Vraag het Beek

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 okt 2010, 17:07

Gasklep gaat minder ver open volgens mij en de uitlaat is vanaf t midden iets smaller :S

Kwestie van software en een andere pijp als t goed is en je hebt een cooper :)
MartijnHM
Nieuw Lid
Nieuw Lid

22 okt 2010, 00:18

Ralph-cooper schreef:@MartijnHM:
Denk dat €325,- een heel scherpe prijs is voor het chiptunen. Kijk voor vergelijkingsmateriaal maar eens wat andere bedrijven vragen.
Uiteraard kost het uploaden van de file naar je auto niet mega veel tijd, maar je betaalt natuurlijk voor de ontwikkeling!
Vergelijk het met software op je pc installeren: kost ook niet veel tijd, maar kan soms ook in de honderden euro's lopen.

p.s.: dit is mijn eigen idee hierover, ik werk niet voor Beek.
Klinkt allemaal leuk maar het klopt niet (tenminste gedeeltelijk). Chiptuning en echt het motormanagement aanpassen is heel iets anders dan een klep helemaal open laten gaan (parameters voor het openen en sluiten van een klep veranderen).

Als je echt grondig gaat tunen en ontstekingstijdstip en inspuiten e.d. gaat aanpassen snap ik dat de prijs hoog ligt, maar alleen het volledig open laten gaan van een klep niet.

Naar mijn mening is chiptunen en ontgrenzen (zo noem ik het liever dan) appels met peren vergelijken en vind ik het dus nog aardig veel geld.

Maar dat is slechts mijn mening.
Deze week m'n Mini ophalen :D
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

22 okt 2010, 00:30

Dan moet je misschien even met Ghisbert praten en hem vertellen dat hij een prutser is..
dan zal die je hard uitlachen :mrgreen:

let op he.. voordeel van massa productie is dat alles hetzelfde is ;)
je hoeft het dus voor het grootste deel maar 1x te ontwikkelen en slechts bij problemen aan te passen (wat ze dus ook gewoon doen bij Beek...)

Ze passen daar dus werkelijk je motormanagement aan.. zo konden ze bij mij zo de verschillen zien tussen de One D en Cooper D in de computer.

Een computer bevat immers software, en die is aan te passen ;)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

22 okt 2010, 09:47

Wie zegt dat het enkel het 100% laten open gaan van de klep is? Ik neem aan dat bij een One het hele motormanagement is aangepast op die 70% en dat het niet simpel een kwestie is van die parameter op 100% zetten......
Afbeelding
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2010, 10:11

@martijnhm: ben bang dat dit een discussie is die hier niet thuis hoort, ik adviseer je om ook eens bij andere bedrijven te informeren naar prijzen en mogelijkheden.

@MaVaEe: het lijkt me ook niet logisch dat je blok dan nog soepel loopt inderdaad..
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2010, 13:10

mss kan Beek zelf een reactie geven over hoe het precies zit, daar is dit topic toch voor.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

22 okt 2010, 13:27

MartijnHM schreef:
Ralph-cooper schreef:@MartijnHM:
Denk dat €325,- een heel scherpe prijs is voor het chiptunen. Kijk voor vergelijkingsmateriaal maar eens wat andere bedrijven vragen.
Uiteraard kost het uploaden van de file naar je auto niet mega veel tijd, maar je betaalt natuurlijk voor de ontwikkeling!
Vergelijk het met software op je pc installeren: kost ook niet veel tijd, maar kan soms ook in de honderden euro's lopen.

p.s.: dit is mijn eigen idee hierover, ik werk niet voor Beek.
Klinkt allemaal leuk maar het klopt niet (tenminste gedeeltelijk). Chiptuning en echt het motormanagement aanpassen is heel iets anders dan een klep helemaal open laten gaan (parameters voor het openen en sluiten van een klep veranderen).

