R56 vervolg ..

Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 nov 2006, 11:13

320d touring schreef: BTW als we nu een R53 zouden hebben ging hij er zeker niet uit voor een nieuwer model. Ik rijdt nu zelf met een 3-serie E46 en voel er niets voor om hem te ruilen voor een nieuwe omdat dat gewoon financieel niet verstandig is, maar ga ook niet mijn ongezouten mening over de nieuwe op het BMW forum te plaatsen met het risico kopers daarvan tegen de haren in te strijken.
gelukkig maar, zo denk ik er namelijk precies zo over (en ik denk bijna iedere r50/r53 bezitter op dit forum ook).
ooit komt er wel een dag dat je weer een andere auto nodig hebt, en als het dan weer een mini wordt verkies je het nieuwere model boven het oude :)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 nov 2006, 12:11

Wat een lap tekst weer. Dacht even gezellig met mijn bak koffie wat topics door te nemen. Pff, hebben we allemaal een kater of hoe zit het? :S
Afbeelding
320d touring
BBQ hulpkok

26 nov 2006, 12:50

Raymond schreef:Wat een lap tekst weer. Dacht even gezellig met mijn bak koffie wat topics door te nemen. Pff, hebben we allemaal een kater of hoe zit het? :S
Ik heb al weken geen alcohol op, misschien is dat juist het probleem :lol:

Wat betekend eigenlijk: 1:16 :lol: ?

1:18 kan ik me iets bij voorstellen, is 1:16 misschien de standaard schaal voor miniatuur motoren ?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 nov 2006, 14:02

Heeft er iemand aangedacht (met name is deze reactie aan Cindy) dat BMW de nieuwe wel zoveel mogelijk MINI wilt houden maar zich aan de Europese, Amerikaanse en Aziatische regelgeving moet houden waardoor het plaatwerk wat gewijzigd is. Al die regels vind ik ook maar kul, maar men ontkomt er niet aan. Over een aantal jaar zien een Ferrari en een Porsche eruit als een ei. :mrgreen:

Dan het aanbod aan een breder publiek: BMW/MINI wilt met de auto winst generen zoals een zelfstandig dat betaamt anders kan het bedrijf niet overleven en moet 't z'n deuren sluiten. Worden er helemaal geen MINI's meer gemaakt! De ontwerpers van BMW/MINI zijn echt wel autoliefhebbers; anders ga je niet zo'n studie doen en vervolgens zo'n baan. Ze hebben echt wel geprobeerd een zo mooi en leuk mogelijke auto neer te zetten. Doch dienen er wel centjes verdient te worden.

Oja, als de motorkap een tweetal centimeters hoger moet worden om die net wat ruimer bemeten motor in te hangen die meer vermogen en koppel geeft dan mag 'ie wat mij betreft wat omhoog! >)
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

een reactie

27 nov 2006, 09:20

hoi allemaal,

leuk, al die reacties en meningen. Want Mini rijden is ook heel leuk.
Mijn verhaal is natuurlijk doorspekt van emoties, maar zoals jullie begrijpen is dat een belangrijk deel van mijn punt.

Ik moet jullie heel eerlijk bekennen dat ik, gevoed door mijn teleurstelling over de r56 en aangemoedigd doordat ik een hele goede inruilprijs kan krijgen voor mijn huidige r53, ben vreemdgegaan. Ik heb proefrit gereden met een ... Ford Focus ST (<o jee, hier komen reacties op).

Gedurende de proefrit sprak ik mijzelf gerustellende woorden toe; nee, deze auto rijdt niet goed, nee, hij is niet zo snel als de Mini, nee, hij is raar oranje.. Maar de werkelijkheid is toch wat anders: deze auto is best wel goed, stuurt wel heel precies (beetje erg slap wel maar enfin) en heeft veel vermogen, klinkt heel erg leuk(!) en die oranje, nou, die staat 'm wel.

Toch, deze 'site-step' duurde maar even. Want toen begreep ik het. Het blijft een Focus. Er is natuurlijk geen andere leukere auto dan de Mini, welke je ook kiest.

Ferdinand,

p.s.1: ja, dat is hem, ik bedoel de: pietiekroeser.
p.s.2: een nieuwe topic over dit punt, ja klopt, ik drukte op de verkeerde knop.
Veel rijplezier!
320d touring
BBQ hulpkok

27 nov 2006, 12:57

@ferdinand,

Turbootje en ik zijn ook bij de Focus wezen kijken en waren er snel uit.
-geweldige (Volvo) motor
-fantastische recaro stoelen
-super lak (oranje)
-veel meer ruimte dan in de mini
-geen cruise control ?
-Geen dubbel schuifdak ?
-Is ie er ook met wit dak ?
-En strepen op de motorkap ?
-eh... ..... toch maar even terug naar de Mini dealer :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 nov 2006, 13:27

Wezen kijken naar een Ford? :shock:
(bij reperatie krijg je een Fiësta mee)

