Quinten's R53 m7 cai p 32
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
- Quinten
- Be Mini
Bericht
ghehe vandaag hard bezig geweest!
heel het front ligt er al vanaf.
ook de intercooler en supercharger zijn er al vanaf en los.
daarna ben ik gaan werken had weer ff pauze nodig!
werkt altijd goed die frisse buitenlucht, zeker met dat weer van vandaag, super..
morge verder, injectoren eraf supercharger er helemaal vanaf en dan de kop er vanaf.. ver nog uitlaat los en pre-cat verwijderen en de hele buis naar achteren vervangen..
dan nieuwe koelvloeisstof erin, nieuw oliefilter, nieuwe 5w30 castrol olie erin en dan nog ff de startmotor laten reviseren, schijnt dat he vet hard is geworden want na het starten blijft hij wel is doorkraken..
en dan nog het grootste gedeelte, versnellingsbak eraf gooien, koppeling met drukgroep en lager vervangen, die er dan weer op..
en dan weer in elkaar bouwen..
en uiteindelijk heb ik dan bij me auto..
een beurt
nieuwe koppeling
Gp koppakking
verse uitlaat
en dan komen ook me verlagings veren er nog op.. was ik bijna vergeten.
en dan nog ff winterbanden scoren en is het weer in oorde allemaal!
mooooi
heel het front ligt er al vanaf.
ook de intercooler en supercharger zijn er al vanaf en los.
daarna ben ik gaan werken had weer ff pauze nodig!

werkt altijd goed die frisse buitenlucht, zeker met dat weer van vandaag, super..
morge verder, injectoren eraf supercharger er helemaal vanaf en dan de kop er vanaf.. ver nog uitlaat los en pre-cat verwijderen en de hele buis naar achteren vervangen..
dan nieuwe koelvloeisstof erin, nieuw oliefilter, nieuwe 5w30 castrol olie erin en dan nog ff de startmotor laten reviseren, schijnt dat he vet hard is geworden want na het starten blijft hij wel is doorkraken..
en dan nog het grootste gedeelte, versnellingsbak eraf gooien, koppeling met drukgroep en lager vervangen, die er dan weer op..
en dan weer in elkaar bouwen..
en uiteindelijk heb ik dan bij me auto..
een beurt
nieuwe koppeling
Gp koppakking
verse uitlaat
en dan komen ook me verlagings veren er nog op.. was ik bijna vergeten.
en dan nog ff winterbanden scoren en is het weer in oorde allemaal!
mooooi
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo, dat zijn lekkere ingrepen
succes ermee! En er mogen inderdaad best wat fototjes geplaatst worden hier

- Quinten
- Be Mini
Bericht
Oke oke jongens! zal ff een verhaaltje maken!
Het begon allemaal 2 weken geleden toen ik een tik ging horen links voor onder de motorkap. ben toen maar even langs me goeie maat sam gereden die me wist te vertellen dat dit het slijten van de koppelingsplaten moest zijn waarbij ze al zo ver waren dat de ijzere pinnetjes inmiddels de drukgroep gingen raken. Ook zou het komen doordat het koppelingslager waarschijnlijk flink versleten zou zijn.
Toen mijn opa een paar dagen later langs kwam die jaren in de garage heeft gestaan en mij het zelfde vertelden was het voor mij wel duidelijk..
ik moest en zou de koppeling moeten gaan vervangen.
even alles voor mijzelf op een rijtje gezet en toch maar uitgekomen dat het het beste was als het bij mij zelf thuis zou gaan gebeuren in de mooie schuur. En daar moet ik eerlijk over zijn, ik bof maar met mijn buurjongen, propz voor hem, hij is een gouwe! Thanks sam!
Maar goed, de koppeling thuis vervangen dat is niet zo 1 2 3 gedaan. Dus maar besloten de hele motor eruit te halen en gelijk het hele blok te gaan reviseren. Die motor heeft maar geluk, hij heeft op dat moment een contrakt gehad om een nieuwe start te krijgen. Naar BMW gebeld en de pakkingen bouten en natuurlijk de koppelingsplaten drukgroep en lager te bestellen.. Hierbij gelijk de Gp koppakking besteld omdat deze dunner is en dus de motor meer compressie, druk, geeft.
Ook opa opgehaald om vervolgens naar de Brezan te rijden en daar alle spullen te halen om de mini ook direct een grote beurt te geven> 5w30 olie, oliefilter, koelvloeistof.
en zo begonnen we verder met werken aan de auto.
Overigens zijn we gister middag begonnen en hebben we samen totaal 6 uur aan de motor gesleuteld.
maar toch ook waren er tegenslagen hoor!
omdat ik mijn verlagingsveren eronder wil hebben gelijk gingen we ook daaraanbeginnen en toen is er een bout in de schokdemper ophanging afgebroken die nu dus moet worden uitgeboord.
maar hier was niets aan te doen want deze zat gewoon al 8jaar in de mini..
en ook kwamen we erachter dat het wiellager linksvoor wel heel ver van goed was en ik daar niet 1000km meer mee had moeten rijden, dus moest deze ook nog nieuw besteld worden..
maar al met al gaat het tot nu toe nog super!
morge even de startmotor wegbrengen naar vasnederland voor Revisie
de cilinderkop wegbrengen voor tuning
zwarte spuitbus halen om het blok aan de buitenkant weer mooi te maken!
en de gehele auto maar is goed boenen want kan nu overal goed bij!
daarna wachten op de onderdelen die als het goed is overmorgen binnenzijn en dan alles weer inelkaar zetten!
jullie horen later meer, voor nu... ...foto's!
thanks sam,! hier jij nog bezig met de bekabeling!

dan de Kop inmiddels van het blok af!

en dan was de motor gewoon alweer uit de mini !

en zo ziet het er nu uit, rijp voor de schoonmaak!

