APK keuring mbt xenon

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

21 aug 2010, 13:34

daarom vraag ik van de keurmeester de papieren even waar de normen en waarden op staan wat wel en niet mag
zodra ik ze heb probeer ik ze te scannen en hier te plaatsen misschien makkelijk clubleden die ook met onduidelijkheid zitten hierover
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 aug 2010, 15:41

Marcel Always Open schreef: - Tussen wettelijke normen en de praktische uitvoering daarvan tijdens keuringen kan een discrepantie zijn.
Juist.. en daar zit nu net ook het probleem m.b.t. de onduidelijkheid. Wat voor de APK is toegestaan/niet wordt bekeken, kan voor de politie nog steeds reden zijn voor een proces verbaal. Dit gaat zeker op voor de codering van de lamp units.
(nieuwe gedoogregeling voor het monteren van gasontladingslampen in units die een fabriekscodering hebben voor halogeen.
Deze regel is wel aangenomen maar blijkt niet te kunnen worden gehandhaafd. Mede omdat OEM units en importvoertuigen deze coderingen in het geheel niet hoeven te hebben.

Ook voor de afstelling van b.v. gasontladingslampen. de politie kan een bon uitschrijven voor gasontladingslampen die een verblindend strooilicht uitstralen. Dit kan zelfs als je voertuig splinternieuw is en voldoet aan alle wettelijke eisen.

Hier wat leuk leesvoer:
http://www.rdw.nl/nl/overrdw/informatie ... urmeester/

Kijk hierbij naar de passage over gasontlading in de September 2009 uitgave. Er is duidelijkheid genoeg, maar er zijn nog veel meer interpretaties van wat geschreven is.

Het lijkt trouwens wel de zelfde discussie te worden toen we overgingen van 6 volt naar 12 volt installaties en later van Duplo naar Halogeenlampen.
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 aug 2010, 17:38

Dank voor deze informatie zover. Het afdekplaatsje is inmiddels binnen en het mechanisme om te hoogte te verstellen is verwijderd en vervangen voor het originele afdekplaatje die auto's met af-fabriek xenon ook hebben.

Aankomende woensdag afspraak gemaakt voor de apk, dan zullen we zien of er ergens een probleem van wordt gemaakt. Denk het niet als ik het zo zie, maar je weet maar nooit. Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe het is afgelopen.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 aug 2010, 13:09

jstuyts schreef:Je snapt toch ook wel dat ik twijfel bij al die verhalen, de ene zegt dit, de andere weer iets anders, en jij nu dit.
Dat is dus het grote probleem met de regels in dit land; er is ruimte voor eigen interpretatie.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 aug 2010, 12:27

Twijfel is net weggenomen. Mini gekeurd bij BMW Kalfsbeek in Wateringen.

Gewoon goedgekeurd, geen problemen. Blij natuurlijk, wist niet zeker of ze er iets van zouden zeggen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”