Collega van mij heeft er nog 1 te koop staan.
Die oranje kleur incl hardtop in kleur en belagelijk weinig kilometers: Minder dan 35000.
BJ 2003. Ding heeft nooit regen gezien, misschien is zijn vraagprijs daar ook naar.
Ik geloof iets van 25000 maar dat weet ik niet zeker. Kan het wel navragen als je wilt...
Als ik ze zie rijden zit er altijd zo'n kalend geruit jasje in, met z'n comb-over wapperend in de wind. Iemand die vervlogen tijden wil herbeleven ofzo. Als je er een dikke japanner van maakt denk ik dat het een ongelooflijk toffe bak wordt. Maar in elk geval een mannenbak. Niet zo aso als een BMW of petjes' als een golf. Maar wel lekker tuner!
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar in de tijd dat ik mijn 350Z had en zeer actief was op het engelse 350Z forum waren er veel Z eigenaren die een S2000 hadden gehad. Veelal was de S2000 total loss gegaan....
De achterkant van de S2000 schijnt nogal "tricky"te zijn. Later schijnt er wel een aanpassing aan het onderstel te zijn gedaan. Maar je bent um schijnbaar zo kwijt aan de achterkant.
Mij lijkt het wel wat!
Ik ben zelf overigens ook dagelijks het internet aan het afspeuren naar een MX5 als circuitauto.
Onze kraker (chiropractor) heeft er ook ene. Toen zijn vrouw hem met zijn klieken en klakken buiten gezwierd heeft heeft ze hem die auto bijna 6 maand afgenomen want hij stond op haar naam, enkel om hem den duivel aan te doen omdat ze wist dat dat z'n kindje was. Zo graag rijdt ie met die wagen!
Veel moet je er niet aan veranderen om er een DIKKE bak van te maken!!
Niet de zijne maar een héél dikke van op Cleaned
@meani.. klinkt als boven mijn budget
@sid..
@iDD.. True... maar moet niet over de kop imo
@Peter.. idd dat heb ik ook vernomen. Meerdere mensen binnen het bedrijf hier hebben er ervaring mee.. Chiel bos riep gelijk.. "link ding.."
Maar het lijkt me gewoon een vet ding! En als ik eentje pak van 2001-2002 met minder dan 80k op de teller hou ik wat over voor de MX5NA wil gaan racen met die dingen en mijn pa ook. lijkt me te gek!
@Dick.. zo is ie vet maar toch ook netjes.. mag van mij IETS extremer maar net niet over de kop!
Na mijn smart roadster brabus tijdje in een S2000 gereden (2008)
Weet zeker dat je hier geen spijt van krijgt qua beleving. Kick in je rug na turbogat boven de 6000 toeren is gewoonweg formidabel. Bij nat weer en in begin wel redelijk tricky waardoor wagen heel makkelijk uitbreekt.
Verdere tuning door compressor/turbo bij deze motoren relatief eenvoudig en een heleboel power extra al weet ik niet of dat echt fijn is op deze wagen. Onderin meer power of minder turbogat is wel gewenst.
Wegligging is na mijn smart brabus beste wat ik gereden heb. Beetje verlaging en je bent koning op de weg met je kart. Kan mini gewoon niet aan tippen en qua stugheid ga je er niet op achteruit met nu denk ik.
Verbruik idem mini vond ik. 1:10 - 1:12 goed te doen.
Binnenkant is onderhand behoorlijk retro aan het worden maar who cares.
Zit was voor mij (1.90) redelijk krap en op lange stukken te weinig comfortabel. 500km prima te doen maar meer liever niet.
Softtop is in winter meer dan voldoende en hardtop echt niet nodig denk ik. Geluid is wel meer dan mini en mini cabrio maar hebben alle honda's wel wat last van. Al met al na lange tijd niet storend. Softtop gaf bij mij rammeltje in raam achter wat wel meer voorkomt dacht ik maar door dealer verholpen. (geen idee wat)
Verbruikt weinig tot geen olie.
Onderhoudskosten minimaal buiten standaard zaken en slijtage. Veel kun je zelf dus echt niet meer aan kosten dan mini. In ieder geval minder storingsgevoelig (dan R56) en motorisch gewoon super.
Steenslag en krasjes wel redelijk snel. Weet niet of lak zwak is maar was wel opvallend ivm mini.
Hangt allemaal beetje af van wat voor bouwjaar en hoeveel kilometer. Koppeling van oudere wagens en na stevige belasting vraagt nog weleens wat onderhoud.
Qua looks is het behoorlijk pimp my ride zodra je er teveel aan gaat doen. Enkel op details aanpassen en paar mooie sloffen met eventueel verlaging is perfect (zie foto's Dick) en maakt hem eerder chique en opvallend, ook in toekomst ,dan sjonnie.... Beetje neutrale kleur kiezen helpt ook wel. Mijn kleur blijft donker grijs
Is en blijft onder velen een droomauto dus ook nog prima te verkopen binnen de tijd dat jij hem alweer kwijt wilt
Dus niet zo moeilijk doen en gewoon kopen die bak en iedere dag lachen bij het gasgeven.
Alternatief , maar niet te vergelijken, is MX5 maar dan zou ik paar jaar wachten en laatste/mooiste model nemen.......
bedankt voor je ervaring toine! Klinkt zo dan wel weer goed!!! haha
Ik wil de mx5 niet als alternatief maar eerder erbij voor echt het circuit.. ben bezig met hans weijs zodat ie mij kan serieus leren driften met zo'n ding waardoor je je auto beter leert kennen
volgens mij is er een terugroep geweest voor de achterwielophanging, wat Peter zegt. om de boel minder listig te maken. staat iig in onderhoudsboekje vermeld als dit is gedaan.
in japan zijn ze ook geleverd met navi in het dash, vond ik er persoonlijk goed uitzien.