Aangezien ik bezig ben met een set Facelift Xenon's vraag ik me iets af..
De verkoper heeft het over RHD-beams en LHD-beams waar ik de LHD nodig zou hebben..?
Zit hier zo veel verschil tussen..?
Alvast bedankt!
Davy
Xenon-vraag RHD / LHD
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- jstuyts
- Mod virus alert!
Bericht
Ik dacht persoonlijk dat ze bij de dealer (waarschijnlijk ook wel zelf
) je koplampen ook anders konden instellen voor het geval dat je naar Engeland zou gaan? Ik dacht dat het verschil daar in zat (kwestie van stellen dus) en dat dat zo uit te wisselen was. Maar als het verschil tussen LHD en RHD in het glas zou zitten, dan zou dat verstellen weinig zin hebben toch? Hoe komt het dan dat ze dat bij de dealer wel kunnen doen vraag ik me dan af?
Ik kan helemaal verkeerd zitten hoor, ben zelf nooit met een auto naar Engeland gegaan dus weet het alleen maar van horen-zeggen.
Iemand anders die hier misschien dan meer over kan zeggen?

Ik kan helemaal verkeerd zitten hoor, ben zelf nooit met een auto naar Engeland gegaan dus weet het alleen maar van horen-zeggen.
- willem
- Mod virus alert!
Bericht
Het verschil zit in opbouw van de lamp. Bij mini weet ik niet wat het verschil is, vaak is het glas anders gesneden zoals berthil aan geeft of zijn de reflectoren anders. Het is in elk geval niet in te stellen daarom moet er bij import autos uit uk, japan ect de koplampen vervangen worden.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Sommige lampen zijn met een palletje te verstellen van LHD naar RHD.
Bij mini niet. Het LHD glas verzorgt een lichtbeeld dat standaard naar rechts wijst en er is geen palletje.
Met deze niet-verstelbare lampen moet je officieel zo'n sticker kopen die je op het centrum van de koplamp plakt in LHD-country, en daarmee de lichtbundel anders verspreid. Deze stickers zijn op de boot te koop maar ook bij veel tankstations en vast ook wel de ANWB. Dat vrijwel niemand dat in werkelijkheid echt plakt en gewoon gaat rijden in Engeland met foute verlichting, is een andere zaak.
hallo hier een regelmatige Engelandvaarder...jstuyts schreef:Ik dacht persoonlijk dat ze bij de dealer (waarschijnlijk ook wel zelf) je koplampen ook anders konden instellen voor het geval dat je naar Engeland zou gaan? Ik dacht dat het verschil daar in zat (kwestie van stellen dus) en dat dat zo uit te wisselen was. Maar als het verschil tussen LHD en RHD in het glas zou zitten, dan zou dat verstellen weinig zin hebben toch? Hoe komt het dan dat ze dat bij de dealer wel kunnen doen vraag ik me dan af?

Sommige lampen zijn met een palletje te verstellen van LHD naar RHD.
Bij mini niet. Het LHD glas verzorgt een lichtbeeld dat standaard naar rechts wijst en er is geen palletje.
Met deze niet-verstelbare lampen moet je officieel zo'n sticker kopen die je op het centrum van de koplamp plakt in LHD-country, en daarmee de lichtbundel anders verspreid. Deze stickers zijn op de boot te koop maar ook bij veel tankstations en vast ook wel de ANWB. Dat vrijwel niemand dat in werkelijkheid echt plakt en gewoon gaat rijden in Engeland met foute verlichting, is een andere zaak.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- jstuyts
- Mod virus alert!
Bericht
Ah kijk, dat is 'm. Deelse waarheid van mij dus... Een sticker is een tijdelijke oplossing dus dat schiet niet op.
Conclusie, niet te doen dus en gewoon LHD koplampen kopen. Die staan toch ook wel met regelmaat op ebay.de en zullen niet heel moeilijk te vinden zijn denk ik?
Conclusie, niet te doen dus en gewoon LHD koplampen kopen. Die staan toch ook wel met regelmaat op ebay.de en zullen niet heel moeilijk te vinden zijn denk ik?
Onze sponsors