Volkswagen gestolen, straks de Mini...?

De 2e generatie vanaf 2006
liesssie
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Volkswagen gestolen, straks de Mini...?

24 jun 2010, 13:03

Hoi allemaal,

Vorige week is de Volkswagen GTI van mijn vriend gestolen.
We hoorden dat dit al de 2e auto is die bij ons in de straat is gestolen. Van andere auto's zijn er ook al 2 navigatiesystemen uit de auto's gestolen. Ik hou natuurlijk mijn hart vast voor mijn mooie, nog geen jaar oude Mini... :?

Nou ligt mij bij, toen ik de Mini ging bestellen en we het over een alarm hadden, dat de dealer het toen had over een soort van beveiliging van de sleutel van de Mini en dat kom ik hier ook tegen op de site. Ze zouden dus eerst de sleutel moeten pikken, omdat ze anders niks met de Mini kunnen doen.

Kan iemand me daar iets meer over vertellen?
Of andere tips/adviezen waar ik mee kan voorkomen dat de Mini straks weg is (behalve 's nachts in mijn Mini blijven slapen..?)

Elk idee is van harte welkom!

Groet,
Liesbeth
MaVaEe
Koeien-teller

24 jun 2010, 13:08

Zit inderdaad een startonderbreker in de sleutel. :)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2010, 13:09

Ten eerste: balen !! las onlangs dat er door heel NL dit jaar al 17% meer auto's werden gestolen t.o.v. vorig jaar deze tijd... :s

Wat alarm betreft, het enige wat denk ik echt werkt is een track&trace systeem zodat je de auto kunt volgen zodra deze gestolen wordt of een degelijk stuurslot of iets in die richting.

Alles wat met signalen werkt d.m.v. een sleutel is te onderscheppen. Hier in Nijmegen zijn ook een aantal auto's gestolen zonder ook maar 1 spoor van braakschade waarbij de sleutels niet gestolen zijn... er is techniek waarmee bepaalde frequenties te achterhalen zijn en in feite elk alarmsysteem te onderscheppen valt. Als men je auto echt wilt stelen, lukt het ze 9 vd 10x tenzij je hem achter slot en grendel kunt zetten (helaas).
MaVaEe
Koeien-teller

24 jun 2010, 13:12

Shag schreef:Ten eerste: balen !! las onlangs dat er door heel NL dit jaar al 17% meer auto's werden gestolen t.o.v. vorig jaar deze tijd... :s

Wat alarm betreft, het enige wat denk ik echt werkt is een track&trace systeem zodat je de auto kunt volgen zodra deze gestolen wordt of een degelijk stuurslot of iets in die richting.

Alles wat met signalen werkt d.m.v. een sleutel is te onderscheppen. Hier in Nijmegen zijn ook een aantal auto's gestolen zonder ook maar 1 spoor van braakschade waarbij de sleutels niet gestolen zijn... er is techniek waarmee bepaalde frequenties te achterhalen zijn en in feite elk alarmsysteem te onderscheppen valt. Als men je auto echt wilt stelen, lukt het ze 9 vd 10x tenzij je hem achter slot en grendel kunt zetten (helaas).
Laatst nog uitgezocht maar het kopieren van sleutelcodes is onmogelijk wegens een rolling code. :)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2010, 13:16

ben ik benieuwd vanaf wanneer wagens zo'n rolling code hebben want in alle gevallen ging het om aardig nieuwe voitures.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 jun 2010, 13:41

Hmmm, Rotterdam. Bij mij in de straat hadden ze het deze winter ook voorzien op Golfjes. 1 GTI gejat, 2 x ingebroken in nieuwe Golfjes.
Gelukkig blijven ze tot nu toe van de Mini's in de straat af (4 stuks)
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 jun 2010, 13:42

tjonge wat een verhaal.. sterkte ermee.. maar hier in de buurt zijn ze ook al bezig.. verschillende dikke wagens zijn gejat. ze moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven.. ben ook niet blij als dit zo blijft moet de nieuwe auto maar in een box gaan zetten..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2010, 14:03

MINI is veel minder risicovol dan een Golf.

Ze zijn uit op de RNS510 navigatie en en de airbags. Soms ook de koplampen als er xenon inzit.

De navigatie is, in tegenstelling tot het MINI systeem, één unit. Deze is gemakkelijk te verwijderen en in vele VAG producten toepasbaar (VW, Skoda, Seat). Dus is de VW navigatie veeeeeeeel aantrekkelijker dan de MINI navigatie. De navigatie in de Audi A3 is ook één unit en wordt ook regelmatig gestolen.

Er zijn ook veeeeel meer Golfjes met schade (waar airbags voor nodig zijn) dan MINI's met schade.

Ik zou me dus niet teveel zorgen maken...
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 jun 2010, 14:12

Wat Peter al schrijft, VAG heeft een navigatie in één unit. BMW/MINI en Mercedes hebben de invoer, beeldscherm en eigenlijke computer door de hele auto verspreid gemonteerd.

De Golf is daarbij ook een "massa" auto dat qua prijs in de modaal-inkomen valt en daarom veel wordt gekocht/geleasd. Hierdoor dus ook meer schadeauto's en meer accessoires handel.