GR Quinten
Het begon allemaal 2 weken geleden toen ik een tik ging horen links voor onder de motorkap. ben toen maar even langs me goeie maat sam gereden die me wist te vertellen dat dit het slijten van de koppelingsplaten moest zijn waarbij ze al zo ver waren dat de ijzere pinnetjes inmiddels de drukgroep gingen raken. Ook zou het komen doordat het koppelingslager waarschijnlijk flink versleten zou zijn.
Toen mijn opa een paar dagen later langs kwam die jaren in de garage heeft gestaan en mij het zelfde vertelden was het voor mij wel duidelijk..
ik moest en zou de koppeling moeten gaan vervangen.
even alles voor mijzelf op een rijtje gezet en toch maar uitgekomen dat het het beste was als het bij mij zelf thuis zou gaan gebeuren in de mooie schuur. En daar moet ik eerlijk over zijn, ik bof maar met mijn buurjongen, propz voor hem, hij is een gouwe! Thanks sam!
Maar goed, de koppeling thuis vervangen dat is niet zo 1 2 3 gedaan. Dus maar besloten de hele motor eruit te halen en gelijk het hele blok te gaan reviseren. Die motor heeft maar geluk, hij heeft op dat moment een contrakt gehad om een nieuwe start te krijgen. Naar BMW gebeld en de pakkingen bouten en natuurlijk de koppelingsplaten drukgroep en lager te bestellen.. Hierbij gelijk de Gp koppakking besteld omdat deze dunner is en dus de motor meer compressie, druk, geeft.
Ook opa opgehaald om vervolgens naar de Brezan te rijden en daar alle spullen te halen om de mini ook direct een grote beurt te geven> 5w30 olie, oliefilter, koelvloeistof.
en zo begonnen we verder met werken aan de auto.
Overigens zijn we gister middag begonnen en hebben we samen totaal 6 uur aan de motor gesleuteld.
maar toch ook waren er tegenslagen hoor!
omdat ik mijn verlagingsveren eronder wil hebben gelijk gingen we ook daaraanbeginnen en toen is er een bout in de schokdemper ophanging afgebroken die nu dus moet worden uitgeboord.
maar hier was niets aan te doen want deze zat gewoon al 8jaar in de mini..
en ook kwamen we erachter dat het wiellager linksvoor wel heel ver van goed was en ik daar niet 1000km meer mee had moeten rijden, dus moest deze ook nog nieuw besteld worden..
maar al met al gaat het tot nu toe nog super!
morge even de startmotor wegbrengen naar vasnederland voor Revisie
de cilinderkop wegbrengen voor tuning
zwarte spuitbus halen om het blok aan de buitenkant weer mooi te maken!
en de gehele auto maar is goed boenen want kan nu overal goed bij!

daarna wachten op de onderdelen die als het goed is overmorgen binnenzijn en dan alles weer inelkaar zetten!
jullie horen later meer, voor nu... ...foto's!
thanks sam,! hier jij nog bezig met de bekabeling!

dan de Kop inmiddels van het blok af!

en dan was de motor gewoon alweer uit de mini !

en zo ziet het er nu uit, rijp voor de schoonmaak!

GR Quinten
- GreyCooperS
- Forum Junky
- sam`spimpmini
- Be Mini
Bericht
revisie motorblokje
GASTEN
lekker bezig of niej???????
SAM GAAT LOS...........
MOOOOI GROET SAM
lekker bezig of niej???????

SAM GAAT LOS...........
MOOOOI GROET SAM
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
Bericht
Haha gekkenhuis ! Vd week lag hij nog onder mijn auto en nou weer de jouwe
wat een mini slet is die sam toch ook he !!!! 
Rij vd week ff langs met mn camera

Rij vd week ff langs met mn camera

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heel netjes dat je dat zelf doet 
Als je het zelf doet weet je in ieder geval zeker dat alles weer goed in elkaar gezet wordt met oog voor detail zoals het goed schoonmaken en preventief vervangen/reviseren van onderdelen.
Straks wel op pingelen letten met je hogere compressie, dat is gevaarlijk in combinatie met de kompressor. Bij mij is juist de compressie verlaagt door de verbrandingsruimte meer ruimte geven door daar de uitstulpingen weg te halen zodat er geen dikkere koppakking in moest. Denk ook even na of je er niet meteen een Catcams nokkenas in zet nu je de boel toch open hebt.
Origineel:

Zonder uitstulpingen (en grotere kleppen):

Als je het zelf doet weet je in ieder geval zeker dat alles weer goed in elkaar gezet wordt met oog voor detail zoals het goed schoonmaken en preventief vervangen/reviseren van onderdelen.
Straks wel op pingelen letten met je hogere compressie, dat is gevaarlijk in combinatie met de kompressor. Bij mij is juist de compressie verlaagt door de verbrandingsruimte meer ruimte geven door daar de uitstulpingen weg te halen zodat er geen dikkere koppakking in moest. Denk ook even na of je er niet meteen een Catcams nokkenas in zet nu je de boel toch open hebt.
Origineel:

Zonder uitstulpingen (en grotere kleppen):

- sam`spimpmini
- Be Mini
Bericht
revisie quint
Dank je Bertil....
We houden inderdaad rekening met de compressie.
Hij krijgt het hele pakket...
p bedankt voor de foto,s
groet sam
We houden inderdaad rekening met de compressie.
Hij krijgt het hele pakket...

p bedankt voor de foto,s

groet sam
Onze sponsors