Overeenkomsten tussen exoten en MINI? :p
- gevleugeld embleem
- als er een andere motor in ligt, is het qua naam een andere model
(bij reperatie krijg je een MINI of BMW mee)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2006, 14:37

Ik vond de Ford Focus ST echt een super auto. Goede looks, zeker in dat oranje! :mrgreen:

Enige was dat ik ook het gevoel had dat het een doodnormale auto was. Vond het geluid niet echt opwindend, het is een Focus, een Ford en ik vond dat hij in m'n favoriete bochtje (rijden daar altijd door met proefrijden) (Zie HIER een filmpje van de lange en HIER een van de korte, beide met de vorige auto van MINIJCW en HIER nog een van de korte, maar dan met mijn ex-MINI) nogal last had van overstuur, wat de MINI in dezelfde bocht compleet niet heeft met dezelfde snelheid. Ook de MINI One van MINIPoeper vond ik beter en sneller door het bochtje rijden!

Ik moet wel zeggen dat de Focus ST wel echt heerlijk wegknalt bij de stoplichten en voelt alsof hij oneindig veel power heeft! :mrgreen:

Maar ja het blijft een Ford en is dus geen MINI, gelukkig maar! 8)
Afbeelding
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 nov 2006, 15:17

Mini Poeper schreef: (bij reperatie krijg je een MINI of BMW mee)
Of een Opel Astra Station :mad: (maar dan niet van de dealer die had niets meer staan maar van Bud(get) rent-a-car
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

27 nov 2006, 15:43

of een pietiekroesur!
Veel rijplezier!
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2006, 15:54

Ferdinand schreef:of een pietiekroesur!
Met dezelfde motor als de 1e generatie New MINI :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 nov 2006, 12:13

Ik kan de mening van Ferdinand begrijpen... want het lijkt net alsof ik zelf het stukje geschreven heb. Aan de ene kant wil ik de nieuwe new mini niet links laten liggen, aan de andere kant ben ik bang dat ik niet meer zo veel lol zal hebben. Ook ik denk wel eens aan een andere auto.... welke totaal anders zijn dan de mini. (lijkt wel of ik vreemd ga! :oops: ) Zit te denken aan de Z350 (2e hands)

@Ferdinand: jouw dealer is toevallig geen Breeman? Want hier zei de verkoper exact hetzelfde. De mini rijders hebben wat meer moeite met deze R56. (eerlijke verkopers bestaan nog)

Ben er nog niet over uit!!! :o
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2006, 12:32

Dan zijn het maar domme verkopers als ze dat allemaal zeggen.
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

final

01 dec 2006, 15:14

ha kstja,

de naam vd dealer klopt en zo ken ik er nog 4. heb je gezien dat er allemaal spiegels aan te pas moeten komen? ze zijn bij bmw natuurlijk ook niet gek en ze weten dat er compromissen gedaan zijn tav. de vormgeving ten gunste van de wetgeving (veiligheid en milieu). ze hebben ook deze nadelige effecten gezien. om te anticiperen op reacties zoals de mijn en de jouwe, schuiven ze de voorkant van de r56 voor een spiegel om zo de illusie te wekken dat een r56 (in je achteruitkijkspiegel) er toch wel cool uitziet.
bovendien geldt deze truc maar voor een deel van mijn optische bezwaar: 'en profile' zie je:

- te grote plastic zwarte strippen rond de wielkasten,
- de grote kier waardoor je heerlijk in de motor kunt kijken,
- de te lange neus, en,
- de te ver naar achteren en op zij hangende koplampen
- en de verhooge motorkap
- de te rechte lijn vd auto van achter naar voren.

overigens ben ik het daar wel mee eens. natuurlijk moet 'mooi' uiteindelijk wijken voor veiligheid en mileu.

nou ja mensen, jullie hoort het. mijn mening over de r56 veranderd voor geen millimeter. maar ik stop er nu mee om dat te blijven noemen op deze site. ik hoop dat jullie begrijpt dat het vooral mijn teleurstelling is die ik uit. natuurlijk wens ik iedere r56 ontzettend veel plezier met zijn of haar nieuwe auto, want als je overtuigd bent, gewoon doen natuurlijk (maar dat deed je toch al). heel veel plezier!

groetjes, ferdinand
Veel rijplezier!
320d touring
BBQ hulpkok

Re: final

01 dec 2006, 15:42

Ferdinand schreef:ze zijn bij bmw natuurlijk ook niet gek en ze weten dat er compromissen gedaan zijn tav. de vormgeving ten gunste van de wetgeving (veiligheid en milieu). ze hebben ook deze nadelige effecten gezien. om te anticiperen op reacties zoals de mijn en de jouwe, schuiven ze de voorkant van de r56 voor een spiegel om zo de illusie te wekken dat een r56 (in je achteruitkijkspiegel) er toch wel cool uitziet.
Nou moe, hebben ze dat allemaal speciaal voor jullie gedaan :shock: en werkt het nog niet !

Terug naar “MINI-talk”