'MINI-killer' van Audi: de A1

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Kees en Annet
Racende reporter

22 aug 2010, 20:37

Wij hebben de A1 in het echt gezien toen we dit jaar met vakantie in België waren.

Daar hadden ze aan het strand in Knokke een strandtent gehuurd met in het midden een rode A1
Ook kon je daar proefrijden.

Opzich geen lelijke auto maar wij houden het op de mini.
(Alhoewel er ook mini rijders zijn die een countryman geen mini meer vinden :s )

Annet
Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 aug 2010, 21:00

Net even een A1 samengesteld, wat zijn die opties duur. Een leuk aangekleed modelletje gaat ruim 40.000 euro kosten en dan nog steeds maar 122pk s-tronic. Voor dat geld heb je ook een dikke Cooper S met meer pk's. (maar ja, volgens audi is Mini geen premium :s )
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 aug 2010, 21:20

wall-e schreef:reed vandaag op de A4, kom ik een MINI (R50) tegen met de volgende tekst:

"ik ben ingeruild voor een Audi A1"

zal wel iets met bovenstaande actie te maken hebben.

kan ik wel waarderen deze humor!
heb die MINI ook al eens gespot. Ik dacht aan iemand die erg ontevreden is over zijn MINI, want als dit een ondersteunde actie is door een dealer ofzo, dan vind ik het nogal wanhopig...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 aug 2010, 21:22

mushrop schreef:
wall-e schreef:reed vandaag op de A4, kom ik een MINI (R50) tegen met de volgende tekst:

"ik ben ingeruild voor een Audi A1"

zal wel iets met bovenstaande actie te maken hebben.

kan ik wel waarderen deze humor!
heb die MINI ook al eens gespot. Ik dacht aan iemand die erg ontevreden is over zijn MINI, want als dit een ondersteunde actie is door een dealer ofzo, dan vind ik het nogal wanhopig...
moet je idd niet te lang mee rondrijden, je moet ff het nieuws pakken, autoblogje en dan er weer af die stickers...
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Marcel Always Open
Cabrio-King

22 aug 2010, 22:21

Het is dus uitverkoop bij de Audidealer, omdat ze een model gebracht hebben dat nu al niet verkoopt. Vind dat Audi zich echt verlaagd met zo'n actie en het laat vooral "wanhoop" zien.
Zoveel "minikillers" en mini is nog springlevend.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 aug 2010, 09:20

Mooie leuk bakkie die A1. Kwaliteit en rijbeleving zal wel snor zitten.

Wat de A1 mist en nooit meer in kan halen is historie. MINI heeft dat wel, net als de 500 dat ook heeft maar in een ander segment. De Ford Ka en Fiat 500 zijn nagenoeg identieke auto's, worden op dezelfde lijn gefabriceerd, maar de 500 heeft hét en de Ka niet.

Heb wel een keer meegemaakt dat toen ik in de classic reed er gezwaaid werd door iemand in een... Daihatsu Trevis :s
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 aug 2010, 14:59

Het zegt mij genoeg dat een kind van 1,5 jaar oud. Alles tutu noemt en een mini gewoon mini. (classic of new maakt het niet uit). Dus niet alleen historie ook toekomst. :wink:
coendek
Stoepsleutelaar

23 aug 2010, 15:01

@ hans.. so true.... mijn nichtje van nog geen 2 roept ook al een jaar MIMI :lol:
Aldwin
4 op een rij!
4 op een rij!

23 aug 2010, 19:43

x2...

ons dochtertje zegt mama rijdt snel maar papa.... ....heeft scheurMINI :mrgreen:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 aug 2010, 19:52

ook bij Ikea laatst een klein jongetje die riep "mooie Mini!" :D Audi kan alleen maar dromen van de status van Mini. Zo'n sticker is wel heel sneu idd. voor de berijder dan, want wie wil nou een mini inruilen op zo'n suffe A1?! :lol:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 aug 2010, 20:40

Er zijn een hele hoop MINI's die maar zo-zo zijn en daarnaast heb je dikke A1's. :roll:
Toen ik klein was noemde ik het 'Poeper' ipv 'Cooper', vandaar mijn forumnaam. :wink:
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2010, 23:30

Ik heb gisteren even een half uurtje kunnen rijden in een A1 1.4 TFSI S-Tronic. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel een erg fijn autootje is geworden. Het is allemaal (zoals te verwachten) wel wat minder sportief dan een vergelijkbare MINI, maar de A1 ligt prima op de weg en stuurt ook niet onaardig. De 1.4 is een fijne motor met lekker veel trekkracht onderin en de 7-traps automaat met dubbele koppeling is ook een mooi stukje techniek. In het echt vind ik hem er (in een goede kleur en met leuke velgen) ook beter uitzien dan op de foto's. Het interieur zit erg goed in elkaar en ziet er ook heel netjes uit. Ik denk dat Audi een prima auto heeft neergezet met de A1, maar het is allemaal niet heel spannend en hij heeft niet de funfactor van een MINI.
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 aug 2010, 10:05

Ivo, je vergelijkt het waarschijnlijk met jullie MINI. Eigenlijk moet je het dan vergelijken met de 2.Gen MINI. Die is iets minder "spannend" geworden...
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2010, 14:26

Mini Poeper schreef:Ivo, je vergelijkt het waarschijnlijk met jullie MINI. Eigenlijk moet je het dan vergelijken met de 2.Gen MINI. Die is iets minder "spannend" geworden...
Ik weet inderdaad dat de R56 wat volwassener en minder speels is dan de R50/R53, maar toch vind ik de MINI vergeleken met de A1 zeker de leukere om in te rijden. Het is allemaal net wat strakker en directer.
Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 aug 2010, 16:37

Als ze nou de kwaliteit van de A1 in een Mini behuizing stoppen, dan heb je pas echt een top mini.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”