Pieter's Nissan 350Z Twin turbo 398PK->Update P6
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Met de Z moet je lomp rijden om fun te hebben. Als je langzaam (lees: normaal) rijdt dan gaat het allemaal een beetje aan je voorbij. Bij lage snelheden is het driften fun maar daar zitten wel weer wat risico's aan in het normale verkeer. Bij hoge snelheden blijft ie heerlijk vertrouwd aanvoelen. Nadeel is dat het daardoor boven de 240km/h pas leuk begint te worden.
Totaal anders, maar moeilijk uit te leggen. Daarnaast is de Z veel meer naar voren gericht. Daar bedoel ik mee dat je door de hoge deuren, de diepe zit en de kleine zijramen eigenlijk heel weinig van je omgeving meekrijgt. Je blik is daardoor automatisch bijna alleen maar op de weg voor je gericht...
Met de MINI kan je ook bij lage snelheden fun hebben zonder dat het link wordt. Als je 200 a 220km/h rijdt met de MINI dan heb je echt wel het idee dat het al hard gaat.speedy schreef:andere rijbeleving ? vertel is het verschil.
begrijp wel dat de aandrijving enz anders is maar hoe rijd dit
Met de Z moet je lomp rijden om fun te hebben. Als je langzaam (lees: normaal) rijdt dan gaat het allemaal een beetje aan je voorbij. Bij lage snelheden is het driften fun maar daar zitten wel weer wat risico's aan in het normale verkeer. Bij hoge snelheden blijft ie heerlijk vertrouwd aanvoelen. Nadeel is dat het daardoor boven de 240km/h pas leuk begint te worden.
Totaal anders, maar moeilijk uit te leggen. Daarnaast is de Z veel meer naar voren gericht. Daar bedoel ik mee dat je door de hoge deuren, de diepe zit en de kleine zijramen eigenlijk heel weinig van je omgeving meekrijgt. Je blik is daardoor automatisch bijna alleen maar op de weg voor je gericht...
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Eigenlijk heel simpel: Geen kats en een nismo catbackSven schreef:Gaaf ding!
Daar zit zo'n lekker geluid in
Hier in de buurt rijdt een tot Nismo (nogwat) verbouwde 350Z rond, daar is echt veel aan gedaan, iig qua uiterlijk, ook de uitlaat, want die klinkt super! Als ik die tegenkom gat de radio vaak uit en het raampje open![]()
![]()
Congrats met je aankoop! Geweldig ding!Veel fun ermee

- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ben echt wel 350Z fan, dikke bak hoor, en dat vermogen... is wel ff wat anders dan de MINI haha 

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
gelijk over en uit.
Als ik in z'n 2 door een bocht ga en het gas een flut* aan tik trek ik al zwarte strepen
en als je
het gas iets dieper intrapt gaat ie zo dwars dat je hem met veel moeite nog kan opvangen. Beetje tricky dus. Moet leren
om gedoseerd gas te geven, met de mini kun je bijna altijd "tot op het tappijt"
Maar ga er zeker nog de Ring mee op
Ik moet nog een beetje oefenen op een circuit als Assen waar je ruimte hebt om fouten te maken. Op de ring is hetspeedy schreef:Ik ben benieuwd hoe je met deze rijd over de ring
gelijk over en uit.
Als ik in z'n 2 door een bocht ga en het gas een flut* aan tik trek ik al zwarte strepen

het gas iets dieper intrapt gaat ie zo dwars dat je hem met veel moeite nog kan opvangen. Beetje tricky dus. Moet leren
om gedoseerd gas te geven, met de mini kun je bijna altijd "tot op het tappijt"
Maar ga er zeker nog de Ring mee op

215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck

- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Maandag weer aan de arbeid dus voorlopig niet NL dus ook niet op Assen helaas.JunkyXL schreef:wanneer ga je weer naar assen? kennik mee???
jj
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck

Onze sponsors