Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Inderdaad R888.
Ik heb er stikstof in en de druk blijft mooi gelijk op 2.1 bar ongeacht temperatuur.
Druk aflaten als ze heet zijn hoeft dus niet.
Maar als er weer een ander setje Toyo's op moet gaan er wat druksensoren in de ventielen, die liggen al klaar. Ook om op tijd een lekke band te herkennen. Het systeem van Mini werkt niet op de Ring.
Ik heb er stikstof in en de druk blijft mooi gelijk op 2.1 bar ongeacht temperatuur.
Druk aflaten als ze heet zijn hoeft dus niet.
Maar als er weer een ander setje Toyo's op moet gaan er wat druksensoren in de ventielen, die liggen al klaar. Ook om op tijd een lekke band te herkennen. Het systeem van Mini werkt niet op de Ring.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Omdat je op de Ring meestal zo aan het hoeken bent dat continu de DSC in werking is en het systeem in de war raakt. Soms gaat na 3 rondjes achter elkaar alles uit wat met DSC en lekke band systeem te maken heeft. Misschien denkt de Mini dat er een ABS sensor kapot is omdat die continu signalen krijgt van slippen e.d. en zet dan het systeem op non-actief.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Wat een leuk verhaal Berthil. Al die mooie foto's. Ik zou alleen al een fortuin kwijt zijn aan al die Ring foto's....
iDD
iDD
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Dat moment met die RS4 was even schrikken. Misschien verremde hij zich of zo?
De tellertjes die onderin meelopen van G-waarden , speed en RPM zijn wel gaaf in zo'n filmpje. Wat betekenen de waarden IAT en EGT ?
De tellertjes die onderin meelopen van G-waarden , speed en RPM zijn wel gaaf in zo'n filmpje. Wat betekenen de waarden IAT en EGT ?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tellers lopen inderdaad niet synchroon in het tweede stuk van de film zag ik ook na uplaoden. Was wel goed dus wat daar gebeurd is weet ik niet, misschien per ongeluk wat verschoven in het edit programma. Ik zal vanavond een nieuwe versie uploaden maar coderen duurt 4 uur met die tellers.
IAT is Inlet Air Temperature en EGT is Exhaust Gas Temperature.
Lambda zal ik eens naar kijken mar als je gas los laat schiet die altijd naar rechts want dat is alleen buitenlucht zodat de meter geheel naar rechts uitslaat.
IAT is Inlet Air Temperature en EGT is Exhaust Gas Temperature.
Lambda zal ik eens naar kijken mar als je gas los laat schiet die altijd naar rechts want dat is alleen buitenlucht zodat de meter geheel naar rechts uitslaat.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Niet goedkoop maar erg mooi en ik had dit einddoel voor ogen dus stukje bij beetje steeds wat aangeschaft.
Dan staan natuurlijk niet die meters zo maar op het videoscherm, daar moet je een beetje handig met software voor zijn
Met de Innovate software kun je een log bestand afspelen met de meters op het videoscherm.
Ik heb een shareware programmaatje aangeschaft wat een AVI kan maken van de meters op het scherm.
Die lees ik dan weer in in Sony Vegas Pro en met de Mask optie laat ik alleen de tellers zien.
Er zijn goedkopere en misschien eenvoudigere oplossingen maar dan moet je meteen vanaf het begin boordcomputer vervangen door een data acquisitie systeem (toerenteller, snelheidsmeter vervangen e.d.). Of een systeem met GPS die alle tracks kent en via OBD2 snelheid e.d. meet.
Allemaal van Innovate.Eugene schreef:Welke meettool en software gebruik voor al die waarden / metertjes?
Niet goedkoop maar erg mooi en ik had dit einddoel voor ogen dus stukje bij beetje steeds wat aangeschaft.
Dan staan natuurlijk niet die meters zo maar op het videoscherm, daar moet je een beetje handig met software voor zijn

Met de Innovate software kun je een log bestand afspelen met de meters op het videoscherm.
Ik heb een shareware programmaatje aangeschaft wat een AVI kan maken van de meters op het scherm.
Die lees ik dan weer in in Sony Vegas Pro en met de Mask optie laat ik alleen de tellers zien.
Er zijn goedkopere en misschien eenvoudigere oplossingen maar dan moet je meteen vanaf het begin boordcomputer vervangen door een data acquisitie systeem (toerenteller, snelheidsmeter vervangen e.d.). Of een systeem met GPS die alle tracks kent en via OBD2 snelheid e.d. meet.
Onze sponsors