Hulp gevraagd bij demonteren van voorbumper kleine schade

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

Hulp gevraagd bij demonteren van voorbumper kleine schade

05 okt 2010, 14:05

Hallo,

Vanochtend een klein probleempje op weg naar mijn werk.
Ik moest over een soort nood drempel met de auto, heel langzaam probeerde ik erover heen te komen en hoorde dat die flink aanschuurde, gelijk op de rem en in zijn achteruit gezet,... Geen lekker geluid :cry:
Bij aankomst van mijn kantoor even naar de krassen kijken (dat dacht ik)
Mijn hele voorbumper hing los!

Nu heb ik de bumper aan de onderkant even snel vast geschroeft maar zit er nog niet goed onder

Afbeelding

Nu wil ik van het weeknd de bumper er helemaal afhalen en goed en vast erop zetten, nu mijn vragen,

Waar zitten alle schroeven om de bumper te demonteren en heeft iemand ook de artikel nr om de sidemarkers te bestellen bij de dealer???

Het gaat om de Aero bumper van de R50

Alvast bedankt mensen
MaVaEe
Koeien-teller

05 okt 2010, 14:25

Afbeelding
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

05 okt 2010, 22:28

Hallo,

de foto die jij hier plaatst, is die van voor of na de schade?

Ik zie er namelijk niets vreemds aan (of de mijne is wellicht ook niet goed gemonteerd).

Ben erg benieuwd. Hoeveel ruimte (millimeters) moet er trouwens tussen de bumper en de motorkap zitten?

Ik hoor het graag.
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

05 okt 2010, 22:41

@ MavaEe Thanks for de diy

@ Alex dit is na het ongeluk, ik heb de bumper weer vast gezet door middel met de schroef aan de onderkant.
Maar je kunt zien dat de bumper niet meer lekker aansluit aan de motorkap dat komt door de sidemarker aan de binnenkant onder een platic rand is gekomen en daardoor niet meer netjes past tov motorkap, ook zijn hierdoor de sidemarkers gebogen en kapot gegaan.

Maar als je even hier een foto plaats van jou auto kunnen we snel genoeg zien of die goed gemonteerd is.

Trouwens iemand nog de bestelnummer van de sidemarkers?
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2010, 23:14

hoop dat je alleen het reflector gedeelte bedoeld (de oranje). Je bumper is namelijk uit 1 stuk (aero), zijkant stuk is dus bumper stuk.

bij deze de nummers van de reflectie, zijn dezelfde als in een cps bumper
05 Zijdelingsmerkverlich. voor links 1 63147165869 $10.38
05 Zijdelingsmerkverlich. voor rechts 1 63147165870 $10.38

zie link van de cps bumper:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... 15&lang=nl

Voor onderdelennummers kan je zelf gemakkelijk http://www.realoem.com opzoeken, staat alles van elke new MINI
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

06 okt 2010, 10:28

Thanks,

Kan ik ze even bestellen.

Oja en het waren idd alleen de reflectoren die kapot waren niet de bumper
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

06 okt 2010, 10:38

Had net even gebeld, naar de dealer, maar de beste man zij dat het voor een koreanse bumper is????????

Ik heb het maar besteld en zdan zie ik het wel, het was inieder geval op voorraad in duitsland
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

06 okt 2010, 16:52

Hallo,

ik zojuist een foto gemaakt. Ik vind de kier bij mij nogal groot. Ik heb vandaag ook even gekeken naar anderen maar het lijkt toch mee te vallen. Ik hoor graag of deze er nu goed op zit of niet.

Afbeelding

Oja, zaterdag wordt hij gewassen :mrgreen:
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2010, 17:08

Alex schreef:Hallo,

ik zojuist een foto gemaakt. Ik vind de kier bij mij nogal groot. Ik heb vandaag ook even gekeken naar anderen maar het lijkt toch mee te vallen. Ik hoor graag of deze er nu goed op zit of niet.

Afbeelding

heb je je motorkap goed dichtzitten? :mrgreen:

valt volgens mij wel mee hoor, bij mij zit het ook niet helemaal recht/pcies pas, bij niemand denk ik... :roll:
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2010, 17:10

Glenn-DUB schreef:Had net even gebeld, naar de dealer, maar de beste man zij dat het voor een koreanse bumper is????????

Ik heb het maar besteld en zdan zie ik het wel, het was inieder geval op voorraad in duitsland
Koreaans? :s

heb ze toevalig eergisteren ook besteld bij Maaral Alkmaar, zal eens kijken of er made in Korea op staat... :mrgreen:
Afbeelding
Misterman
Be Mini
Be Mini

06 okt 2010, 17:30

Heb mn kap ook een keer laten spuiten... het schijnt ondoenbaar te zijn om alles exact aan de laten sluiten dmv stellen van het scharnier. Je moet rekening houden met de zwarte plastic rand, maar ook met het doorlopen van de lijnen op de motorkap tot aan de voorruit. Daarom dat ze bij de r56 de plastic randen niet meer mee omhoog laten gaan ;-)
mikkie23
Be Mini
Be Mini

06 okt 2010, 19:22

Alex schreef:Hallo,

De bumper is af te stellen aan de zijkant zitten schroefjes dan kun je hem klein beetje omhoog/omlaag zetten. ook even de middel schroefjes beetje los zetten.
mikkie23
Be Mini
Be Mini

Re: Hulp gevraagd bij demonteren van voorbumper kleine schad

06 okt 2010, 19:24

Glenn-DUB schreef: Waar zitten alle schroeven om de bumper te demonteren en heeft iemand ook de artikel nr om de sidemarkers te bestellen bij de dealer???

Het gaat om de Aero bumper van de R50

Alvast bedankt mensen
Bij mijn S-bumper heb je 4 schroeven aan de voorkant zitten als je de motorkap open hebt. En onder in de lip zitten er een aantal en dat is het. pas even op, op de grill onderin aan de binnenkant zit een sensor met een draadje dat je die niet kapot trekt. Het viel mij mee in ieder geval! 8)

suc6
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

06 okt 2010, 19:27

Hartelijk dank!

Probleem is dat ik alles vaak erg precies bekijk (niet alleen met mijn auto trouwens). Ik heb een hekel aan deuken, krassen en ook als delen niet zitten zoals ze horen. In dit geval ben ik dus gewoon iets te kieskeurig.

@wall-e Ik had daar dus ook aan gedacht maar dat was het niet.
@chris Wat jij zegt zou inderdaad wel eens heel goed kunnen. Het was mij vandaag inderdaad ook opgevallen dat de nieuwere types deze constructie niet meer hebben.

Ik maak me voorlopig maar geen zorgen, in elk geval allemaal bedankt!
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

06 okt 2010, 22:33

@ Alex,

Kapje ziet er gewoon keurig uit hoor, ik zou er niet druk om maken.

@ Mikkie, bedankt voor de tip ik zal er aan denken, maar waarvoor is dat draadje precies?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”