JCW Performance

Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2006, 17:59

@kaj, dat gaat heel lang duren want hij gaat er zeker niet komen.. nee, viel echt tegen.. Ben zo blij met de GP! en inderdaad dat sturen is niks mee maar al het leuke is van deze Mini af.. hij is gewoon alround zeg maar voor het grote publiek.. Saai dus!
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2006, 18:05

Waarom denk je dat we het zolang moesten uitstellen, omdat dat sper pas in januari erop komt (optie).
En die soort versie met zogenaamd 240pk, word dat weer zo'n uitgeklede versie? Dan hou ik het lekker bij 195pk.

Voor mij blijft elke mini een mini met gevoel en emotie. Vond mijn vorige JCW geweldig, en zal net zoveel plezier hebben in de nieuwe :D
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2006, 18:11

Hans schreef:@kaj, dat gaat heel lang duren want hij gaat er zeker niet komen.. nee, viel echt tegen.. Ben zo blij met de GP! en inderdaad dat sturen is niks mee maar al het leuke is van deze Mini af.. hij is gewoon alround zeg maar voor het grote publiek.. Saai dus!
Ja, wat makkelijker om mee te leven zeg maar. :mrgreen: Daar zit wel wat in, maar ja hij is te koop voor een breder publiek (wat overigens in mijn ogen niet meteen saai is :roll:, maar goed, je mag je mening geven in dit land). Ga je voor meer luxe en comfort dan neem je geen sportonderstel, DSCIII, sper, enzovoorts. En ja wil je lekker knallen dan stel je je bestelling daar op af! Ik vind het knap van ze gedaan! Verbruik naar beneden (als je hem niet plankt dan), lekker pittig en krachtig motortje alle kleinigheidjes maken hem overall toch net wat "beter". 8)

Maar ja misschien zeg ik straks ook dat hij saaier is als ik er dagelijks in ga rijden.... BMW/MINI kennende zullen ze er wel rekening mee hebben gehouden en ik verwacht dan ook dat dat absoluut niet het geval gaat worden! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Coen:
Had het niet beter kunnen zeggen! HELEMAAL MEE EENS!
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

vermogen mcs jc works

12 dec 2006, 20:15

alle dealers die ik gesproken heb (denhaag, rotterdam, Ekris veenendaal, amstelveen) vertellen hetzelfde verhaal (logisch, want ze krijgen ook allemaal dezelfde voorlichting) over het vermogen en ambitie van de mcs: volgens hun informatie zal het een ge-chiptunde versie worden van de huidige mcs r56, rondom de 190pk.

Bij de 'waarom vraag' bij deze dealers zeggen ze dat dat ook veel beter past in de verkoopstrategie en de huidige mcs r56:
- het relatief lage aantal verkochte huidige mcs works. de markt naar deze tuning bleek kleiner dan gedacht voor BMW en alternatieve aanbieders boden meer voor minder geld. klaarblijkelijk legt de clientele van opgevoerde mini's niet zo veel waarde aan de bmw garantie; niet in de laatste plaatst omdat de andere opgevoerde mini's van concurrende merken, gewoonweg storingsvrij en uitstekend voldoen.
- de prijs zal aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook lager liggen dan de huidige mcs jc works. ook dat lijkt logisch want ik voorzie (en dat is niet zo moeilijk) dat alternatieve tuners ook chiptuning gaan aanbieden, allemaal rondom de Euro 600. Kijk maar eens op de site van ziptuning:'Rondom kerst kunnen we de mini cooper s r56 prima voor u tunen..." (aldus ziptuning).

maar...:
ik denk dat we inderdaad niet te snel op zaken vooruit moeten lopen en dat we het vermogen maar eens moeten afwachten van de getunde mcs works r56. Het zou mij niets verbazen dat deze mcs works r56 (of een andere getchiptunede variant) aanzienlijk sneller is dan de huidige mcs works 210pk.

wat? ik wil nu al eens een wedstrijdje zien tussen de r53 works en r56 mcs (zonder works). grote ogen zetten we op bij het zien dat de laatsgenoemde nu al gewoon meeloopt met sommige snelle opgevoerde varianten van de mini mcs en de works r53. wedden?

vele groetjes,
Ferdinand
Veel rijplezier!
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

enne

12 dec 2006, 21:07

kijk, daar komen we ook weer in de pk-race terecht, en kwalitatieve metingen. Ik ben er van overtuigd dat we wielpk's moeten meten en geen krukas pk's. zet de r56 maar eens op een wielpk meetbank naast een getunde mcs van rondom de 200+ krukas pk (volgens de opgave van de opvoerder).

Ik schat namelijk in dat het pk vermogensverlies (van krukas naar wiel)van die nieuwe BMW motor lager zal zijn dan dan de r53 crysler motor. En dat daardoor de 195 pk (las ik net in een van de vorige topics) van de nieuwe mcs works r56 effectief meer wielpk (en hoger koppel) heeft.

wedden? ik durf er mijn schoonmoeder op in te zetten.

ferdinand

p.s. ook zonder deze weddenschap bied ik mijn schoonmoeder trouwens aan.
Veel rijplezier!
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: vermogen mcs jc works

12 dec 2006, 21:08

Ferdinand schreef:ik wil nu al eens een wedstrijdje zien tussen de r53 works en r56 mcs (zonder works). grote ogen zetten we op bij het zien dat de laatsgenoemde nu al gewoon meeloopt met sommige snelle opgevoerde varianten van de mini mcs en de works r53. wedden?

vele groetjes,
Ferdinand
Ik stel mijn r53 Works (en mezelf :mrgreen: ) ter beschikking voor een vergelijk. Misschien dat Hans ook wel mee wil doen met zijn GP :wink: .
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2006, 21:56

Ik ben er bij :wink: Regel maar een R56 Cooper-s
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2006, 22:07

R56 S met een GP is geen vergelijking. Straks met de JCW tuning dan kan je hem eens naast een GP zetten
Afbeelding

Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2006, 23:17

R56 S is langzamer dan een R52 S JCW.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2006, 23:20

:lachuh
Afbeelding

Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2006, 23:21

Wat is een R52 :s je bedoelt een R53..en natuurlijk is die sneller met 200pk :wink: maar wat ferdinand bedoelt is dat de R56 minder aandrijf verlies heeft en meer peekaas op de wielen hierdoor, toch?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2006, 23:23

Ik bedoelde een R52, da's toch een hardtop?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2006, 23:27

Ik weet het niet meer.. :O
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2006, 23:39

peter schreef:Ik bedoelde een R52, da's toch een hardtop?
R52 is de voorloper van de R53 (coupe)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 dec 2006, 07:45

Huh, De R52 is toch de 'oude' hardtop, de R53 de cabrio en de R56 de 'nieuwe' hardtop?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”