Zoals de titel al zegt, wij zijn nog zoekend. Maar daarom willen we ons toch even voorstellen.
Sinds de laatste weken zijn wij ons aan het oriënteren op een andere auto, het wordt dus zeker een Mini.
Door omstandigheden gaat mijn vriendin dus zelf naar haar werk rijden en gaat de 2e auto dus wat meer kilometers maken. Uitgangspunt was een "kleine" veilige diesel die goed smoelt. Ook moeten alle moderne veiligheids extra's aanwezig zijn.
Ik zelf ben eigenlijk een verwoed Alfa rijder dus mijn eerste idee was een leuke retro fiat 500.
Mijn vriendin was duidelijk, nooit zo'n stom bultje voor de deur.

Eerlijk gezegd moet ik ze gelijk geven, ik zou er ook niet mee willen rijden. Ik heb per ongeluk 1x met de 1.3 Jtd gereden en dat viel erg tegen zeker wat vermogen betreft.
Toen nog even gedacht aan een burgelijk polo Tdi en soort gelijken. (zelfs even aan een MiTo 1.3 gedacht maar zelfde vermogen probleem en een 1.6 Jtd gaat boven het budget&verbruik)
Dus we zijn er uit, het gaat een Cooper D worden!
We hebben nog niet met een Mini gereden maar de verwachtingen (zo ver ik hier gelezen heb) zijn hoog.
Inmiddels heb ik er al 1 op het oog. Nieuw model cooper D met wat extra's. De vragen daarover stel ik nog in het juiste topic.
Gr P&W