Meer geluid

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
horn
Be Mini
Be Mini

Meer geluid

17 nov 2006, 13:35

Heb een mcsc met een boost radio/cd speler. allemaal standaard.
met het dak open vind ik de geluidsopbrengst maar laag (jaja, ik weet dat de geluidsopbrengst met het dak dicht net zo hoog is, maar het klinkt anders... :mrgreen: ). Daar mijn auto een leaseauto is, zoek ik niet naar een dure ingrijpende oplossing, maar is er een - relatief simpele - methode om de installatie zonder vervormen wat harder te kunnen laten gaan?

bij voorbaat dank voor het delen van de alom aanwezige kennis!
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
Rimshot
4 op een rij!
4 op een rij!

17 nov 2006, 13:56

Ik denk dat je dan 2 keuzes hebt, nieuwe kwaliteit speakers, 2e hands kan ook, kijk maar eens op marktpaats wordt je mee dood gegooid.

Of een versterkertje, hoeft echt geen grote te zij, en deze op je VOOR speakers aansluiten, niet zoals de meest op de achter speakers.

speakers + versterker is natuurlijk nog beter, maar is ook weer duurder.

De radio is opzig wel oke, is van alpine en die maken geen troep.

Blijft natuurlijk de vraag wat je er voor uit wil geven en of je zelf een beetje handig bent, dat bespaar namelijk het meeste geld.

Groet Rimshot
Afbeelding
horn
Be Mini
Be Mini

17 nov 2006, 14:00

dank voor de snelle reactie.
handig met dat soort dingen lukt nog wel. Heeft de radio genoeg vermogen om er zomaar zwaardere speakers op aan te sluiten? aan welke speakers denk je dan bijv.? en wat voor versterker(tje)?
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
Rimshot
4 op een rij!
4 op een rij!

17 nov 2006, 14:13

Voor weinig geld zou ik kijken naar nieuwe jbl gto speaker en 2e hands Signat ROC2 of ROC3 versterker (is ook niet zo groot).

Als je iets meer uit wil geven kijk dan naar speakers en versterker van Rockford Fosgate.

Denk wel aan de inbouwmaten en voor heb je een compo set nodig (speaker onder + tweater boven)

Groet Rimshot
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 nov 2006, 18:22

dat fosgate dat kan me een partij HARD!
vriend heeft het in zn golf, wel de hele mikmak, maar als die hem 10sec flink hard aanzet als de motor niet loopt is zn accu leeg :shock:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 nov 2006, 18:55

Ik heb zelf wat nieuwe speakers in de MINI gezet.

Het is even wat werk wat de hele achterbekleding moet er af en je moet hoogstwaarschijnlijk een pasring maken om andere speakers in de voorste deur te maken.

Het geluid kan veel harder zonder dat de boel vervormd. Ik heb geen extra versterker geïnstalleerd, ik vind het hard zat zo.

Hier nog even de boel op een rijtje op mijn website.

Terug naar “Interieur en audio”