Onze classic staat in de garage en de Clubman staat op de oprit langs de voordeur. Aan de andere kant van deze deur, binnen, slaapt onze Rhodesian Ridgeback. Ondanks dat we in ons hofje allemaal vrijstaand wonen worden de buren wakker van haar geblaf. :lol:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2010, 16:31

Mini Poeper schreef:Wat Peter al schrijft, VAG heeft een navigatie in één unit. BMW/MINI en Mercedes hebben de invoer, beeldscherm en eigenlijke computer door de hele auto verspreid gemonteerd.

De Golf is daarbij ook een "massa" auto dat qua prijs in de modaal-inkomen valt en daarom veel wordt gekocht/geleasd. Hierdoor dus ook meer schadeauto's en meer accessoires handel.

Onze classic staat in de garage en de Clubman staat op de oprit langs de voordeur. Aan de andere kant van deze deur, binnen, slaapt onze Rhodesian Ridgeback. Ondanks dat we in ons hofje allemaal vrijstaand wonen worden de buren wakker van haar geblaf. :lol:
Hmm dat is inderdaad wel zo natuurlijk. Kan me nog herinneren, toen ik de lupo had... zat ook zo'n MFD2 in (kleurennavigatie VW).. iedereen zei "ooh nog nooit gestolen? "blabla.. was exact hetzelfde systeem als wat als navigatie in de Golf IV verkocht werd. Plug&Play.

Wij overwegen hier trouwens om zo'n simpel klappaaltje te monteren in de oprijlaan. Of naja, in de voortuin willen we een insteek maken zodat de mini daar kan staan en de auto van m'n ouders makkelijker eruit kan. Dan voor de insteek. Zo'n paaltje is amper 30 CM hoog en klap je zo weg (zie je hem dus ook niet). Dan kan de auto in elk geval niet meegenomen worden.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2010, 16:41

wat een gedoe zeg... :| ik vind dit soort dingen altijd zo hatelijk... :s

gelukkig staat die van ons op eigen terrein...

maar inderdaad, de enige manier om het stelen nog moeilijker te maken is om hem achter een hek te zetten... en wellicht dat wat permanente camera bewaking helpt ;) en het scheelt inderdaad ook al als de sleuteltjes goed zijn opgeborgen...

sterkte ermee ;)
shopalicious
Be Mini
Be Mini

24 jun 2010, 18:26

Hoi Liessie,

Mijn MINI is afgelopen november gestolen. Eerst is er in de woning ingebroken om de sleutel te bemachtigen. Daarna was het een koud kunstje om de MINI mee te nemen. Nooit meer iets van gezien. Vermoed wordt dat de MINI meteen in een container is geplaatst om daarmee naar het buitenland vervoerd te worden. En ik had niet eens een hele nieuwe MINI.
Het is lastig om je hiertegen te bewapenen. Je kunt allerlei beveiligingsmaatregelen nemen, maar het moet ook leefbaar blijven. Behalve wat zwaarder hang- en sluitwerk, hebben wij niet veel veranderd.
Het is treurig, maar als ze iets van je willen, dan lukt het vaak om het te krijgen.
Ik hoop dat jullie genoeg ellende hebben gehad en dat het hierbij blijft! Het duurt even voordat het slijt...
Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 jun 2010, 15:00

Die van mij werd vorige maand nog gestolen. Hij stond te koop en na een testrit werd ik uit de wagen gelokt, waarna de dame in kwestie ermee wegreed.

Aangezien de tank na 25km hardrijden bijna leeg was hebben ze hem gewoon aan de kant van de weg achtergelaten. Wel de sleutels van mijn huis, garage en werk gehouden, de autosleutel lag in de mini. Direct alle sloten laten vervangen. Kort daarna kreeg ik nog een vreemd telefoontje op het werk en had ik de indruk dat ze nog steeds mijn mini wilden (ondertussen met rondom nieuwe remmen geinstalleerd).
Nu zijn we een maand verder en heb ik verder niks verdachts meegemaakt.

Ik kan maar 1 goede raad geven, neem een goede verzekering op je mini, en zorg dat je altijd de deuren, ramen en het dak sluit, ook als je ergens maar 5 minuten binnen moet zijn. Op die manier heb je altijd alle voorzorgsmaatregelen genomen en kan de verzekering je niets verwijten. Mijn verzekering ging er geen probleem van maken om mij uit te betalen.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jun 2010, 23:13

de grap bij een golf is dat ze de sleutels gewoon in het buitenland bestellen nadat ze het chassisnummer hebben genoteerd (wat iedereen kan aflezen door de voorruit, zoals bij zoveel auto's). de startonderbreker van vw's is al een tijd gekraakt dus laptop eraan en binnen 1 minuut rijden (aldus de politie haaglanden die me dit laatst op het hart hebben gedrukt, gezien ze 3 meldingen van golf 5 en golf 6 gti per dag binnenkrijgen).

oplossing? een a4'tje tussen je dashboard en voorruit over het chassisnummer heen als je geparkeerd staat. zo staat die van mij er nu ook bij :roll:

voor mini's echter weinig angst :)
liesssie
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 jun 2010, 10:28

Hoi allemaal,

Super bedankt voor jullie tips en adviezen! :icon_top:
Dank zij jullie ben ik nu toch wel opgelucht nu ik weet dat de Mini minder risicovol is dan de Golf.
Wat een geweldig forum is dit toch!

En heel veel sterkte voor iedereen wiens auto ooit gepikt is... Ze moeten gewoon met hun poten van onze spullen afblijven! :evil:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”