Het begon allemaal met het verhaal wat ik in de samenvatting heb gezet in mijn topic.
De fun begon eraf te gaan. Nou zit ik op best veel forums dus mijn orientatie was vrij makkelijk.
De keuze zou worden of een andere mini of een volkswagen.
Van mini weet ik hoe ze rijden, maar van volkswagen wist ik dat ik ze mooi vond maar niet hoe ze reden.
Daarom eerst maar is een proefrit in een vw maken.
De eerste proefrit was dan ook in een zwarte 2.0 jetta. Prachtige bak met highline pakket.
Heel licht kreeg ik hetzelfde gevoel als in een mini maar een paar dingen hielden me tegen.
Was dit nou echt de auto waar ik mijn mini voor in zou willen rijden?!
Dat antwoord was uiteindelijk dus ook nee. Mijn verdere zoektocht bracht mij bij een zwarte r53 S works.

Alles erop en eraan en works interieur. Het gevoel was er zeker, maar het voelde niet echt als een stap
vooruit. Tuurlijk was hij mooier en sneller als de mijne, maar een echte verbetering vond ik het niet.
Toen is het effe rustig geweest en had ik de gedachte eerst me nieuwe achterbumper te monteren en
gewoon te genieten van mijn mini zoals hij was. Langzamerhand begon het toch weer te kriebelen
en ben ik bij meerdere mini danwel vw dealers geweest.
Vw polo dan?! Toen ik erin ging zitten dacht ik nee dan liever een golf. Dat straalt dan toch meer uit en is
net wat volwassener. Toch maar weer weg gegaan en bij de mini dealer naar binnen gestapt.
Een r56 S?! Dat model vind ik mooi bij andere, maar voor mij ging het hem niet worden.
De reden? Geen idee! Een clubman vond ik ook gaaf! Toch maar een proefrit aangevraagd.
Een zwarte clubman one black edition.

We waren er met de dealer al uit en hoefde er alleen nog over na te denken.
Na een week bedenktijd toch tot de conclusie gekomen dat hij simpelweg qua prijs te duur is.
En daarbij was hij ook niet volledig naar mijn zin. En ik vind dat dat toch wel moet als je zoveel geld uitgeeft!
Na een paar weekjes en meerdere tests gelezen te hebben van meerdere auto's toch maar weer
bij de vw dealer naar binnen gestapt. En op dat punt wist ik stiekem al dat het een nieuwe golf moest worden.
Maar ja hoe reed hij? Ik kreeg een zwarte golf highline 1.4 TSI 160 pk versie mee. Vanaf het moment dat ik erin stapte en wegreed dacht ik
DAMN!! lekkere bak zo past perfect bij mij! En wat gaan die dingen af! Misschien voor S rijders normaal maar ik was er erg van onder de indruk!
Waar ik in gereden had zou hem zoiezo niet worden. Er was in gerookt en er zaten meerdere krasjes op wat mij gewoon niet beviel.
Maar die motor!!! Verder zoeken op internet bracht mij bij een candy white golf 1.4TSI 122pk en dezelfde motor alleen dan
in combinatie met de kleur zwart en een DSG bak. Toen we aan kwamen rijden bij de dealer zei ik tegen mijn vriendin.
FU!#>> dat is echt een dikke bak doelend op de witte. Stel je toch voor dat je zoiets thuis hebt staan!
Proefrit gemaakt en hij was minder snel dan de 160 pk versie maar het gevoel was niet minder.
Gelijk erna in de DSG gereden en ik weet dat mensen er helemaal weg van zijn.
Persoonlijk was ik niet heel erg onder de indruk en irriteerde me aan het optrekken. Rustig rijden is niet heel makkelijk want hij
wil gelijk vooruit. Op de snelweg reed het wel fijn maar ik schakel toch liever.
Na bijna alle tests gelezen te hebben van de golf was ik er al wel uit. De 1.4 TSI 122pk is snel zat qua vermogen!
En het was de perfecte kleur! Want persoonlijk vind ik wit echt een gave kleur op nieuwere type auto's.
Samen met de dealer onderhandelt en uiteindelijk zijn we eruit gekomen.
De mini ingeruild, maar ik wilde er nog wel wat bij.
Hij kon mij een R-line sportonderstel aanbieden en R-line velgen voor een erg scherpe prijs.
Nu is hij voor dus 20mm verlaagd en 15mm achter. Dit om hem mooi "recht" te krijgen en niet dat hij voor hoger staat wat vaak zo is.
Dan de velgen nog. 8x19 talledega's! Wat een dingen in vergelijking waar ik gewent was voor te kijken voor de mini!
De banden waren vrij makkelijk. Want dat moesten dunlop sportmaxx worden. Voor zulk type velgen vind ik dat de perfecte banden!
Hij raadde me aan om 235/35/19 te nemen. Maar dat wilde ik niet want ik wilde ze weer licht getrokken.
225/35/19 De bewuste man begon te lachen en zei ik vind het best leuk om aan een echte liefhebber te verkopen.
Wij hadden er allebei een goed gevoel bij en ook bij de verkoper. Wat ik ook belangrijk vind. Klinkt misschien gek maar
als er zo een josti praatjes begint te verkopen ben ik er vaak heel snel klaar mee. Je kon gewoon merken dat het buiten een
verkoper ook echt een liefhebber was. Hij had ook heel veel bijzondere modelletjes in zijn collectie staan.
Kortom dit moest hem worden. Tijdelijk contract getekend en toen weer vertrokken.
De dagen erna echt in een soort van waas geleefd. Nooit gedacht dat ik zo een dikke bak zou kopen!
Zaterdag 19 september zou de grote dag worden en wat heb ik daar naar uit gekeken. De mini over geschreven en de
sleutels in ontvangst genomen. Samen met Chantal in gestapt en gelijk weer dat gevoel in je onderbuik!!
Wat een heerlijke bak!! De eerste dag hebben we er 460km in gereden! Eerst lekker rustig in zijn 6 en af en toe wat gas geven.
Heerlijk dat gevoel! Het rijd veel volwassener dan de mini die ik gewent was. Veel minder herrie binnen en ondanks de verlaging en velgen
stuitert hij veel minder dan de mini. In echt scherpe bochten merk je wel dat hij "anders" rijd dan de mini. Hij is wat minder speels.
Ik heb er totaal geen spijt van dat ik de mini weg heb gedaan en ben super trots op mijn nieuwe VW!!