@jstuyts De nieuwe D7000 valt trouwens tussen de D90 En D300s, dus dat is wellicht ook een leuke om naar te kijken. (Ga ook even loeren naar de D7000 en de D300s)
Fotografie topic: alles over camera's en goed fotograferen
- jstuyts
- Mod virus alert!

Bericht
Heb de D7000 ook al voorbij zien komen, maar die valt wel echt in een andere prijsklasse dan de D90... Met een lens erbij ben je al gauw 1400 kwijt ipv. 800... Een verschil wat het mij nu nog niet waard is... D300 is weer 500 euro duurder dus dat gaat 'm ook niet worden...WoK schreef:@jstuyts De nieuwe D7000 valt trouwens tussen de D90 En D300s, dus dat is wellicht ook een leuke om naar te kijken. (Ga ook even loeren naar de D7000 en de D300s)
- WoK
- Volledig MINI minded!

Bericht
is gewoon lullig dat die prijzen vrij dicht op elkaar zitten....
Heb al wel de eis gezet dat ik HD wil kunnen filmen met t apparaat...
Jammer dat die 5D zo verrekte duur is...anders had ik m direct meegenomen...
Dan maar geen 1080 filmen en voor de Nikon gaan dus....tenminste....dat is tot zover de planning....
Dan maar geen 1080 filmen en voor de Nikon gaan dus....tenminste....dat is tot zover de planning....
- Rickster
- Volledig MINI minded!

Bericht
d7000 is 1080?
ik heb sinds paar weken d300s maar als ik dit filmpje zie heb ik spijt
ik heb sinds paar weken d300s maar als ik dit filmpje zie heb ik spijt
WoK schreef:is gewoon lullig dat die prijzen vrij dicht op elkaar zitten....
Laatst gewijzigd door Rickster op 21 sep 2010, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
De D 200 is al weer een jaar of 5 op de markt en de techniek (lees ook electronica) is natuurlijk al weer
flink verder ontwikkeld. (het gaat te ver om alles op te sommen)
Bij het aanschaffen van een D 700 of hoger (full frame) kan je ook alle lenzen gaan vervangen.
Veel electronica hiervan zit ook in de D 300s.
Ook fijn dat er 2 soorten geheugenkaarten in kunnen en ik op tiff kan schieten.
Kortom een prima opvolger voor NIKO N. die het nu wat rustiger aan gaat doen.
En ik zeg altijd maar; Het is de compositie en het moment van de foto dat 'm geslaagd maakt.
Daar heb je geen dure camera voor nodig, gewoon lekker veel schieten.
Klopt, een D300s.WoK schreef:Ik gok op een D300s
@jstuyts De nieuwe D7000 valt trouwens tussen de D90 En D300s, dus dat is wellicht ook een leuke om naar te kijken. (Ga ook even loeren naar de D7000 en de D300s)
De D 200 is al weer een jaar of 5 op de markt en de techniek (lees ook electronica) is natuurlijk al weer
flink verder ontwikkeld. (het gaat te ver om alles op te sommen)
Bij het aanschaffen van een D 700 of hoger (full frame) kan je ook alle lenzen gaan vervangen.
Veel electronica hiervan zit ook in de D 300s.
Ook fijn dat er 2 soorten geheugenkaarten in kunnen en ik op tiff kan schieten.
Kortom een prima opvolger voor NIKO N. die het nu wat rustiger aan gaat doen.
En ik zeg altijd maar; Het is de compositie en het moment van de foto dat 'm geslaagd maakt.
Daar heb je geen dure camera voor nodig, gewoon lekker veel schieten.
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- MickeyS
- Leerling Mini lid

Bericht
Ben net terug van 2 weken frankrijk met de mini en heb daar ook foto gemaakt met de canon 1000D en dat was toch heel wat anders als mijn zakformaat cameraatje
dus heb me zins deze week ook verdiept erin en ik dacht dat auto's lastig waren om te vergelijken:D
Na veel wikke en wegen ben ik nu 3 dagen bezitter van de nikon D90 en moet zeggen hij bevalt goed! (zat erg te twijfelen tussen de 550d van canon en deze) Uiteindelijk gewoon de knoop doorgehakt.
dus heb me zins deze week ook verdiept erin en ik dacht dat auto's lastig waren om te vergelijken:D
Na veel wikke en wegen ben ik nu 3 dagen bezitter van de nikon D90 en moet zeggen hij bevalt goed! (zat erg te twijfelen tussen de 550d van canon en deze) Uiteindelijk gewoon de knoop doorgehakt.
- jstuyts
- Mod virus alert!

Bericht
Vandaag de knoop doorgehakt, de digitale spiegelreflexcamera is vandaag gekocht, uiteindelijk in Amsterdam.
Het is de Nikon D90 geworden, met de 18-105 kitlens erbij. Verder een 16GB snelle SD kaart en een originele Nikon tas waar het hele spul in kan. Ben er een beetje mee gaan stoeien, maar het zijn zoveel functies die op je af komen, dat je van gekkigheid niet meer weet hoe of wat. Die handleiding gaat denk ik maar richting de rustruimte...
om rustig eens er doorheen te komen...
Met de kitlens ga ik eens rustig wat beginnen te schieten, tips voor andere lenzen zijn altijd welkom!
Een foto gemaakt met het apparaat door een echte leek op fotografie gebied:

Het is de Nikon D90 geworden, met de 18-105 kitlens erbij. Verder een 16GB snelle SD kaart en een originele Nikon tas waar het hele spul in kan. Ben er een beetje mee gaan stoeien, maar het zijn zoveel functies die op je af komen, dat je van gekkigheid niet meer weet hoe of wat. Die handleiding gaat denk ik maar richting de rustruimte...
Met de kitlens ga ik eens rustig wat beginnen te schieten, tips voor andere lenzen zijn altijd welkom!
Een foto gemaakt met het apparaat door een echte leek op fotografie gebied:

Onze sponsors