Juiste keus winterbanden

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Beamer
One wheel wonder
One wheel wonder

Juiste keus winterbanden

17 aug 2010, 16:31

Met de huidige zomerbanden ga ik de herfst niet meer in.

Ik wil er winterbanden op leggen. formaat: 205/45 R17 met velg bescherming.

Na enig rondkijken lijkt momenteel de ContiWinterContact TS 830P een hele goede candidaat.

Volgend jaar lente ga ik wel eens uitkijken naar een leuk setje zomer banden/velgen.

Wat zijn jullie aanbevelingen vwb het winterspul?
:?
paddo
Be Mini
Be Mini

17 aug 2010, 22:05

De Continental is een zeer goede band, wordt regelmatig in Duitse testen als "besonders empfehlenswert" getest.

Momenteel heb ik als winterband de Goodyear Ultragrip 7 (overigens een run-flat band). Gekocht voor mijn E81 (BMW 1 serie) maar past qua maat ook op de bestelde Cooper (R56), alleen de velgen niet. De Goodyears zijn regelmatig als beste getest en ik kan beamen dat het fantastische banden zijn. Wat een grip! Zelfs Duitsers (waarvan geacht wordt dat ze meer bekend zijn met sneeuw en winterbanden) stoof ik afgelopen winter met erg heftige sneeuwbuien zo voorbij.

Heb ook al eens Vredestein gehad maar daar ben ik persoonlijk geen fan van, het is geen slechte band denk ik maar de genoemde Continental en Goodyear zijn gewoon veel beter.
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 aug 2010, 22:08

Ik heb 2 winters gereden met Hancook Icebear W300 banden onder mijn Polo GTI Cup Edition.
Bandenmaat 205-45-16.
Echt een super band,en liggen hier nog in de garage.
Ik ga binnenkort nieuwe velgen kopen voor de winter,en bovengenoemde banden komen er zeker weer om 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 aug 2010, 18:36

Ik heb wel Vredestein eronder liggen. De Wintrac extreme om precies te zijn. Ik wou een goede band die ook goed uit de test kwam maar voor een redelijke prijs. De banden heb ik vorig jaar voor 100 euro per band aangeschaft en ze bevallen prima!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”