Op dit moment staat mijn R53 op runflats waarvan ik de voorste twee wegens een iets te zware rechtervoet moet gaan vervangen. Inmiddels heb 2 gewone banden besteld die ik op m'n achteras wil zetten zodat de goede runflats van achter naar voor kunnen verhuizen.
Mijn vraag is of het kwaad kan om voor met runflats te rijden en achter met gewone banden.
Iemand hier ervaringen mee?
Tegelijk rijden met gewone en run flat banden
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
volgens mij kan dat geen kwaad, zolang je aan dezelfde as maar dezelfde banden houd moet het allemaal goed komen lijkt me 
je zal aleen moeten zorgen dat je dan achter geen lekke band meer krijgt, of dat je een reparatie kit oid in je auto stopt...

je zal aleen moeten zorgen dat je dan achter geen lekke band meer krijgt, of dat je een reparatie kit oid in je auto stopt...

- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
ik heb zo mijn twijfels, runflats zijn een stuk harder (lees dempen minder) dan gewone banden, wie geeft uitsluitsel?
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
op dezelfde as lijkt me niet ideaal, maar de vooras verschillend van achter kan toch niet zoveel kwaad?
Er zijn mensen met compleet andere banden en zelfs andere velgen op als op de vooras.....
Kun je het dan niet vergelijken met hard en minder hard opgepompte banden ofzoiets?
Er zijn mensen met compleet andere banden en zelfs andere velgen op als op de vooras.....
Kun je het dan niet vergelijken met hard en minder hard opgepompte banden ofzoiets?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Eens met Sven en met Mini-Cabrio...
Je hebt toch ook verschil in profiel etc. waardoor voor- en achterbanden altijd al verschillen.
Misschien dat je het gaat merken als je op het circuit gaat.
Wel altijd linker en rechterbanden op zelfde as hetzelfde natuurlijk.
Je hebt toch ook verschil in profiel etc. waardoor voor- en achterbanden altijd al verschillen.
Misschien dat je het gaat merken als je op het circuit gaat.
Wel altijd linker en rechterbanden op zelfde as hetzelfde natuurlijk.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors