Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
MINI had er zelf ook al zo'n last van dat de productiekosten van die kromme achterste zijruiten zo hoog waren, met dank aan de kromming. Dat was een grote reden om het 2e generatie model aan te passen.
Nu kom jij het ook tegen. In principe moet er toch wel veel gewicht te besparen zijn met andere ruiten van ander materiaal?
Nu kom jij het ook tegen. In principe moet er toch wel veel gewicht te besparen zijn met andere ruiten van ander materiaal?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ruiten zijn besteld maar zal nog een maand duren voor ze er zijn.
De ruiten (exclusief voorruit) gaan 25 kg gewichtsvoordeel opleveren.
Dat is behoorlijk wat op die hoogte.
Ze zijn niet goedkoop maar goedkoper dan een carbon motorkap en het levert veel meer gewichtsvoordeel op.
Intussen ben ik bezig met de reparatie van de voorbumper en voorbereidingen aan het treffen om een nieuwe splitter te maken.
Op deze foto is goed te zien dat de splitter met bout en al onder uit de bumper gebroken is. Omdat de splitter zo veel wind vangt is ook de bumper helemaal krom en de onderste zwarte grille uit de clips naar beneden gestrokken
Als ik weer een splitter ga monteren ga ik de Aero bumper met glasfiber aan de binnenkant verstevigen want die bumper is bij Ringsnelheden gewoon te slap om er een splitter aan te hangen. De extra beugels aan het uiteinde hebben er voor gezorgd dat de splitter überhaupt is blijven zitten.

De ruiten (exclusief voorruit) gaan 25 kg gewichtsvoordeel opleveren.
Dat is behoorlijk wat op die hoogte.
Ze zijn niet goedkoop maar goedkoper dan een carbon motorkap en het levert veel meer gewichtsvoordeel op.
Intussen ben ik bezig met de reparatie van de voorbumper en voorbereidingen aan het treffen om een nieuwe splitter te maken.
Op deze foto is goed te zien dat de splitter met bout en al onder uit de bumper gebroken is. Omdat de splitter zo veel wind vangt is ook de bumper helemaal krom en de onderste zwarte grille uit de clips naar beneden gestrokken
Als ik weer een splitter ga monteren ga ik de Aero bumper met glasfiber aan de binnenkant verstevigen want die bumper is bij Ringsnelheden gewoon te slap om er een splitter aan te hangen. De extra beugels aan het uiteinde hebben er voor gezorgd dat de splitter überhaupt is blijven zitten.

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Er komt een dag, Berthil, dat het wel lukt én dat er een fotograaf klaar staat.
En anders spreken we een tijdstip af en ga ik er zelf wel staan met camera.
(mits je de locatie even doorgeeft).

Gr, Marcel
- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
zeker voor de mensen die hier niet vanop de hoogte zijn....
voilà, wat ik bedoelBerthil schreef:Je moet daar echt met het stuur recht aanrijden en van het stuur afblijven als de Mini omhoog gaat. Direct daarna zo snel als mogelijk de Mini weer stabiliseren als deze niet stabiel is want daarna komt direct een snelle bocht naar rechts.

zeker voor de mensen die hier niet vanop de hoogte zijn....

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het was vandaag weer een mooie dag op de Ring maar wel druk.
Die leuke Engelse dame met die FlipFlop lak Mini heb ik 3 ronden meegenomen en zij mij ook een ronde in haar Mini op semi-slicks en dat ging lekker vlot. Ze was voor de 4e keer dit jaar op de Ring en dat helemaal uit Engeland. Ze had vannacht zelfs haar naam op de weg geverft bij Bergwerk. Dat is nog eens 'dedication'
Verder een oud collega die toevallig daar was een rondje meegenomen. Als Prius rijder en eerste keer op de Ring had hij het geloof ik een beetje onderschat. Met hartslag 200 en trillende handen stapte hij uit maar mooi vond hij het wel
Door de drukte redelijk veel sluitingen en bij de derde sluiting was toch de tank leeg na 9 ronden dus maar naar huis gereden.

Die leuke Engelse dame met die FlipFlop lak Mini heb ik 3 ronden meegenomen en zij mij ook een ronde in haar Mini op semi-slicks en dat ging lekker vlot. Ze was voor de 4e keer dit jaar op de Ring en dat helemaal uit Engeland. Ze had vannacht zelfs haar naam op de weg geverft bij Bergwerk. Dat is nog eens 'dedication'

Verder een oud collega die toevallig daar was een rondje meegenomen. Als Prius rijder en eerste keer op de Ring had hij het geloof ik een beetje onderschat. Met hartslag 200 en trillende handen stapte hij uit maar mooi vond hij het wel

Door de drukte redelijk veel sluitingen en bij de derde sluiting was toch de tank leeg na 9 ronden dus maar naar huis gereden.

- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ben niet zo te vinden voor stickers, maar jouw mini kan die wel goed hebben. Die airducts staan ook erg goed!
Ben een noob op dat gebied, maar heeft het echt nog veel zin om verder gewicht uit te sparen met je ramen te vervangen door plexi? Lijkt me toch enkele nadelen met zich mee te brengen? Isolatie, zowel geluid als warmte, sterkte, uitzicht ... Is het dat wel waard? Ik ben zeker dat het wel uitgedokterd zal zijn, ben gewoon benieuwd wat je reden hiertoe is
Ben een noob op dat gebied, maar heeft het echt nog veel zin om verder gewicht uit te sparen met je ramen te vervangen door plexi? Lijkt me toch enkele nadelen met zich mee te brengen? Isolatie, zowel geluid als warmte, sterkte, uitzicht ... Is het dat wel waard? Ik ben zeker dat het wel uitgedokterd zal zijn, ben gewoon benieuwd wat je reden hiertoe is

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Geluid en warmte doen er niet toe.
Airco is er uit dus ramen lekker open en met in-ear phones rijden
Uitzicht is volgens mij ook prima al is dat voor de achterste ruiten minder van belang. Qua sterkte zou het niet veel uit moeten maken gezien de volledige kooi die al in de auto zit maar de praktijk zal het uitwijzen.
25 kg op die hoogte ga ik zeker merken op de Ring.
Tevens ga ik bij wisselen van de voorste zijramen al het overbodige metaal binnen in de deur weghalen. Scheelt ook weer.
Elke 50 kg is 10 pk winst. Dus hiermee win ik zo maar 5 pk
En dat nog afgezien van de hogere bochtsnelheid.
En qua veiligheid zit het ook wel goed, kijk maar even naar dit filmpje
Airco is er uit dus ramen lekker open en met in-ear phones rijden

Uitzicht is volgens mij ook prima al is dat voor de achterste ruiten minder van belang. Qua sterkte zou het niet veel uit moeten maken gezien de volledige kooi die al in de auto zit maar de praktijk zal het uitwijzen.
25 kg op die hoogte ga ik zeker merken op de Ring.
Tevens ga ik bij wisselen van de voorste zijramen al het overbodige metaal binnen in de deur weghalen. Scheelt ook weer.
Elke 50 kg is 10 pk winst. Dus hiermee win ik zo maar 5 pk

En dat nog afgezien van de hogere bochtsnelheid.
En qua veiligheid zit het ook wel goed, kijk maar even naar dit filmpje

Onze sponsors