Goedemorgen allemaal,
Ik ben al een tijdje op dit forum aan het rondneusen naar mods en items voor mijn toekomstige MINI maar hoor veel en goede verhalen over de harman/kardon set.
ook is er hier op het forum natuurlijk veel over te lezen maar ik heb nog nergens kunnen lezen wat nou eigenlijk de kosten zijn? zowel 2dehands als later inbouw. kan iemand mij hier misschien mee helpen?
en een klein 2de vraagje, wat houd dat boost systeem in?
alvast bedankt
Harman/Kardon audio set
- MartijnHM
- Nieuw Lid
Bericht
Is dit later eventueel in te bouwen? Kan via via aan een gebruikte set komen.
Re: Harman/Kardon audio set
Daar komen niet veel reactie's op. Ben zelf ook wel benieuwd.Rebbes schreef:Goedemorgen allemaal,
Ik ben al een tijdje op dit forum aan het rondneusen naar mods en items voor mijn toekomstige MINI maar hoor veel en goede verhalen over de harman/kardon set.
ook is er hier op het forum natuurlijk veel over te lezen maar ik heb nog nergens kunnen lezen wat nou eigenlijk de kosten zijn? zowel 2dehands als later inbouw. kan iemand mij hier misschien mee helpen?
en een klein 2de vraagje, wat houd dat boost systeem in?
alvast bedankt
Is dit later eventueel in te bouwen? Kan via via aan een gebruikte set komen.
Deze week m'n Mini ophalen 

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De HK set is als retrofit set te bestellen en kost iets van 1200 Euro. Dat is nog zonder montage wat natuurlijk redelijk wat werk is. Montage is met vervangen van de bedrading.
De DPSM module is er ook als retrofit en is met 900 Euro wat goedkoper en heeft meer vermogen. Omdat gebruik word gemaakt van de bestaande bedrading naar de speakers is deze iets makkelijker in te bouwen.
De HK heeft wat mooiere klanken bij elk type muziek, de DPSM klinkt heel goed maar is bedoeld voor de modernere muziek met een stevige bas.
Ik heb de DPSM set gehad en nu nog de HK in de Cabrio.
Als je dus veel lawaai voor weinig geld wilt moet je deze sets niet nemen.
De DPSM module is er ook als retrofit en is met 900 Euro wat goedkoper en heeft meer vermogen. Omdat gebruik word gemaakt van de bestaande bedrading naar de speakers is deze iets makkelijker in te bouwen.
De HK heeft wat mooiere klanken bij elk type muziek, de DPSM klinkt heel goed maar is bedoeld voor de modernere muziek met een stevige bas.
Ik heb de DPSM set gehad en nu nog de HK in de Cabrio.
Als je dus veel lawaai voor weinig geld wilt moet je deze sets niet nemen.
- MartijnHM
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankt voor je reactie!! Daar hebben we iets aan. Ik ga er dan denk ik voor om andere speakers te plaatsen aangezien de montage van een HK set incl bedarding iets teveel van het goede is.
Iemand nog tips welke speakers goed klinken in een Mini?
Alvast bedankt !
Iemand nog tips welke speakers goed klinken in een Mini?
Alvast bedankt !
Deze week m'n Mini ophalen 

- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Bedankt voor de uitleg van de verschillende systemen. Ik zit zelf ook in tweestrijd wat te doen. Alles origineel mini inbouwen, en dan gaat mijn voorkeur naar een HK set. Maar kan er dan ook nog een actieve Sub in de kofferbak aangesloten worden op zo'n systeem voor wat mooiere bas?
Of mijn Sony Headunit erin met externe versterkers en aangepaste speakers en passieve sub in de koffer die ik uit mijn vorige auto nog heb?
Mijn voorkeur gaat naar 1e optie omdat het voor mij niet erg hard meer hoeft en ik het wel strak vind een goede kwaliteit sound uit origineel materiaal te halen.
Wie kan mij overtuigen? En wie heeft zo'n set in de aanbieding?
Ik heb nu een wave in m'n mini....please help !!!!!
Of mijn Sony Headunit erin met externe versterkers en aangepaste speakers en passieve sub in de koffer die ik uit mijn vorige auto nog heb?
Mijn voorkeur gaat naar 1e optie omdat het voor mij niet erg hard meer hoeft en ik het wel strak vind een goede kwaliteit sound uit origineel materiaal te halen.
Wie kan mij overtuigen? En wie heeft zo'n set in de aanbieding?
Ik heb nu een wave in m'n mini....please help !!!!!
Proud to be a Mini Cooper driver.......
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kan niet met HK, het gehele systeem is 2 Ohm.
Als er al wat mogelijk is dan heeft www.newministuff.com het.
Als er al wat mogelijk is dan heeft www.newministuff.com het.
- jstuyts
- Mod virus alert!
