Fotografie topic: alles over camera's en goed fotograferen

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Clubhouse
Garlic Chef

25 aug 2010, 18:02

Ik vind dit zeker geen gedoe. :roll:

Vroeger had ik ook maar 2 zoomlenzen en ik had daarmee een bereik van 35mm tot 300mm.
Momenteel heb ik nog maar 1 zoomlens 16mm / 85mm, tweede lens wordt 70mm /300mm. :mrgreen:

Moet nog wat leren aan nieuw toestel maar wat vinden jullie van deze foto? Vlinder zat wel stil maar bloem beweegde enorm van de wind.

Afbeelding
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

26 aug 2010, 09:39

Hallo mensen,

Ik kom en zie vaak hier op dit forum mensen met nog een andere passie,... fotograferen. Gelukkig

Ik ben dus op het moment opzoek naar een mooie en goede digitale spiegelreflex waar ik jaren plezier van kan hebben,... natuurlijk mooie foto's maken van mijn hobby de auto natuurlijk en onze kleine baby.
Mijn zwager heeft onlangs ook een spiegelreflex gekocht en de foto's die hij mij laat zien zijn echt heel mooi, vandaar dat ik nu ook opzoek ben naar zo'n camera,... maarrrrrrrr ik zie door de bomen het bos niet meer, vandaar mijn vraag aan jullie professionals onder de mini rijders waar moet ik op letten bij het aanschaffen van zo'n camera???? Confused Confused Confused

Ik heb een paar eisen maar helaas geen verstand ervan:

Als eerst de prijs, ik heb ongeveer 4 a 500 euro te besteden (hoef niet de duurste van de duurste)

En als tweede eis, er moet een lens opzitten waar je van dichtbij mooie foto's kan maken en ook van veraf
(ik bedoel hier niet mee een voetbalveld mee in te zoomen maar gewoon normaal)

Nou ik hoop echt dat iemand van jullie mij hier mee kan informeren Gelukkig

Alvast bedankt voor elke tip.

groeten Glenn
Pascal R
4 op een rij!
4 op een rij!

26 aug 2010, 22:02

Glenn,

Als je een spiegelreflex wil met enkele lenzen erbij zal het budget toch over de € 500 oplopen.
Daarom heb ik me vorig jaar een Bridge toestel aangeschaft.
Een Olympus SP 590 uz.
Geen professioneel toestel maar de foto's zijn zeer goed.
12 megapixel en een 26 x optische zoom en verschillende specifieke programma's.
Ik ben er zeer tevreden mee en vorig jaar aangekocht voor €300 (pixmania)

Pascal..
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

26 aug 2010, 22:08

Ok thank, ik heb mij vanavond ook al even hier en daar ingelezen over cameras en inderdaad als je wat lenzen erbij wilt loopt het aardig op.
Maar ik wil mij er sowieso nog even goed op in lezen voorddat ik een beslissing neem welke camera het wordt.

Ik zal mij ook even inlezen over een Olympus SP 590 uz.

bedankt

:D
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 aug 2010, 22:21

Glenn-DUB schreef:als je wat lenzen erbij wilt loopt het aardig op.
Daarom doe je er misschien ook verstandiger aan om één goeie lens te kopen.

Aan wat voor afstand moet ik denken bij je opmerking over dichtbij foto's maken? Want ik weet nog niet helemaal of ik je een 18-55, 18-105, 55-200 of 18-200 wil aanraden... Al valt die laatste waarschijnlijk af vanwege de prijs. Als je wil zouden we ook binnenkort kunnen afspreken, dan kan ik je de verschillen in bereik laten zien.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

26 aug 2010, 22:36

Nou ik heb mijn zwager nog eens gevraagd en die liet mij die lens van 18/200 zien maar daar zat dus een enorm prijskaartje aan. :shock:

Maar als ik bv de nikkon 3000d zou kopen met een standaard lens 18/55 en een lens van 55/200 dan zou ik wel steeds moeten wisselen ofniet, is dat trouwens veel werk of is dit met een paar tellen gebeurd zonder stof of iets dergelijks
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 aug 2010, 23:28

Nee, het wisselen van een lens is een kwestie van het indrukken van een vergrendelknopje en de lens vervolgens met een kleine slag los te koppelen. Heeft je zwager dat niet laten zien?

Of je wel/niet wil wisselen van lens is een keuze die ik niet voor je kan maken. Ik wil dat in ieder geval niet...

Is een 18-105 lens misschien een goeie optie? Die zijn tenminste nog betaalbaar, en hebben een fatsoenlijk bereik.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 aug 2010, 23:44

Ik heb een Canon EOS 450D met een 18-55 lens. Die camera met die lens maakt werkelijk prachtige foto's. Ik weet niet helemaal of die camera nog te verkrijgen is, maar ook andere Canons zijn geweldig. Als je op de website Kieskeurig kijkt, zie je dat de Canon EOS 1000 D iets van 380 euro moet kosten.

Ik vind het zeker een punt van overwegen.

Groetjes van Sicco
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

26 aug 2010, 23:47

Idd daar heb ik ook naar wezen kijken, de canon eos 1000D is de tegenhanger van de Nikon 3000D beiden met een 18/55 lens eventueel met een extra lens 55/200 maar ik ben er nog niet uit welke het moet worden, erg moeilijk allemaal
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 aug 2010, 00:03

Glenn-DUB schreef:ik ben er nog niet uit welke het moet worden
Probeer gewoon een aantal verschillende merken en modellen uit...
Afbeelding
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 aug 2010, 00:05

Ja, makkelijk is het zeker niet. Er is een website Let's Go Digital waar je ook diverse tests kunt lezen van diverse camera's en dan zou je via Kieskeurig eens wat prijzen moeten vergelijken.
Het is behoorlijk wat werk, maar mij lijkt het erg leuk. Op deze manier ben ik destijds aan mijn Canon EOS 350D gekomen en die heb ik op een gegeven moment aan mijn partner overgedaan en ikzelf heb toen een Canon EOS 450D gekocht.

Veel succes met je beslissing!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 aug 2010, 00:05

Hoe zou je die camera's uit moeten proberen??
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2010, 00:44

Glenn als ik je raad zou kunnen geven, neem eens een kijkje bij Foto Konijnberg in Den Ham. (ik gok een half uurtje tot een uurtje vanaf Hoogeveen) Die mensen hebben echt verstand van zaken, kunnen dat ook in redelijke jip en janneke taal aan je uitleggen als dat moet en geven je ook eerlijk advies over wat hen de beste optie lijkt ;)

Daarnaast....
Ik heb destijds een Canon Eos 450D met de 18-55 lens gekocht! Heel mooi apparaat maar/en met vele mogelijkheden!
Ik ben daarmee begonnen en kwam door ermee te oefenen achter wat ik precies voor lens wilde.
Dat kun je ook doen. Een Camera kopen met lens, daarmee starten en later als je meer ervaring (en geld ;))hebt kijken naar een andere lens ;)

Ik heb trouwens evt nogwel een Canon 18-55 lens met Image Stabiliser te koop ;)

Succes! :wink:
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 aug 2010, 01:08

MaVaEe
Koeien-teller

27 aug 2010, 09:06

Maar zie je jezelf ook de functies van een DSLR gebruiken? Anders kan je beter voor een wat uitgebreidere Compact camera kiezen zoals die Olympus of een Canon PowerShot. Die maken net zulke mooie foto's enkel kan je veel dingen niet zelf instellen. :)

Terug naar “Kletshoek”