Omdat ik vaak als gast op dit forum heb gezeten toch maar eens een account aangemaakt. Ik heb hier veel ideeen opgedaan, ook handig voor het oplossen van problemen. Omdat ik zelf vanaf 2004 Mini rijd kan ik misschien mijn ervaringen met andere delen.
Ik ben begonnen met een nieuwe Mini Cooper S (R53) Chili red met wit dak, spiegels en bonnet strepen. Deze wagen is mij prima bevallen, probleemloos me gereden. Alleen is het dak twee keer overgespoten, een keer hagelstenen zo groot als golfballen en een keer een slagboom die niet goed stond afgesteld.

Vorig jaar een nieuwe Mini Cooper S (R56) Laser blue gekocht, wederom met wit dak, spiegels en bonnet strepen. Dat vind ik toch de meest klassieke verschijningsvorm. Ik ben deze keer wat meer los gegaan. Ik heb het Chili optie pakket er bij genomen en wat interieur aanpassingen. Ondanks wat ergenissen een dijk van een wagen zeker met de tuning, de rondjes op de Nurburgring Nordschleife waren super.

Bij Beek heb ik de software tuning laten uitvoeren en de verlagingsveren van Eibach laten installeren. Aardige lui daar. Zelf heb in ook nog wat zitten knutselen.
K&N Vervangingsfilter geplaatst, wat meer adem voor de motor
Hood scoop rooster opengeboord, extra koeling turbo en hopelijk geen vervorming van het plastic
Voor speakers vervangen voor Focals 2-weg, wat zijn die standaard dingen bagger zeg
Voor oranje knipperlicht reflectoren verwijderd en Phillips SilverVision geplaatst, in combinatie met de xenon nog een aardig klusje
Stadslichten vervangen voor LED’s
Binnenverlichting en deurverlichting vervangen voor blauwe LED’s
Chrome John Cooper emblemen op zijramen achter

Misschien tot schrijfs,
Rick