Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

08 nov 2006, 12:36

Xanlle schreef:Ok bedankt, ik zal eens informeren binnenkort. Zit er 5 minuten vandaan.
En Keep us informed.. vrijdag gaat onze Works erop en zijn erg benieuwd naar het resultaat van de standaard Works in vergelijking met de standaard Cooper S vermogens die we vorige maand bij van Beek gemeten hebben.
Afbeelding
Number 19
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: België
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06

08 nov 2006, 13:16

Hans schreef:Gewoon mijn GP file erop zetten.. dan heb je 218pk.. verder kom je niet met software tuning.
@Hans: jij hebt wel een andere intercooler dus ik denk niet dat die gewone JCW's aan 218 kunnen geraken.

(PS: ik zou een commissie vragen telkens ze je GP file gebruiken. Lekker geld verdienen :mrgreen: )
Mini Cooper Number 19

www.geocities.com/mininumber19
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

08 nov 2006, 14:10

Ja, dat is waar.. ff vergeten.. zit ook net te denken want volgens mij heeft een GP 1mm kleinere pulley.. toch?
Number 19
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: België
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06

08 nov 2006, 14:44

Dat dacht ik niet. Enkel andere intercooler, software en lichter uiteraard!
Mini Cooper Number 19

www.geocities.com/mininumber19
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

08 nov 2006, 14:48

Nou, dan zal ik een ander spruitstuk, watercooler, 62mm gasklep en software op maat nemen bij een Works.. dan heb je meer vermogen dan een GP. En een super geil geluid :-PP
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

08 nov 2006, 15:37

De intercooler van de GP schijnt ietsje groter te zijn dan de standaard intercooler op de S, ik denk niet dat je dat terug vind in de software. Wat er aan koelere lucht binnen komt rekent de ECU zelf wel uit in zijn voordeel.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

08 nov 2006, 17:06

@Hans die 218 PK had je waarschijnlijk zonder MTH spruitstuk niet gehaald :wink:
Zullen we helaas nooit weten :?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

08 nov 2006, 17:10

Weet niet of het spruitstuk echt meer vermogen levert.. want in het begin zonder MTH software voelde ik echt geen verschil.. maar het geluid is nu gewoon zoals het hoort.. Past beter bij de taartschep achterop :mrgreen:
Er moet echt nog een standaard GP op de bank bij Beek! Als iemand nog iemand weet? ik betaal die €60,- wel (uit de clubkas :lol: )
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

08 nov 2006, 17:13

Mocht je ooit plaats te kort komen voor je boeken kun je ze daar nog op stallen. Leuke carbonne boekenplank is nooit weg :mrgreen:

Ben benieuwd hoe het geluid is. In wat voor opzicht is het veranderd hans ? Harder of scherper ?
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

08 nov 2006, 17:14

Hans schreef:Weet niet of het spruitstuk echt meer vermogen levert.. want in het begin zonder MTH software voelde ik echt geen verschil.. maar het geluid is nu gewoon zoals het hoort.. Past beter bij de taartschep achterop :mrgreen:
Levert toch +/- 20 pk op bij standaard MCS met MTH tuning.(beek pk's)
Wel even scherp blijven :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

08 nov 2006, 17:18

Het geluid is zachter :? raar maar waar.. hij ploft ook minder en remt minder hard op de motor met gas loslaten.. maar het plaatje klopt gewoon beter.. de ploffen waren af en toe ook te hard (heeft te maken met te rijk staan) Alleen dat die minder op de motor remt vind ik raar.. gewoon ff wennen.. ben wel blij dat het stoten weg is want dat was echt irritant.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

08 nov 2006, 17:21

@werner dat is niet helemaal waar.. de Cooper-S van fastbunny en marjolein had 187pk (was standaard) en ik had 195pk (cabrio) met spruitstuk, MTH software en K&N luchtfilter.. dat is maar 8pk meer.
Dush... :wink:
Number 19
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: België
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06

08 nov 2006, 17:40

Ik denk dat het spruitstuk vooral extra koppel levert! Had de GP geen 245Nm koppel? En jij had toch 261Nm?

PS: je moet je dyno nog eens posten :)
Mini Cooper Number 19

www.geocities.com/mininumber19
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

08 nov 2006, 19:16

tja, ik krijg dat excel grafiek maar niet op de site.. hoe moet dat? :oops:
Maar mijn GP heeft 261NM bij 3500 toeren (wat 11NM meer en 1000 toeren eerder is dan standaard) en blijft gelijk tot 6000 toeren waar die nog steeds 250NM heeft :D en dat merk je.. dit heeft zeker met het spruitstuk en software aanpassing te maken.
Beek heeft een 4-2-1 spruitstuk van Supersprint voor de Mini, die had ik eigenlijk willen hebben.. deze komt in stage 3 van Beekworks :mrgreen:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

08 nov 2006, 19:31

MTH spruitstuk is toch 4-1? Supersprint is geloof ik 4-2-1
4-1 is beter in de hoge toeren en de 4-2-1 in de lage toeren. Dit is wat ik gelezen heb.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”