Eergisteren mijn auto opgehaald bij de dealer nadat ze o.a. mijn dak hadden overgespoten (viel gelukkig nog onder lakgarantie). Bij het wegrijden merkte ik op dat mijn koppeling pas veel later (op een hoger punt) oppakte en dat ik vanuit stilstand moeizamer van mijn plek af kwam dan voordat ik de auto bracht. Ik dacht echt dat de monteurs misschien mijn koppeling anders afgesteld hadden of iets dergelijks. Het voelde heel vreemd aan en heb maar een mailtje gestuurd naar mijn dealer.
Nou, de dag daarna kwam ik dus stil te staan!...........

Ik kwam zeg maar van tuincentrum Overvecht in Utrecht af (ventweg) en wilde de autoweg op rijden. Eerst wachten tot het veilig was om de autoweg op te rijden, ik had de auto in zijn 1e versnelling staan en reed de autobaan op, schakelde over in zijn 2e versnelling en liet mijn koppeling weer opkomen en toen...............een harde schok! (net of er iets spontaan vastliep).
Verminderde druk op mijn koppelingspedaal en ik kon hem in geen een versnelling meer krijgen, gelukkig was ik maar pas een aantal meters op de autoweg en kon ik mijn auto nog bij de BP benzinepomp aan de kant krijgen.
Daar stond ik dan.... gelijk de MINI service gebeld en na 45 minuten kwamen ze mijn auto ophalen. De man van het bergingsbedrijf vermoedde dat er e.e.a. in het koppelingssysteem kapot is. Je kon ook echt zo'n soort brandlucht ruiken (hij had het over een soort verbrande asbest lucht o.i.d.).
Hij begreep niet dat dit bij zo'n jonge auto met zo weinig kilometers kon gebeuren (hij kon zien dat ik zuinig op mijn auto was) en ik was ook helemaal verbaasd dat dit is gebeurd.
Echt balen dit! De laatste tijd een aantal "kleine" dingetjes meegemaakt en nu dit..... Het ratel/dieselgeluid is trouwens ook nooit helemaal weggegaan maar op een gegeven moment heb ik dit op de koop toe genomen en er werd toegezegd dat, als er binnen een redelijke termijn iets met het motorblok mocht gebeuren wat te wijten is aan dit probleem, ik in aanmerking zou komen voor een coulance regeling van BMW.
Ik heb niet echt veel geluk met de MINI, wel jammer want het is echt een tof autootje en het rijdt normaal gesproken ook echt als een tierelier......
Nu afwachten wat het er precies aan de hand is en hopen dat ze dit uit coulance kosteloos kunnen/willen repareren want ik heb geen garantie meer. Ik zit in ieder geval weer minimaal een paar dagen zonder auto.
Al deze dingen bij elkaar opgeteld hebben mij wel aan het denken gezet om misschien serieus naar een andere auto uit te kijken.
Aan de andere kant, wat zou een alternatief kunnen zijn voor de MINI Cooper S? Als ik zou switchen dan wil ik er sowieso niet op achteruit gaan en dan bedoel ik in alle opzichten (dus qua looks, fun, rijbeleving en kosten etc.).
BALEN BALEN BALEN!!