Geluid ruitenwissers ervaringen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Fean
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Geluid ruitenwissers ervaringen

26 okt 2010, 10:12

deze geeft bij de mini one enorm veel lawaai.. zelfs als het regent maakt deze een enorme "droge schraap" geluiden.

Is dit normaal bij Mini? Voelt namelijk wat goedkoop aan.

Wisselmotor is onlangs vervangen dus misschien ruitenwissers beter afstellen? Ik heb de auto nooit anders gehoord dan dit. Mini one uit 2002, eigenaar sinds een week.

Ik ben ooit begonnen met een Fiat Uno uit '86 en die had dit geluid ook ;-)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

26 okt 2010, 10:25

Is niet normaal maar kan ook aan de conditie of merk van de wissers liggen :? Ik zou ze vervangen door een setje aerotwins van Bosch die maken geen geluid :wink:
Fean
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 okt 2010, 11:57

speedy schreef:Is niet normaal maar kan ook aan de conditie of merk van de wissers liggen :? Ik zou ze vervangen door een setje aerotwins van Bosch die maken geen geluid :wink:
Ruitenwissers zijn net nieuw :? , maar Aerotwins dat zou best eens een goede zet zijn inderdaad, lees namelijk overal dat die alles tests hebben gewonnen!

Ik zie namelijk dat de ruitenwissers als het ware stuiteren over het raam... Instellingen van die dingen... is daar een manual voor?
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

26 okt 2010, 13:28

Je moet het durven maar gewoon met je handen buigen dat ze minder strak tegen het raam aan drukt. :D :D :D

Of je koopt gewoon goede wissers kopen, ik heb er ooit wissers van de action opgezet, reden = goedkoop.

het heeft niet lang geduurd dat ik er weer normale wiisers op heb gezet :D
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 okt 2010, 15:53

Inderdaad gewoonlijk veroorzaakt door goedkope materialen (lees niet flexibel genoeg) van prut-ruitenwissers.
Zoals genoemd niet op besparen en er lekker Bosch Aerotwin op zetten.
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

26 okt 2010, 16:22

. . . heb voor het weekend een setje Aeirotwins er op gezet en die zijn muisstil
Overigens in Duitsland kosten ze de helft van wat ze hier kosten !! kwam ik alleen net te laat achter toen ik ze al had gekocht !
André
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 okt 2010, 17:02

Andre, waar heb jij ze vandaan?
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

27 okt 2010, 07:39

Ik heb ze gewoon bij een automaterialen zaak gekocht maar zag ze later op e-bay Duitsland voor de helft. Die tip kreeg ik van een collega.

André
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 okt 2010, 08:51

Bij mij waren kortgeleden de ruitenwissers rondom aan vervanging toe.
Omdat de MINI-dealer de buurman is van mijn werkgever heb ik de MINI daarvoor gewoon bij de dealer gezet. Bij mij hebben ze er Bosch Aerotwin wissers op gezet. Ik dacht eerst alleen 'lekker strak design' toen ik de MINI weer ophaalde. Later toch nieuwsgierig wat voor wissers dat nou waren want het viel me meteen op dat ze geruisloos en streeploos hun werk deden, wat ik nog niet eerder had meegemaakt met andere wissers. Maar door dit topic weet ik het nu dus :wink:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Geluid ruitenwissers ervaringen

27 okt 2010, 12:49

Fean schreef:deze geeft bij de mini one enorm veel lawaai.. zelfs als het regent maakt deze een enorme "droge schraap" geluiden.

Is dit normaal bij Mini? Voelt namelijk wat goedkoop aan.

Wisselmotor is onlangs vervangen dus misschien ruitenwissers beter afstellen? Ik heb de auto nooit anders gehoord dan dit. Mini one uit 2002, eigenaar sinds een week.

Ik ben ooit begonnen met een Fiat Uno uit '86 en die had dit geluid ook ;-)
Ik had dit ook maar heb er nieuwe rubbers oplaten zetten en probleem was opgelost. Merk wel dat het ook temaken
heeft met je ruitenvloeistof welk type je erin doet.
Mini... Exciting to the very last drop.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”