Ik ben Deniax en kom uit Den Haag.
Al een tijdje ben ik aan het rondkijken wat mijn huidige Ford Focus ST kan vervangen. Veel proefritten en omschakelingen van keuzes gehad, maar het gaat zoals het er nu naar uit ziet, gaat er een bestelling uit naar een 2011 versie JCW (fabrieks) Cabrio de deur uit.
Auto's welke ik bekeken had:
- BMW Z4: Het nieuwe model. Schitterende auto, ongekende styling en ik wilde deze kiezen totdat mijn vriendin en ik besloten om over niet al te lange tijd met kinderen te beginnen. Dus een tweezittert dat zit er niet in.
- Nissan 370Z: Een echte rijdersauto, ik was er erg gecharmeerd van, maar wilde toch een cabrio, dus dan had ik liever de Z4
- BMW 135i cabrio: Stuk sportiever dan de Z4, minder sportiever dan de 370Z, dus precies wat ik zocht! Maar ja, kaal was de prijs precies wat mijn budget is en ik vind hem kaal nog .... te kaal

- Volkswagen R / Audi S3: Beiden achter elkaar gereden. Beiden erg snel, de R mooier dan de S, maar voor de rest niet heel erg spannend. En ook geen cabrio, hoezeer ik probeerde een dak ook leuk te vinden

- Mini: Bij Mini Den Haag proefrit aangevraagd, alleen hadden ze geen JCW Cabrio, dus werd er een JCW World Championship 50 editie geregeld voor de proefrit. Na twee weken wachten kon ik rijden. Ik was meteen verkocht. Het geluid was schitterend en kon alleen maar beter worden als het dak eraf was. Zelfde geldt (in mindere mate omdat het een cabrio is) van de handling.
Tja, dan toch uitgekomen op de JCW Cabrio. In vergelijking met de andere keuzes is deze een (stuk) trager. Van mijn Focus ST heb ik de chip weer terug op stock gezet (225pk ipv 265pk) waardoor de snelheid ongeveer even snel is als de JCW en daar een paar weken mee gereden om te kijken of ik me ging ergeren aan de terugloop in snelheid.....
Viel wel mee gelukkig! Doordat de Mini kleiner is, je lager bij de grond zit en het meer een gooi & smijt auto is, zal het gevoel nog beter zijn dan in de ST.
Anyway, voor de rest, wat valt er voor de rest te vertellen, ik ben naast auto's een enorme film en game liefhebber.
Hopelijk tot snel ziens