Hallo allemaal,
hoe kan ik het niveau van de koelvloeistof controleren?
Ik kan het namelijk niet goed zien.
Indien er wat bij moet,is er een bepaald merk wat jullie aanraden?
Gr. Sander
Welke koelvloeistof en hoe niveau checken
- serapsu
- Mod virus alert!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Let natuurlijk op dat koelvloeistof loeiheet kan worden (stoomvorming) dus alleen de dop eraf draaien als je auto al een hele tijd stilstaat, (urenlang dus)
Als je het echt niet kan zien, kun je altijd even een opgerold stukje papier in het tankje steken en bewegen , dan zie je het vanzelf . Als het papier dan nog niet nat wordt, zit er veel te weinig in.
Als je het echt niet kan zien, kun je altijd even een opgerold stukje papier in het tankje steken en bewegen , dan zie je het vanzelf . Als het papier dan nog niet nat wordt, zit er veel te weinig in.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat een onzin m.b.t. de kleur van de koelvloeistof.
Als hte maar lang genoeg in het Chrysler blok zit wordt het toch wel bruin en roestwater omdat dat blok van gietijzer is en gewoon roest aan de binnenkant. Wel een goeie tip van Marcel m.b.t. controleren van het niveau!
Je kan ook een Forge tankje nemen. Daar kun je aan de binnenkant door de vulopening een plateau zien welke niet zichtbaar moet zijn omdat er koelvloeistof boven moet staan. Een Max. trouwens ook.

Als hte maar lang genoeg in het Chrysler blok zit wordt het toch wel bruin en roestwater omdat dat blok van gietijzer is en gewoon roest aan de binnenkant. Wel een goeie tip van Marcel m.b.t. controleren van het niveau!
Je kan ook een Forge tankje nemen. Daar kun je aan de binnenkant door de vulopening een plateau zien welke niet zichtbaar moet zijn omdat er koelvloeistof boven moet staan. Een Max. trouwens ook.

- J00st
- 4 op een rij!
Bericht
Kleur van koelvloeistof
Vorige week was ik toevallig bij de MINI dealer in Dordrecht en heb toen een fles koelvloeistof gehaald omdat het pijl iets was gezakt. Van de dealer kreeg ik groene koelvloeistof mee. Omdat het pijl niet veel was gezakt was een scheutje voldoende.
Echter ontdekte ik dat er roze koelvloeistof in het reservoir zit en dat verschillende soorten koeivloeistof niet met elkaar gemengd mogen worden. Ik neem aan dat een klein scheutje groene koelvloeistof bij 5 liter roze koelvloeistof niet veel kwaad kan.
Kan iemand dit bevestigen?
Echter ontdekte ik dat er roze koelvloeistof in het reservoir zit en dat verschillende soorten koeivloeistof niet met elkaar gemengd mogen worden. Ik neem aan dat een klein scheutje groene koelvloeistof bij 5 liter roze koelvloeistof niet veel kwaad kan.
Kan iemand dit bevestigen?
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik ben laatst bij Beek geweest voor de koelingsproblemen met m'n MINI. (Had nix te maken met het soort koelvloeistof trouwens)
Ik had inderdaad ook vanalles door elkaar gebruikt... weet ik veel
Ik mocht van Klaas vanaf nu alleen nog maar blauwe of groene gebruiken.
Ik had inderdaad ook vanalles door elkaar gebruikt... weet ik veel

Ik mocht van Klaas vanaf nu alleen nog maar blauwe of groene gebruiken.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors