Kruislings wisselen zal niet gaan i.v.m. draairichting van je banden, dus als je ze wisselt, dan linksachter naar linksvoor, enz. enz.Smini schreef:kan je ze wisselen met voor?? vroeger kon dat bij mijn auto's.....
draaien ofzoiets.... links voor naar rechts achter enzo....
Iemand ervaring?
Sterke banden die Dunlops runflat..
- emillio
- Be Mini
- Locatie: Schoonhoven
Bericht
- mikev
- One wheel wonder
- Locatie: Zoetermeer
Bericht
Ik merk hier nu bij jullie dat jullie de beste banden vóór willen hebben? Dit is eigenlijk niet aan te raden! Je wilt je beste banden op de plaats waar je de meeste grip wilt hebben als het fout gaat.
Onderstuur is erg gemakkelijk op te vangen met voorwiel aandrijving (zeker in een Mini). Gewoon gas los, iets terug sturen (is even onnatuurlijk weet ik) en weer de bocht in trekken of natuurlijk iets terug sturen en goed gas erop is ook een iedeale oplossing.
Maar overstuur is een stuk minder makkelijk op te lossen, das een questie van zeker niet gas los laten maar direct koppeling intrappen en zeer snel sturen. Op het moment dat je dan gladde achterbandjes hebt omdat je die voirge week heb opgerookt ben je je auto echt kwijt aan de achterkant.
Daarom heren (en dames) bij banden wisselen (vaak slijt voor een stuk harder) nieuwe banden achter en achterbanden naar voor! Zodat je op de plaats waar de slip het moeilijkst is op te vangen het meeste grip is.
Onderstuur is erg gemakkelijk op te vangen met voorwiel aandrijving (zeker in een Mini). Gewoon gas los, iets terug sturen (is even onnatuurlijk weet ik) en weer de bocht in trekken of natuurlijk iets terug sturen en goed gas erop is ook een iedeale oplossing.
Maar overstuur is een stuk minder makkelijk op te lossen, das een questie van zeker niet gas los laten maar direct koppeling intrappen en zeer snel sturen. Op het moment dat je dan gladde achterbandjes hebt omdat je die voirge week heb opgerookt ben je je auto echt kwijt aan de achterkant.
Daarom heren (en dames) bij banden wisselen (vaak slijt voor een stuk harder) nieuwe banden achter en achterbanden naar voor! Zodat je op de plaats waar de slip het moeilijkst is op te vangen het meeste grip is.
- mikev
- One wheel wonder
- Locatie: Zoetermeer
Bericht
Ik denk dat je misschien 4 nieuwe bandjes kan aanschaffen anders krijg je je vermogen nooit op het asfalt.
Eueue juist niet :SHans schreef:Tenzij het regenseizoen begintdan heb ik liever goede banden voor zeker voor volgende week.. (speedy mini, met 240+)
Ik denk dat je misschien 4 nieuwe bandjes kan aanschaffen anders krijg je je vermogen nooit op het asfalt.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Ja inderdaad, maar mogen ze runflats plakken joh? Ik had vorige week met de BMW ook een lekke achterband.
Niks plakken zeiden ze bij de Kwik Fit, dat is levensgevaarlijk met die banden. Dus voor 345 euro een nieuw achterbandje eromheen. Ik vroeg ze toen ook hoe dat zat met de Pirelli Euphoria's, de runflats die je vaak onder de MINI's vind. Beste was om gewoon een nieuwe band te nemen, want de MINI komt nou eenmaal vrij easy over de 200 km/h heen en dan schijnt een geplakte band niet zo heel veilig te zijn....
Zeker voor Hans die het dagelijks rijd!
Niks plakken zeiden ze bij de Kwik Fit, dat is levensgevaarlijk met die banden. Dus voor 345 euro een nieuw achterbandje eromheen. Ik vroeg ze toen ook hoe dat zat met de Pirelli Euphoria's, de runflats die je vaak onder de MINI's vind. Beste was om gewoon een nieuwe band te nemen, want de MINI komt nou eenmaal vrij easy over de 200 km/h heen en dan schijnt een geplakte band niet zo heel veilig te zijn....
Zeker voor Hans die het dagelijks rijd!


Onze sponsors