Als je echt grondig gaat tunen en ontstekingstijdstip en inspuiten e.d. gaat aanpassen snap ik dat de prijs hoog ligt, maar alleen het volledig open laten gaan van een klep niet.

Naar mijn mening is chiptunen en ontgrenzen (zo noem ik het liever dan) appels met peren vergelijken en vind ik het dus nog aardig veel geld.

Maar dat is slechts mijn mening.
je mening is gebaseerd op verkeerde feiten... ga eerst maar eens langs bij beek ;)
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 okt 2010, 14:04

MartijnHM schreef:Nu is het zo dat het veranderen van deze "instelling" softwarematig niet zoveel voorsteld.
Waarom kost deze eenvoudige ingreep toch nog €300,- ? Het is een ingreep die binnen 10min gedaan kan worden.
Als het zo eenvoudig is, waarom doe je het dan niet zelf? :wink:
MaVaEe schreef:Wie zegt dat het enkel het 100% laten open gaan van de klep is? Ik neem aan dat bij een One het hele motormanagement is aangepast op die 70% en dat het niet simpel een kwestie is van die parameter op 100% zetten......
Dat is ook mijn idee, dus: x2
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 okt 2010, 16:52

er worden hier wat vreemde vergelijkingen gemaakt...

Tuurlijk zal er vanuit de basis een standaard configuratie gebruikt worden bij Beek.... want deze is namelijk al eens door Ghisbert geconfigureerd, gewijzigd en verbeterd. Bij mijn S had ik problemen met het vloeiend laten schakelen tussen de 2e en 3e versnelling. Ghisbert is met laptop en al met mij meegereden en aan de hand de input uit het motormagenement heeft hij deze hinderlijke, hik, er helemaal uit gekregen.

Het bedrag dat Beek rekent is mijn mening echt niet te duur. Voor alle finetuning en wijzigingen vraagt Beek.. nada, nopes, niets..... echt een eerste klas bedrijf! ... en nee ik heb geen belangen bij Beek.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

22 okt 2010, 22:02

Martijn,

Het beste is om eens een afspraak te maken (kan ook telefonisch) en je eens goed te laten voorlichten wat Beek doet. Je kunt dan specifieke vragen stellen en vervolgens bedenken of je het bedrag er voor over hebt.

Beek is zo'n beetje de huis tuner hier (en ja, ik werk wel eens voor Beek) dus veel mensen hier steunen Beek door dik en dun.

Dat komt voornamelijk omdat Beek en de mannen daar erg open en vooral eerlijk zijn in wat ze doen en kunnen (en in wat niet uiteraard).

IK ben zelf niet technisch genoeg om hier uitsluitsel over te geven helaas. Laat je informeren door de bron zelf en trek je eigen conclusie, dan bied je de hoogste mate van vertrouwen...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Neovo
Be Mini
Be Mini

23 okt 2010, 11:10

Check die curve's eens :|
Collega heeft zijn R56 S laten mappen :?
Kan hier wat aan verbeterd worden Beek?

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Neovo op 23 okt 2010, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

23 okt 2010, 11:15

:s :s

wat doet die trilling in de lijn??
Dat kan toch niet goed zijn?
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Neovo
Be Mini
Be Mini

23 okt 2010, 11:17

Woosh! schreef::s :s

wat doet die trilling in de lijn??
Dat kan toch niet goed zijn?
Idd heel raar!
Hij had zowel voor als na de mapping :s

Die gaat zn geld terug vragen :D
Neovo
Be Mini
Be Mini

23 okt 2010, 11:22

Mijn eerste idee was "bougies", ik had nog een paar setje JCW bougies liggen
Deze eens geprobeerd, en de hapering in hoge toeren is echt wel minder maar niet in vermogen merkbaar.
Aangezien ik geen bank heb :D
GreyCooperS
Forum Junky

23 okt 2010, 17:14

Dit is een gevalletje "even langsrijden en uitlezen". Op basis van een grafiek alleen gaan ze niets vinden...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”