Mijn Mini geeft bij het starten aan dat de remvloeistof 1000 km geleden al had moeten zijn vervangen, het viel me nu echter pas op. Nu moet ik m'n olie etc. over 2000km pas laten vervangen. Heeft iemand een idee of het een probleem is om nog 2000 km met deze waarschuwing door te rijden?
Alvast bedankt!
Doorrijden met waarschuwing remvloeistof
- serapsu
- Mod virus alert!
Bericht
Dat probleem heb ik min of meer ook.
Terwijl ik ong een jaar geleden een grote beurt heb gehad en over 11.000km pas oil service heb.
Daarentegen staat de remvloeistof op -500 of zoiets.
Mss dat ze dat vergeten zijn te resetten.
Maar hoe kun je nog meer zien of er nieuwe remvloeistof in moet?
Terwijl ik ong een jaar geleden een grote beurt heb gehad en over 11.000km pas oil service heb.
Daarentegen staat de remvloeistof op -500 of zoiets.
Mss dat ze dat vergeten zijn te resetten.
Maar hoe kun je nog meer zien of er nieuwe remvloeistof in moet?
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zou die teller niet zo heel nauw nemen, het betreft het aantal dagen tot aan voorgeschreven verversing(bij mij dan) Je kunt dit controleren door zodra je het contact aanzet, op de km reset knop te drukken, dan zie je het aantal dagen tot vervangen van remvloeistof. Ze zouden het vergeten kunnen zijn te resetten oid, als het peil nog goed is zullen de remmen onder de MINI niet ineens stoppen met werken omdat je er een aantal dagen overheen bent.
Behalve als er natuurlijk een oranje waarschuwingslamp brand, dan is er iets mis.
maargoed, ook al sta je op -500, zou ik wellicht de remolie wel is laten verversen... kost niet zoveel.
Behalve als er natuurlijk een oranje waarschuwingslamp brand, dan is er iets mis.
maargoed, ook al sta je op -500, zou ik wellicht de remolie wel is laten verversen... kost niet zoveel.
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- JorisD
- Be Mini
Bericht
Dan rijd ik nog even door totdat de olie ed ook moeten worden vervangen. Enig idee trouwens of de grote/kleine berut/olie verversen-interval van de Mini dynamisch is of dat dit om de zoveel duizend km moet gebeuren.
Mijn laatste beurt was namelijk een inspectie I bij iets van 44000 en ik zit nu op 69000 en moet over 2k alleen maar m'n vloeistoffen laten verversen.. Lijkt me nogal lang..
Mijn laatste beurt was namelijk een inspectie I bij iets van 44000 en ik zit nu op 69000 en moet over 2k alleen maar m'n vloeistoffen laten verversen.. Lijkt me nogal lang..
- serapsu
- Mod virus alert!
Bericht
weet je toevallig ook hoe het zit met koelvloeistof?Adrenalin Junkie schreef:Zou die teller niet zo heel nauw nemen, het betreft het aantal dagen tot aan voorgeschreven verversing(bij mij dan) Je kunt dit controleren door zodra je het contact aanzet, op de km reset knop te drukken, dan zie je het aantal dagen tot vervangen van remvloeistof. Ze zouden het vergeten kunnen zijn te resetten oid, als het peil nog goed is zullen de remmen onder de MINI niet ineens stoppen met werken omdat je er een aantal dagen overheen bent.
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
@joris: ik heb dat ook, over 2 dgn moet ik officieel maar onderhoud duurt nog 10000km...
Ik weet alleen niet of het systeem gereset is toen er 13.000km geleden een compleet nieuwe motor in gekomen is... Alle vloeistoffen zijn toen opnieuw gevuld dus lijkt me nu nog geen tijd om te verversen.
Ik weet alleen niet of het systeem gereset is toen er 13.000km geleden een compleet nieuwe motor in gekomen is... Alle vloeistoffen zijn toen opnieuw gevuld dus lijkt me nu nog geen tijd om te verversen.
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Staat wat info hier op het forum, tijdje terug nog gelezen..
Kwam er geloof ik op neer dat het ook te maken heeft met korte/lange ritten en je manier van rijden. Flink op z'n staart trappen = sneller terug voor een service interval, langdurig cruisen en netjes warmdraaien (volgens het boekje) = later terug voor een service interval. Mijn mini heeft een paar dagen terug een grote beurt gehad, ALLE vloeistoffen ververst en nu is de volgende beurt "oilservice" welke volgens de boordcomputer over 24.000 KM plaats dient te vinden.
Kwam er geloof ik op neer dat het ook te maken heeft met korte/lange ritten en je manier van rijden. Flink op z'n staart trappen = sneller terug voor een service interval, langdurig cruisen en netjes warmdraaien (volgens het boekje) = later terug voor een service interval. Mijn mini heeft een paar dagen terug een grote beurt gehad, ALLE vloeistoffen ververst en nu is de volgende beurt "oilservice" welke volgens de boordcomputer over 24.000 KM plaats dient te vinden.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors