Vreemd geluid tijdens het rijden

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Kappi2907
One wheel wonder
One wheel wonder

Vreemd geluid tijdens het rijden

27 jun 2010, 08:31

Gisteren (eindelijk) de Mini opgehaald, 2004, Cooper, 41000km, NAP en onderhoud bekend.

Tijdens het rijden hoor ik een geluid dat lijkt op het geluid wat je hoort als het water dat door leidingen loopt als iemand op de 1e verdieping staat te douchen. Geluid blijft aanwezig als ik tijdens het rijden de auto in zijn vrij zet en koppeling ingetrapt houdt.
Er liggen 16" bridgespoke met dunlop Sp1 banden (Run Flat) onder de mini, ik verwacht niet dat het met loopweerstand van de banden te maken heeft.
Mogelijk lagering?
** De Mini heeft een jaar stilgestaan!

Ik heb 6mnd garantie. Voor dat ik naar de garagahouder ga wil ik een goed verhaal hebben.

Alvast dank voor jullie hulp!

Patrick
Marcel Always Open
Cabrio-King

28 jun 2010, 21:58

En het geluid is alleen als je in beweging bent, of ook als je stilstaat? (bij dat laatste zou het de stuurbekrachtiging fan kunnen zijn die altijd opmerkelijk veel geluid maakt).

Waarvandaan hoor je het geluid komen?
Wordt het harder als je meer vaart hebt?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Kappi2907
One wheel wonder
One wheel wonder

29 jun 2010, 13:33

Dank voor je reactie.

Het geluid neemt toe naarmate je harder rijdt. Ik begin het vermoeden te krijgen dat het te maken heeft met het type band, namelijk flatrun banden.
Ik heb vroeger een jeep met flinke sloffen gereden en het lijkt op het geluid van de banden op de jeep, echter in mindere maten.
Andere mogelijkheid is de lagers, motorisch of koppeling geeft geen bijgeluiden.
Marcel Always Open
Cabrio-King

29 jun 2010, 21:35

Wat is je bandenspanning rondom?
Zijn de banden abnormaal afgesleten?
Hebben de banden "cupping"?

en de ultieme ingeving: als de auto heel lang stilstaat op dezelfde plek, zijn de banden doorgezakt en niet meer rond! Dat geeft bijgeluiden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”