MINI Countryman, ik moet er nog aan wennen...

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

MINI Countryman, ik moet er nog aan wennen...

19 aug 2010, 21:41

Ik lees hier op het forum dat er al diverse leden een Countryman hebben besteld.
Op het forum zijn ook veel mensen enthousiast hier over.
Ben ik nou de enigste ( of 1 van de weinigen ) die nog HEEL ERG moet wennen aan deze auto?
Misschien als ik de auto "live" zie dat ik van gedachten verander,maar op dit moment zie ik hem nog niet als een opvolger :oops: :oops:

Afbeelding
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Marcel Always Open
Cabrio-King

19 aug 2010, 22:25

Johnny , ik vind het een logische evolutie van dit automerk. Ze kunnen niet eeuwig dezelfde hatchback blijven verkopen.
Commercieel verliest MINI marktaandeel omdat hun doelgroep in de volgende levensfase terechtkomt, krijgen kinderen of meer kinderen, en gewoon meer ruimte in de auto willen. Het huidige assortiment van MINI biedt dat niet en dus kopen ze noodgedwongen een ander merk.

Dat wil niet zeggen dat ze dan gelijk in een Multipla willen rijden. De klanten willen nog steeds in een leuke aansprekende auto rijden. Met de clubman deed MINI al een goede stap in die richting maar die was toch niet handig genoeg. Daarnaast is de clubman in de UK behoorlijk geflopt ivm de suicide door aan de gevaarlijke kant (straatkant), terwijl de UK altijd een enorme markt voor MINI is geweest.
MINI Countryman biedt de mogelijkheid op toch weer in een leuke auto te rijden.

Dat wil niet zeggen dat ik hem mooi vind. Het is wel de mooiste SUV (/SAV) op de markt , naar mijn mening... Uiteindelijk zal ik ook aan de Countryman gaan wennen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 aug 2010, 22:35

Qua style en image vind ik het zeker een MINI.
Met die center rail e.d. toch wel wat aparts.
Voor mensen die een moderne strak sturende maar toch ruime auto willen hebben is dit denk ik wel wat.
Beter dan al die andere grijze muizen.

Zoals ik het nu zie is toch deze niet voor mij maar dat was voor de 2nd gen ook al zo.
Ik ben nu eenmaal iemand die op de 1st gen verliefd geworden is.
Dit natuurlijk niets ten nadele van mensen die geen 1st gen. hebben, een mooie 2nd gen kan ik zeker ook waarderen.
Ik zal er alleen nooit een kopen, hij is gewoon niet voor mij.
Ik zie veel in de Countryman terug v.w.b. de kleine SUV markt zoals MINI dat ook gedaan heeft met de introductie van de 1st gen v.w.b. de hatchback markt destijds. Veel aandacht voor design, rijeigenschappen (die voor een SUV erg strak zijn zoals ik lees) en natuurlijk ook marketing en lifestyle.
Dat is zeker te waarderen vind ik.
Ik ben benieuwd wat de Countryman met mij doet als ik hem live mag bewonderen :)
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

19 aug 2010, 23:22

Je bent niet de enige hoor die 'bedenkingen' heeft. Het is een uniek ontwerp, wel helemaal in de eigenzinnige MINI-lijn. Zeker apart en zeker géén grijze muis, maar daarmee volgens mij wel een soort 'love-it or hate-it"-ontwerp. Alle leuke, goedbedoelde designdetails maken het in mijn ogen wel tot een rommelige aanblik. (Maar dat vind ik op dit moment ook van de facelift R55/56)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de auto nog niet in het 'echie' heb gezien, dus misschien valt het allemaal heel erg mee.
Wat betreft rijeigenschappen, daar kan ik dan alleen de verhalen overtypen. Maar uit het verleden zal dat ook wel snor zitten.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 aug 2010, 09:45

Ik moet ook nog wennen, vooral aan de achterkant. Vind ik de achterkant bij de Countryman maar zo zo, zelfde heb ik bij de het front van de X1. Ben wel blij datbijde modellen in Xdrive leverbaar zijn. Anders krijg ik een nep SUV gevoel bij.

Toch zal het mij niets verbazen als de Clubman weer vervangen wordt door weer een Clubman want de auto bevalt ons uitstekend.

Naar mijn inziens zal MINI zich evolueren zoals Porsche. Elk nieuwe 911 is duidelijk een 911 maar toch net iets anders, "beter" bij de tijd. Daarnaast moest Porsche om zijn eigen broek omhoog te houden meerdere modellen produceren, hierdoor zijn ze lange tijd als enige tijd een van de weinige merken geweest die volledig zelfstandig was. Maar door grootmoedswaanzin is dit helaas 180 graden gedraaid...

Ik zie ook vergelijkingen: Cayenne - Countryman en Cayman/Boxster - Speedster.
Verder hoop ik dat er van de 3. Gen ook een Clubman komt, maar dan aan beide zijden een Clubdoor. Nooit begrepen dat deze maar aan één kant zit.

Terug naar “Kletshoek”