Her-intro! Mini Clubman D

Stel je hier even voor.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

19 jul 2010, 18:20

klopt, bij een S zit er een intercooler tussen. Een GP-Intercooler zou denk ik het beste zijn. anders een watergekoeld, zoals Berthil heeft.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

19 jul 2010, 20:52

water/ethanol injectie :shock: is dat niet wat radicaal, of valt dat wel mee?...

edit: kun je niet, net als bij een MINI, de Intercooler bovenop je blok doen, en dan je motorkap een "beetje" verhogen. Dikke powerdome zeg maar....
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

20 jul 2010, 18:26

Mooi project 8)
Morten schreef:Ik zit echter nog met één probleem: de IAT (inlaat temperatuur) wordt heel erg warm door de charger. Hoe lost mini dit op??
Zie het intercooler topic. Met jouw technische kennis moet je daar wel wat uit kunnen halen.
Misschien dat je in jouw geval voor een duurdere oplossing moet gaan en een water-to-air intercooler moet nemen.
Als hoeft dat ook weer niet zo duur te zijn want je kunt van de originele Mini intercooler zelf een water to air intercooler maken door er een omhulsel omheen te maken waar water water doorheen loopt. In Duitsland is dat al met succes gemaakt.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

20 jul 2010, 21:42

Op zich mag je wel wat meer toeren maken omdat je geen gebruik maakt van het zwakste punt van de kompressor, namelijk de aandrijving naar de waterpomp.

Teveel boost is echter inderdaad niet goed want dan gaat de kompressor zelf teveel vermogen opnemen en wordt (zoals je al aangeeft) de lucht veel te heet omdat die teveel gekomprimeerd wordt. Op de Mini is een 55 mm pulley heel mooi maar misschien mag jij ietsje kleiner maar dan moet je wel wat doen aan de inlaatluchkoeling om zomers niet teveel vermogen te verliezen.

Misschien dat onze huistuner Beek Auto Racing je kan helpen. Ik denk dat je het met 4 inch over de omtrek hebt want een diameter van 4 inch is erg groot. De standaard pulley van de Mini is 65,5 mm diameter. Maar alles hangt natuurlijk af van de diameter van jouw krukas pulley, misschien is die erg groot. De standaard krukas pulley diameter van de Mini is 137 mm.

Terug naar “Who are U?”