Paypal

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

Paypal

15 nov 2006, 17:59

Wij hebben gisteren een gear shift indicator gekocht (net zoals berthil) op ebay. Maar hij moet uit engeland komen en de verkoper betaalt alleen met paypal. Is dit een veilige manier en hoe werkt dit, ik snap er namelijk niks van... Het werkt met mastercard. Heeft iemand er verstand van?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 nov 2006, 18:13

Dat werkt wel goed, ik heb de damper kits (geen onaanzienlijk bedrag) ook met paypal betaald. Alleen opletten dat je geen makkelijk wachtwoord kiest voor paypal aangezien door inloggen alleen al kan betalen met je credit card.

Je kan jezelf valideren door (ik dacht) een nul-betaling te doe, Dan komt er een code op je credit card afschrift die je dan weer in moet voeren.

Een e-mail aders is voldoende om (internationaal) via paypal geld naar iemand over te maken. Dat gaat goedkoper voor de ontvanger dan een maatschappij in te huren om iemands credit card te controleren bij een betaling.

Wel altijd opletten dat er een slotje rechtsonderin de browser staat ten teken dat je betalingen doet via een https webisite (SSL oftewel secure socket layer), en nooit reageren op iemand die je via e-mail je paypal password probeert et ontfutselen. Zelfde adviezen als online bankieren.
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 nov 2006, 18:27

Ok bedankt, maar wat is een nul-betaling?
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 nov 2006, 18:32

Maar het gaat dus via een credit card he? Is het dan niet mogelijk dat de verkoper mij geld kan aftroggelen ofzo?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 nov 2006, 18:41

Wat ik zeg, je maakt geloof ik 5-cent over aan paypal met je credit card en zij zetten een code op je credit card afschrift. Als je deze code invoert in je paypal account is je paypal account gevalideerd en kun je meer.

Ik geloof zelfs dat de ontvanger je credit card nummer niet kan zien dus het is nog veiliger dan je credit card inleveren bij het tankstation. Maar kijk voor de zekerheid even de veelgestelde vragen pagina na of zoiets.

Het werkt trouwens ook heel snel. De ontvanger kan meteen zien dat je betaald hebt.
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 nov 2006, 19:02

Oh ok, op zo'n manier
iDarkDesign
Transformer

15 nov 2006, 19:04

Ik maak ook al jaren gebruik van de diensten van paypal. Zowel nationaal als internationale betalingen gaan perfect!

iDD
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!

paypal

15 nov 2006, 19:05

Heb inderdaad gezien dat je de GS hebt gekocht 8) , wilde je nog overbieden, grapje :P

Voor paypal moet je je creditcard registreren bij http://www.paypal.nl

eenmaal geregistreerd kun je hiermee direct betalen op internet :roll:

De verkopende partij wordt gescanned door paypal of diegene een betrouwbare partij is :o

Als het goed is zijn je aankopen via paypal ook nog gegarandeerd/verzekerd tot €500,-

succes

vr.gr. Bas

PS: ik kijk altijd of er paypal bij staat, geeft wat meer zekerheid, je moet geen geld overmaken met Western Union, BidPay of MoneyGram
Pierre
Enthousiast
Enthousiast

15 nov 2006, 19:06

Wij maken er ook l lang gebruik van, veel via e-bay.

Het is veilig en werkt perfect.
Geen pech hebben is al geluk genoeg
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2006, 21:01

Heb er ook geen klagen over, kan alleen maar zeggen dat het goed werkt. :D
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

15 nov 2006, 22:02

Als je dit eng vind dan wil ik het ook wel voor je regelen :)

email of pm me maar :)
Kingair
4 op een rij!
4 op een rij!

15 nov 2006, 23:33

Tja veilig ?????
Heb een 10 tal dagen geleden een betaling binnen gekregen van een koper op Ebay (65.00 €) en wat blijkt.... ze hebben weer een nieuwe markt ontdekt....de dieven natuurlijk.
Nu hebben ze dit bedrag geblokkeerd op mijn Paypalaccount want het is een "frauduleuze" betaling.
De Cardcompany moest hun geld terug hebben natuurlijk en nu is Kingair zijn spullen + geld kwijt.
Nog beter.... gisteren een betaling binnen van een andere koper . . . . je raad het al . . . . geld geblokkeerd . . .frauduleuze betaling.
Dit keer wel bijna 500.00 € asjeblief !
Nu een ezel stoot zich normaal geen twee keer . . en ik had het pakje nog niet verstuurd. Oefffffff
Ongeloofelijk maar waar een uurtje geleden. . . .pats boem . . .nieuwe koper 400.00€ . . . .geblokkeerd.
Dus beste vrienden P A S O P !!!!
Want Paypal laat je in de steek ondanks dat zij beloven van kopersbescherming enz maar het probleem zit erin dat als je wat geld op jouw Paypalaccount hebt, het allemaal gebeurd op jouw Paypalrekening en je kan dan zelfs niet aankloppen bij je Creditcardcompany omdat het niet op je afschrift staat !

Nogmaals ........ WATCH OUT !!!!!!!!!!!

They are watching !!!!!!!
Pierre
Enthousiast
Enthousiast

16 nov 2006, 08:12

Dit is voor het eerst dat ik over fraude via PayPall hoor, jammer ik had eindelijk vertrouwen in een betalingssysteem gekregen.

Hoe krijgen ze het telkens toch weer voor elkaar.
Geen pech hebben is al geluk genoeg
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

16 nov 2006, 08:50

Het ziet er dus wel betrouwbaar uit, alleen dus minder als jij het geld moet ontvangen...
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

16 nov 2006, 19:23

Maaij schreef:Als je dit eng vind dan wil ik het ook wel voor je regelen :)

email of pm me maar :)
Heel erg bedankt voor je aanbod, even leek het niet door te gaan, maar gelukkig is het vandaag dan toch overgemaakt. Bedankt allemaal voor de uitleg! Nu nog hopen dat hij daadwerkelijk wordt opgestuurd, maar daar gaan we wel van uit!

Terug naar “Kletshoek”