Kofferset

Van alles over de 1ste generatie MINI.
hjcabrio
Nieuw Lid
Nieuw Lid

29 aug 2010, 22:37

Ik kom er nu pas achter dat er zo'n kofferset bestaat voor de Mini. Weet iemand of het verschil maakt voor een gewone of een cabrio?

Heeft iemand zo'n set misschien te koop of weet iemand een dergelijk set nog te koop. Een bestelnummer of onderdeelnummer (ik weet niet of je in dit geval daar overspreekt) is ook welkom.

Weet iemand nog de naam van de Ebay verkoper welke er nog 3 had?

Alle info is welkom. Als iemand er één in de aanbieding heeft, dan graag een PM
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2010, 16:29

ik betwijfel of de ebay verkoper er nog steeds 3 heeft want dit topic is van 2008 :lol:

denk ook eerlijk gezegd niet dat de mini dealer ze nu nog steeds heeft.. maar je kunt het proberen!!
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

02 sep 2010, 16:49

@ RobbeDoes,
idd. je weet maar nooit
toen ik twee jaar geleden ging informeren bij diverse dealers kwamen ze ook ergens uit een vergeten hoekje van het magazijn.
Het kofferset werd namelijk al in 2006 :shock: geintroduceerd
Marcel Always Open
Cabrio-King

02 sep 2010, 21:26

HJcabrio, deze zijn niet in een cabrio te gebruiken... Je krijgt ze er niet in op een manier die handig is.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
hjcabrio
Nieuw Lid
Nieuw Lid

16 sep 2010, 00:36

Marcel Always Open schreef:HJcabrio, deze zijn niet in een cabrio te gebruiken... Je krijgt ze er niet in op een manier die handig is.
Ook niet als je gebruik maakt van het openen van je kap en het oplichten van de hoedenplank aan de achterzijde? Dat heb ik afgelopen vakantie ook al moeten doen met het gebruiken van een grote reistas
hjcabrio
Nieuw Lid
Nieuw Lid

16 sep 2010, 08:37

hjcabrio schreef:
Marcel Always Open schreef:HJcabrio, deze zijn niet in een cabrio te gebruiken... Je krijgt ze er niet in op een manier die handig is.
Ook niet als je gebruik maakt van het openen van je kap en het oplichten van de hoedenplank aan de achterzijde? Dat heb ik afgelopen vakantie ook al moeten doen met het gebruiken van een grote reistas
Misschien leg ik het een beetje knullig uit. Maar ik bedoel dat je met de handels in de kofferbak de cabriokap aan de achterzijde ontgrendeld en de cabriokap dan een eind oplicht en dan relatief makkelijk grotere dingen in de kofferbak legt.
Marcel Always Open
Cabrio-King

16 sep 2010, 08:41

HJ, ik weet precies wat je bedoelt. Maar heb je die foto hierboven van Berthil's achterbak gezien met 3 koffers? Dat gaat je sowieso helemaal niet lukken met een cabrio achterbak.
Afbeelding

Daarnaast vind ik die ontgrendeling mooi gevonden voor exceptionele gevallen, maar absoluut onhandig in regelmatig gebruik.
Heb de koffers in m'n handen gehad bij een dealer en ze in zijn klaarstaande cabrio geprobeerd te leggen. Conclusie: You don't want this.

foto dank aan Berthil's website.
Gr, Marcel
Marcel Always Open
Cabrio-King

16 sep 2010, 08:47

Als je die rechterkoffer mee wilt, moet die dwars erin (rechtop past niet) en dan gaan de andere 2 er niet in.
Als je de linker twee mee wilt nemen , is de stapel te hoog en moet de bovenste eigenlijk rechts en dat past niet. De koffer is stug, dus maar voor de helft vullen is geen optie. Je moet ofwel je achterbank opofferen en slechts 1 koffer achterin, ofwel gewoon een heel andere set gebruiken. De prijs is pittig van deze kofferset, terwijl je hem gewoon niet optimaal kunt gebruiken.
Gr, Marcel
hjcabrio
Nieuw Lid
Nieuw Lid

16 sep 2010, 09:55

Voor mij is het niet zo'n groot probleem als ze er niet echt makkelijk ingaan. Zo vaak ga ik nu ook weer niet op vakantie. Dus mocht het alleen het inladen zijn, dan heb ik er niet zo'n probleem mee. Als ze daarintegen echt niet passen, ook niet met de hoedenplank in de hoogte stand op recht opstaand, zoals we afgelopen vakantie hebben gedaan, is het veel geld. Zeker als je de nieuwprijs moet betalen. Mocht ik ze gebruikt kunnen vinden van iemand die er afscheid van neemt, zou het toch het overwegen waard zijn.

Ik heb gezien dat in januari iemand zijn set verkocht (we hadden toen nog geen Mini) voor een nette prijs. Voor een dergelijke prijs zou ik het set toch wel kopen.

Ik heb ook een topic lopen in 'gezocht' , daar krijg ik de reactie dat er ook nog een set is van Mandarine Duck, als ik het tenminste goed zeg, voor de cabrio. Mocht daar meer info over zijn hoor ik het ook graag.

Terug naar “MINI-talk”