Bericht
Ik kan je hier met zekerheid zeggen, als je zit te twijfelen tussen HK of DPSM, kies de DPSM. Echt waar, de kwaliteit van de muziek, de geballanceerdheid, helderheid en klank, plaatsing, hoge tonen helder tot extreme harde db en lage tonen vol en zelfs de laagste hertz is merkbaar (dit weekend nog maar eens even getest met een set in een nieuwe VW Polo en een nieuwe BMW X5, mijn auto met DPSM kwam er echt het beste uit).
Ik weet niet waar je Berthil die 900 euro vandaan hebt? Ik ken eigenlijk alleen maar de 1600 oid van de NL dealer en de 600-700 van de Duitse dealer (ik heb hem via ebay bij een Duitse dealer laten komen voor 650). HK is her en der te vinden voor verschillende prijzen, zelfde range. Je zou eigenlijk eens in twee auto's moeten luisteren die de systemen hebben om te beoordelen.
Het DPSM is natuurlijk origineel Mini, en echt een trapje hoger dan HK. Dat wil zeggen, de kwaliteit is echt beter. Wat ook zeker waar is is dat het geluid bij DPSM ook minder vervormd wanneer je het harder zet. Ligt natuurlijk aan jezelf of je vaak muziek hard zet etc.
Als je wilt zou je bij mij wel eens het DPSM kunnen beluisteren.
Ik weet niet waar je Berthil die 900 euro vandaan hebt? Ik ken eigenlijk alleen maar de 1600 oid van de NL dealer en de 600-700 van de Duitse dealer (ik heb hem via ebay bij een Duitse dealer laten komen voor 650). HK is her en der te vinden voor verschillende prijzen, zelfde range. Je zou eigenlijk eens in twee auto's moeten luisteren die de systemen hebben om te beoordelen.
Het DPSM is natuurlijk origineel Mini, en echt een trapje hoger dan HK. Dat wil zeggen, de kwaliteit is echt beter. Wat ook zeker waar is is dat het geluid bij DPSM ook minder vervormd wanneer je het harder zet. Ligt natuurlijk aan jezelf of je vaak muziek hard zet etc.
Als je wilt zou je bij mij wel eens het DPSM kunnen beluisteren.
- jstuyts
- Mod virus alert!
Bericht
Oh ja, Boost is trouwens de normale radio in de Mini. Het is eigenlijk, corrigeer mij als ik het mis heb, de betere van de twee standaard radio's? Je hebt eerst de Wave en daarna de Boost dacht ik?
Bij een Chili pakket zit er standaard een Boost in en bij andere pakketen en uitvoeringen ook, zou je even op internet moeten kijken welke jij dan hebt.
Bij een Chili pakket zit er standaard een Boost in en bij andere pakketen en uitvoeringen ook, zou je even op internet moeten kijken welke jij dan hebt.
- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Ik weet zeker dat ik een wave heb. Boekje zat nog bij de auto. Nu zijn 2 knoppjes defect, namelijk knopje met nummer 6, kan nu cd 6 van de wisselaar of memory tuner 6 niet meer kiezen en ook knopje om nummer door te drukken lukt niet meer. Vandaar dat ik wat anders moet.
Ik heb inmiddels ook al wat meer gelezen op andere (buitenlandse) mini fora. Daar komt over het algemeen idd DPSM als beste optie uit. Voor mij is kwaliteit belangrijker dan harde DB-drage. Dus ga ik op zoek naar een DPSM. Ik begrijp dat dan ook de hele bedrading erbij moet zijn. Op zich geen probleem, ben namelijk behoorlijk bekwaam in ICE-inbouw in auto's. Dan kan direct mijn bleutooth carkit van Sony erin.
Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag. En als iemand nog een complete DPSM-systeem te koop heeft ook. Zet ook wel even een topic in te koop gevraagd.
Ik heb inmiddels ook al wat meer gelezen op andere (buitenlandse) mini fora. Daar komt over het algemeen idd DPSM als beste optie uit. Voor mij is kwaliteit belangrijker dan harde DB-drage. Dus ga ik op zoek naar een DPSM. Ik begrijp dat dan ook de hele bedrading erbij moet zijn. Op zich geen probleem, ben namelijk behoorlijk bekwaam in ICE-inbouw in auto's. Dan kan direct mijn bleutooth carkit van Sony erin.
Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag. En als iemand nog een complete DPSM-systeem te koop heeft ook. Zet ook wel even een topic in te koop gevraagd.
- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Als ik een complete DPSM te pakken kan krijgen dan gaat die er zeker in. Van de inbouw ga ik dn wel een topic maken. Ik ben er inmiddles achter dat er 2 DPSM systemen zijn. Een met de module achterin en een met module ac hter de dash. Ik heb een R50 uit 2001 en volgens mij moet ik dan die hebben die achterin gaat.
Of maakt dat niet uit?
Of maakt dat niet uit?
Onze sponsors