Lampjes branden, geen stuurbekrachting etc MINI cooper S

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
ladybug3
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Lampjes branden, geen stuurbekrachting etc MINI cooper S

02 aug 2010, 10:58

Hallo

Zoals een aantal van jullie misschien gezien hebben (who are u) heb ik mijn MINI cooper S pas net, helaas er nu al behoorlijke problemen opgetreden :(

2 weken terug zijn er nieuwe velgen met runflats opgegaan, op dat moment geen enkel probleem, na 1,5 week stil te hebben gestaan zijn de lampjes van de bandenspanning en het lampje van de DSC/ASC gaan branden, geen problemen echter met de bandenspanning.

Eergister viel, tijdens het rijden, de stuurbekrachtiging uit en begonnen alle overige lampjes ook te branden (oa accuspanning). Auot naar huis gebracht en gisterochtend was de auto volledig "dood" totaal geen accuspanning meer. Auto mbv andere auto gestart, en op de bandenspanning, ASC/DSC lampjes na, geen problemen meer.
Accu opgeladen (aan lader) en meteen begon alles weer te branden en verdween de stuurbekrachtiging.

Iemand enig idee wat er gaande is ?

baal er stevig van heb al met al net 1 weekje mogen genieten van mijn MINI :cry:

groeteps misschien van belang dat ik de auto eergister een grote schoonmaalbeurt heb gegeven mbv de tuinslang
Geduld is een eigenschap die we bewonderen in de bestuurder van de auto achter ons en verafschuwen in de bestuurder van de auto voor ons
Shadow_Breaker
GPc-0001

02 aug 2010, 12:53

heb ik ook gehad, je stuurbekrachtigingspomp is stuk.

ik heb net hetzelfde gehad, hij trekt zijn accu plat doordat de servopomp niet uitschakeld. je kan dit makkelijk horen als je de auto stil legt. de lampjes van de ASC/DSC en bandenspanning samen kunnen 2 dingen betekenen:
1: tractiecontrole unit geeft een fout of is stuk
2: je stuur staat een beetje scheef tijdens het rechtdoor rijden, als dit meer dan een toegelaten % is dan gaan deze 2 ook branden, dit kan gebeuren als er een van de 2 stangen onder de wagen (afstel stangen voor het stuur) een bout loskomt. bel maar even naar beek autoracing, ze kennen het probleem en hebben het bij mij ook netjes opgelost.
ze kunnen je snel en profesioneel helpen.

Groetjes, Shadow
Marcel Always Open
Cabrio-King

04 aug 2010, 22:32

Over de bandenspanning, heb je na het monteren van de andere velgen+banden de bandenspanningsmeter wel gereset? Anders blijf je een melding krijgen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Shadow_Breaker
GPc-0001

05 aug 2010, 09:19

Marcel Always Open schreef:Over de bandenspanning, heb je na het monteren van de andere velgen+banden de bandenspanningsmeter wel gereset? Anders blijf je een melding krijgen.
dat klopt, maar als het tractiecontrole lampje ook aan gaat is er meer mis dan enkel te resetten :(
ladybug3
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

07 aug 2010, 11:43

hoi
allebei dank voor de reactie
@ marcel: jep hebben hem gereset, maar dank voor de tip
@ shadow:
wat hoor je als je de auto stil legt en de servopomp is kapot ?
en het stuur staat na uitlijning inderdaad iets scheef, gaf echter pas later de lampjes
groetjes femke
Geduld is een eigenschap die we bewonderen in de bestuurder van de auto achter ons en verafschuwen in de bestuurder van de auto voor ons
Shadow_Breaker
GPc-0001

09 aug 2010, 09:39

ladybug3 schreef:hoi
allebei dank voor de reactie
@ marcel: jep hebben hem gereset, maar dank voor de tip
@ shadow:
wat hoor je als je de auto stil legt en de servopomp is kapot ?
en het stuur staat na uitlijning inderdaad iets scheef, gaf echter pas later de lampjes
groetjes femke
Terug laten uitlijnen want dat is het probleem, als hij een meer bepaald percentage scheeft staat dan geeft hij deze melding.
Normaal duurt dat niet lang, je zal na de uitlijning wel even een klein toertje moeten rijden en dan het contact uitzetten en terug opzetten en je kan weer verder. je hebt in ieder geval geluk, het is zeker niet erg, tenzij je mini je batterij blijft leegtrekken want dan is het wel de servo-pomp.

Probeer hem eerst nogmaals te laten uitlijnen, daarna verder kijken.
ladybug3
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

09 aug 2010, 13:27

hey
inmiddels als 2 x opnieuw uitgelijnd echter accu blijft leeg lopen, nu ook ontdekt dat de koelvloeistof helemaal op is, of dat er mee te maken heeft is twijfelachtig maar mini is dus wel erg slecht afgeleverd :( gaat ook nog wel ff duren (zoals het er nu uitziet) voor ik hem terug heb
groetjes fem
Shadow_Breaker
GPc-0001

10 aug 2010, 12:04

pm

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”