Heb de Mini zojuist weer opgehaald Ze is weer helemaal gemaakt en in de verf gezet. Alleen had ik bonnet strips van Youri (BadSMini) en die waren iets langer de originele stripes van Mini. Maar ja dat wist de schadehersteller niet dus hij heeft originele stripes gebruikt en die zijn iets korter dus. maar ja niks aan te doen.
Pff lekke band gekregen van het weekend, vanmorgen pas naar de bandenboer kunnen gaan. Moet er een nieuwe band op, omdat ik heb doorgereden met een lekke runflat band.
Ja wat moet ik dan om 3 uur 's morgens, de wegenwacht bellen? Weinig zin in op dat tijdstip.
je bent niet de enige. jaren gespaard voor een MINI en ook al veel problemen gehad (versnellingsbak, radiator enz.) sinds de aanschaf.
gelukkig kost een nieuwe band niet al teveel, maar ja is weer een kostenplaatje erbij.
succes en hopen dat je nu een lange tijd van je MINI kunt genieten zonder onverwachte kosten.
Ja, maar als de banden boer moet geloven had de wegenwacht ook niks met een runflat band kunnen doen. Alleen de auto misschien wegslepen zodat er niet mee verder had gereden en de band dan nog gemaakt had kunnen worden. Maar dat is een "als". En aan "als" heb niks
Een runflat mag je ook absoluut niet proppen, dus je hebt sowieso een nieuwe band nodig. Dus dan heb je er goed aan gedaan door te rijden met die dingen en niet in de kou te gaan blauwbekken tot de wegenwacht komt om je te vertellen dat ze niks voor je kunnen betekenen.
Hoe dan ook; wel weer balen. Hoop voor je dat je nu een tijdje zonder geouwehoer kan rijden.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Precies. Ik had alleen van dat pur schuim in kunnen stoppen, maar de band had dan ook moeten vervangen. Ik heb dat alleen niet gedaan, omdat ik dacht dat de band dan wel te redden was.
Is een runflat band dan nooit te repareren? Als dat echt zo is overweeg ik om bij volgende bandenwissel de runflats te vervangen door gewone banden + pomp/vulmiddel.
Als je gewone banden hebt dan ben je verplicht om een reservewiel te hebben, althans in bepaalde landen. Waaronder Duitsland.
Dit had ik ook gevraagd aan de bandenboer, omdat normale banden goedkoper zijn dan runflat. Alleen hij zei toen dus dat je in duitsland zwaar genaaid bent als je geen reservewiel dan bij je hebt.
Plus dus dat zonder runflats je ook niet kunt doorrijden met een lekke band, dus dan ben je wel afhankelijk van iemand die je band propt.
Runflats mag je niet proppen. Sowieso is proppen erg onverstandig om te doen, omdat de stalen gordel beschadigd en vuil is geworden door het lek. de stalen gordel kan gaan roesten en als dat gebeurd is je band niet echt safe meer. Gevolg is dan een klapband zonder waarschuwing. Ik weet dat er veel bandenboeren zijn die er erg lakoniek over doen, maar ik zou met mijn banden absoluut geen risico nemen. Ik betaal liever 250 euro extra dan dat ik de volgende keer boven in een boom hang.
trouwens: als je non-Runflats gaat vullen met dat schuim zijn ze daarna ook onbruikbaar en moet je ze ook vervangen.
Het is in Nederland ook verplicht om een reservewiel danwel noodsetje bij je te hebben als je geen runflats hebt.
edit: ik geloof dat het zelf officieel verboden is om banden te proppen...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *