hehehe was Madeira onveilig aan het maken, dat eiland is een natte droom om te tunnel cruisen...
Suf filmpje maar er zijn ongeveer 300 tunnels zoals deze:
Morgen naar Beek overigens voor 17%, opnieuw fijn tunen, sidemarkers aansluiten, oliekoeler aansluiten en airdiverter erop. Hopelijk dan ook de trilling eruit. Overigens zit er al een GP IC op hoor, kan daar weinig meer mee verbeteren anders dan watergekoeld gaan. Ennieweg update enzo komt na bezoek aan Beek.
Saphira; ingesneeuw p36
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
x2JunkyXL schreef:nou Mr Dragon, kom maar op met die update.... en foto's!
ben erg benieuwd!
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Idd, laat maar eens zien waarom Pieter gisteren zo stond te gvd-eren**&&#
Hij ziet er erg strak uit

Hij ziet er erg strak uit

215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck

- DrAtomic
- Be Mini
Bericht
Sjah... euhrm foto's.... Ik had een beetje mun camera niet bij me...
Ennieweg Pieter stond te gvden omdat de oliekoeler en thermostaat voor geen meter pasten en de slangen niet lang genoeg waren. Uiteindelijk heeft hij zelf een ophang constructie gemaakt om de thermostaat en koeler goed op te hangen.
Daarnaast is mun 15% pulley vervangen voor een 17% (software voor 17% was geladen ipv van de 15%, nou had de software natuurlijk naar 15% gezet kunnen worden, maar op aanraden van Klaas de 17% pulley genomen.
Ook de JCW luchtfilter eruit gegooid en vervangen voor de ITG BH-225.
Pieter kwam er achter dat mijn stationair tabel niet juist was wat de enorme trillingen in mun stuur veroorzaakte. Dit is dus eindelijk grotendeels opgelost (in ieder geval in stationair).
Helaas was er geen tijd meer voor de banlk (die overigens ook nog eens stuk ging), en was mun air diverter niet binnen (staat in backorder alsegvolg van andere M7 onderdelen die geen haast willen maken) en moeten de lampjes van mun sidemarkers nog steeds aangesloten worden. Al met al zal hij dus nog bijna een dagje terug moeten...
Peter was er ook de hele dag dus al met al een gezellig dagje Beek gehad.
De enige foto die ik heb is die van de Beek sticker die zijn intrede heeft gemaakt.

@Meani, jou bakkie mag er anders ook wezen!
Ennieweg Pieter stond te gvden omdat de oliekoeler en thermostaat voor geen meter pasten en de slangen niet lang genoeg waren. Uiteindelijk heeft hij zelf een ophang constructie gemaakt om de thermostaat en koeler goed op te hangen.
Daarnaast is mun 15% pulley vervangen voor een 17% (software voor 17% was geladen ipv van de 15%, nou had de software natuurlijk naar 15% gezet kunnen worden, maar op aanraden van Klaas de 17% pulley genomen.
Ook de JCW luchtfilter eruit gegooid en vervangen voor de ITG BH-225.
Pieter kwam er achter dat mijn stationair tabel niet juist was wat de enorme trillingen in mun stuur veroorzaakte. Dit is dus eindelijk grotendeels opgelost (in ieder geval in stationair).
Helaas was er geen tijd meer voor de banlk (die overigens ook nog eens stuk ging), en was mun air diverter niet binnen (staat in backorder alsegvolg van andere M7 onderdelen die geen haast willen maken) en moeten de lampjes van mun sidemarkers nog steeds aangesloten worden. Al met al zal hij dus nog bijna een dagje terug moeten...
Peter was er ook de hele dag dus al met al een gezellig dagje Beek gehad.
De enige foto die ik heb is die van de Beek sticker die zijn intrede heeft gemaakt.

@Meani, jou bakkie mag er anders ook wezen!
- DrAtomic
- Be Mini
Bericht
Sjah, had ik mun camera bij me gehad dan had ik mooie aktie foto's van Pieter kunnen maken maar helaas... Heb er opgewacht en de auto 's-avonds weer mee terug genomen. Heb hem alleen terug gereden (file), maar het stukje dat ik hem open kon trekken lijkt hij er een hele hoop koppel bij te hebben, trekt echt als een bezetene door de toeren heen. Dus voorzichtig hoopvol gestemd.
Om goed het effect van de themostaat te kunnen zien moet ik nog ff gaan rijden (kijken of hij nu weer sneller op tempratuur komt), en als hij op temp is ff flink blazen om te zien of hij niet te heet wordt.
Om goed het effect van de themostaat te kunnen zien moet ik nog ff gaan rijden (kijken of hij nu weer sneller op tempratuur komt), en als hij op temp is ff flink blazen om te zien of hij niet te heet wordt.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gelukkig is alles alweer redelijk goed opgelost zo te lezen.
Kun je uitleggen wat er allemaal mis was met de oliekoeler / thermostaat en leidingen? Aangezien ik ook zo een setje heb liggen bij Beek...
Wat bedoel je met de stationair tabel?
Kun je uitleggen wat er allemaal mis was met de oliekoeler / thermostaat en leidingen? Aangezien ik ook zo een setje heb liggen bij Beek...
Wat bedoel je met de stationair tabel?
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- DrAtomic
- Be Mini
Bericht
Bij mij waren de leidingen niet goed opgemeten waardoor Pieter moest goochelen om het passend te krijgen en heeft er uiteindelijk een ophanging voor moeten verzinnen. Daarnaast had de tijdelijke aansluiting flink olie gelekt, waardoor Pieter het dus in zijn geheel opnieuw moest doen (koeler was al gemonteerd zonder de thermostaat er tussen, eigenlijk had de klus alleen het opnieuw aansluiten van de slangen moeten zijn met de thermostaat er tussen, dat liep dus uit op het volledig opnieuw doen).
In je motormanagement staan er drie tabellen met een stationair waarde, elke tabel voor een andere slag binnen in je motor. Stationair lopen is blijkbaar niet zeg puur 800 toeren maar er zit een variatie in, in mijn geval was de waarde van 1 van die variaties dus fout en stond e.a. aan de zeer lage kant.
In je motormanagement staan er drie tabellen met een stationair waarde, elke tabel voor een andere slag binnen in je motor. Stationair lopen is blijkbaar niet zeg puur 800 toeren maar er zit een variatie in, in mijn geval was de waarde van 1 van die variaties dus fout en stond e.a. aan de zeer lage kant.
- DrAtomic
- Be Mini
Bericht
Moet nog nieuwe afspraak maken.
Ik hoor Pieter nu al mopperen, hehehe. Geen foto's dus, zit ook dusdanig dat je er eigenlijk geen foto's van kan maken als het er eenmaal op zit... Dus vergeet je camera niet maandag!JunkyXL schreef:heb je er foto's van, die van mij mag maandag nml
wanneer ga je nu weer terug?
jj
Moet nog nieuwe afspraak maken.
Onze sponsors