Pech!

De 2e generatie vanaf 2006
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

Pech!

05 jul 2010, 22:17

Slechts nieuws voor mij maar het lijkt of de duivel er mee speelt.

Eergisteren mijn auto opgehaald bij de dealer nadat ze o.a. mijn dak hadden overgespoten (viel gelukkig nog onder lakgarantie). Bij het wegrijden merkte ik op dat mijn koppeling pas veel later (op een hoger punt) oppakte en dat ik vanuit stilstand moeizamer van mijn plek af kwam dan voordat ik de auto bracht. Ik dacht echt dat de monteurs misschien mijn koppeling anders afgesteld hadden of iets dergelijks. Het voelde heel vreemd aan en heb maar een mailtje gestuurd naar mijn dealer.

Nou, de dag daarna kwam ik dus stil te staan!........... :mad:

Ik kwam zeg maar van tuincentrum Overvecht in Utrecht af (ventweg) en wilde de autoweg op rijden. Eerst wachten tot het veilig was om de autoweg op te rijden, ik had de auto in zijn 1e versnelling staan en reed de autobaan op, schakelde over in zijn 2e versnelling en liet mijn koppeling weer opkomen en toen...............een harde schok! (net of er iets spontaan vastliep).
Verminderde druk op mijn koppelingspedaal en ik kon hem in geen een versnelling meer krijgen, gelukkig was ik maar pas een aantal meters op de autoweg en kon ik mijn auto nog bij de BP benzinepomp aan de kant krijgen.

Daar stond ik dan.... gelijk de MINI service gebeld en na 45 minuten kwamen ze mijn auto ophalen. De man van het bergingsbedrijf vermoedde dat er e.e.a. in het koppelingssysteem kapot is. Je kon ook echt zo'n soort brandlucht ruiken (hij had het over een soort verbrande asbest lucht o.i.d.).
Hij begreep niet dat dit bij zo'n jonge auto met zo weinig kilometers kon gebeuren (hij kon zien dat ik zuinig op mijn auto was) en ik was ook helemaal verbaasd dat dit is gebeurd.

Echt balen dit! De laatste tijd een aantal "kleine" dingetjes meegemaakt en nu dit..... Het ratel/dieselgeluid is trouwens ook nooit helemaal weggegaan maar op een gegeven moment heb ik dit op de koop toe genomen en er werd toegezegd dat, als er binnen een redelijke termijn iets met het motorblok mocht gebeuren wat te wijten is aan dit probleem, ik in aanmerking zou komen voor een coulance regeling van BMW.

Ik heb niet echt veel geluk met de MINI, wel jammer want het is echt een tof autootje en het rijdt normaal gesproken ook echt als een tierelier......

Nu afwachten wat het er precies aan de hand is en hopen dat ze dit uit coulance kosteloos kunnen/willen repareren want ik heb geen garantie meer. Ik zit in ieder geval weer minimaal een paar dagen zonder auto.

Al deze dingen bij elkaar opgeteld hebben mij wel aan het denken gezet om misschien serieus naar een andere auto uit te kijken.
Aan de andere kant, wat zou een alternatief kunnen zijn voor de MINI Cooper S? Als ik zou switchen dan wil ik er sowieso niet op achteruit gaan en dan bedoel ik in alle opzichten (dus qua looks, fun, rijbeleving en kosten etc.).

BALEN BALEN BALEN!! :evil:
Laatst gewijzigd door M-iNdO op 05 jul 2010, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
your non average MINI driver
speedy
NMC Legend
NMC Legend

05 jul 2010, 22:35

dat is echt klote !!! hoop voor je dat ze het netjes oplossen en dat je straks weer vrolijk verder rijd ;)
hoeveel km heb je nu op de teller staan dan ?
succes ermee .
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

05 jul 2010, 23:27

speedy schreef:dat is echt klote !!! hoop voor je dat ze het netjes oplossen en dat je straks weer vrolijk verder rijd ;)
hoeveel km heb je nu op de teller staan dan ?
succes ermee .
Dank je, ik hoop inderdaad dat ze het netjes oplossen.

Niet lachen maar ik heb er pas rond de 20.000 km op staan :oops:

Ik doe voornamelijk woon/werkverkeer en voor het overige de fun kilometers, het lullige is dat ik niet zo ver van mijn werk woon :s . In theorie kan ik die afstand gewoon fietsen, maar ja.... lui he en het is veel leuker in een MINI dan op de fiets hahaha :mrgreen:

De auto staat dus geen stof te happen in een garage of zo, er wordt wel iedere dag in gereden >)

Ik val dus niet onder de categorie kilometervreter lol

PS. bij een eventuele inruil zouden de weinige kilometers dan weer een voordeel kunnen zijn :mrgreen:
Marcel Always Open
Cabrio-King

06 jul 2010, 00:00

Helaas dat er een aantal problemen opduiken met jouw auto

In mijn optiek staat het versnellingsbak probleem wel volledig los van de toegezegde coulance op de motorblok-problemen.

Hoeveel kilometer heeft de dealer in jouw auto gereden? Want dat spuiten is vast niet op locatie gedaan.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2010, 00:42

Alternatief: Geen.

Wel een zuur probleem dit. Uitgaande van je verhaal kan het haast niet anders dan dat de dealer iets heeft uitgevroten met je auto, óf het betreft hier een gevalletje puur toeval wat natuurlijk ook kan. 20K is wel heel erg weinig voor dergelijke motorische mankementen. Ik denk dat je zelfs zonder coulance wel aanspraak kunt maken op vergoeding mocht er echt motorisch iets niet in de haak zijn. gevalletje "wat mag je verwachten van een auto met zo'n lage KM stand".

Benieuwd wat eruit komt, in elk geval sterkte !!
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

06 jul 2010, 02:06

Marcel Always Open schreef:Helaas dat er een aantal problemen opduiken met jouw auto

In mijn optiek staat het versnellingsbak probleem wel volledig los van de toegezegde coulance op de motorblok-problemen.

Hoeveel kilometer heeft de dealer in jouw auto gereden? Want dat spuiten is vast niet op locatie gedaan.
Dat is een goeie, ik weet niet precies waar ze mijn auto hebben gespoten maar ik denk inderdaad niet dat ze het op locatie gedaan hebben.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

06 jul 2010, 02:21

Shag schreef:Alternatief: Geen.

Wel een zuur probleem dit. Uitgaande van je verhaal kan het haast niet anders dan dat de dealer iets heeft uitgevroten met je auto, óf het betreft hier een gevalletje puur toeval wat natuurlijk ook kan. 20K is wel heel erg weinig voor dergelijke motorische mankementen. Ik denk dat je zelfs zonder coulance wel aanspraak kunt maken op vergoeding mocht er echt motorisch iets niet in de haak zijn. gevalletje "wat mag je verwachten van een auto met zo'n lage KM stand".

Benieuwd wat eruit komt, in elk geval sterkte !!
Dit is inderdaad echt een zuur probleem. Het is misschien niet zo maar het is wel heel toevallig dat ik nadat ik mijn auto heb opgehaald ik ondervond dat het koppelen en vooral vanuit stilstand wegrijden/achteruit rijden anders/veel moeizamer ging dan voordat ik de auto bij de dealer heb gebracht. Laat staan dat ik niet lang daarna stil kwam te staan (zat denk ik zeker nog geen 24 uur tussen).......

Als ik zelfs geen aanspraak kan maken op coulance en ik de reparatie helemaal zelf moet betalen dan weet ik niet of ik de auto nog langer blijf rijden.....
Let's MINI
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

06 jul 2010, 09:01

Als jouw MINI in Ekris Utrecht is geweest voor het spuiten van het dak. Dan is de MINI per vrachtwagen vervoerd naar de vestiging Veenendaal. Wij hebben een speciale truck, die tussen alle vestigingen rijdt om de auto's op de te halen en weg te brengen naar de verschillende vestigingen.

Wel balen joh, ik hoop dat het snel voor je opgelost wordt.. Sterkte..
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 jul 2010, 09:06

Brrr, die van mij is ook zo'n ongeluksding. En als hij gaat, dan zal het met pijn in het hart zijn. Maar ik heb hem toch ook al te koop gezet. Als 'alternatief' komt er wss een Z4 (facelift van de vorige generatie).

Het zal erg vreemd zijn om hem weg te doen, want zoals je zegt, 't is een leuk, tof en mooi dingetje (en die D van mij is ook erg zuinig). Maar 't is maar wat er altijd mee aan de hand is. Ik heb nog het geluk dat ik 3 jaar extra waarborg heb bijgekocht en dat hij dus nog steeds kostenloos onder garantie wordt hersteld. Maar ik ben het toch ook beu dat ik telkens weer naar die k*tdealers moet (en ik heb er nu al 2 geprobeerd en ze zijn allemaal gelijk)

Ik hoop echt voor jou dat ze het oplossen en hun verantwoordelijkheid nemen, maar vrees er toch voor.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

06 jul 2010, 09:19

maar verkopen met dit mankement is denk ik ook geen optie :roll:
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2010, 13:09

overstappen naar een golf 6 gti is het slimste wat ik dit jaar heb gedaan :roll:
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

06 jul 2010, 13:41

Let's MINI schreef:Als jouw MINI in Ekris Utrecht is geweest voor het spuiten van het dak. Dan is de MINI per vrachtwagen vervoerd naar de vestiging Veenendaal. Wij hebben een speciale truck, die tussen alle vestigingen rijdt om de auto's op de te halen en weg te brengen naar de verschillende vestigingen.

Wel balen joh, ik hoop dat het snel voor je opgelost wordt.. Sterkte..
Mijn mini had ik inderdaad bij mijn dealer Ekris Utrecht gebracht voor het spuiten van het dak.

Zeker balen en ik hoop ook dat het snel en correct opgelost wordt.

Bedankt!
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

06 jul 2010, 21:36

crossbytje schreef:Brrr, die van mij is ook zo'n ongeluksding. En als hij gaat, dan zal het met pijn in het hart zijn. Maar ik heb hem toch ook al te koop gezet. Als 'alternatief' komt er wss een Z4 (facelift van de vorige generatie).

Het zal erg vreemd zijn om hem weg te doen, want zoals je zegt, 't is een leuk, tof en mooi dingetje (en die D van mij is ook erg zuinig). Maar 't is maar wat er altijd mee aan de hand is. Ik heb nog het geluk dat ik 3 jaar extra waarborg heb bijgekocht en dat hij dus nog steeds kostenloos onder garantie wordt hersteld. Maar ik ben het toch ook beu dat ik telkens weer naar die k*tdealers moet (en ik heb er nu al 2 geprobeerd en ze zijn allemaal gelijk)

Ik hoop echt voor jou dat ze het oplossen en hun verantwoordelijkheid nemen, maar vrees er toch voor.
Een Z4 als alternatief? Dat is toch een hele andere categorie dan de Cooper?, ook qua prijskaartje/maandelijkse kosten.
Toch hebben meerdere mensen hier de overstap gemaakt naar een Z4........
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2010, 23:16

Megane RS

Afbeelding

Staat eentje bij ons in de garage geparkeerd. Mooi afgewerkt ding.. 250 paarden..
speedy
NMC Legend
NMC Legend

07 jul 2010, 07:44

Ik zou ook voor die rs gaan 8) prijs /kwaliteit erg goed lijkt mij :wink:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”