Het idee is niet van mijzelf, maar ik zag het o.a. in dittopic.
Voor zover ik kon nagaan zijn er mensen afgehaakt voornamelijk vanwege de prijs.
Nu is het idee om weer eens zelf lekker te gaan klussen voor een fractie van de prijs en om te voorkomen dat ik straks fulltime led inbouwer moet worden ben ik van plan een DIY te maken, zodat iedereen lekker zelf aan de gang kan.

Doel:
-ring rondom xenon projector lens duidelijk en helder verlicht, ook overdag zichtbaar, ala AUDI.
-leds moeten WIT zijn.
-moet er OEM uitzien, dus geen draden etc in het zicht.
dit dus

De mod is makkelijk met een joeymod te combineren, want de boel moet toch open.
Gezien de drukte op het werk zal het niet zo snel gaan, maar ik zal foto's blijven maken
Op dit moment is de eerste testfase voorbij, nu nog de details uitwerken.
Dit is al gedaan:
koplampen verwijderen en openmaken

even snel aangesloten op 5v

en op 12v. plaatsing en positie van de leds is belangrijk (zie ene flauwe ledje)

Met de weerstanden houd ik rekening met het feit dat de boordspanning kan wisselen tussen grofweg 11 en 14 volt. Dus met een iets ontladen accu en een accuspanning bij draaiende motor. De boel moet het natuurlijk wel blijven doen. Anders moeten de koplampen weer open en daar krijg je op den duur ook wel een beetje de ...... van.

Berthil opperde in het genoemde topic om 10cm ledringen te gebruiken zoals de 70mm ringen voor de angel eyes, maar dit gaat niet passen. De cirkel van leds is te klein en de felheid minder. Maar vooral de hap die eruit moet aan de onderkant voor de behuizing van het grootlicht wordt een probleempje. Ik ga dus voor 8 leds per koplamp en wel 4 parallelschakelingen met ieder 2 leds in serie met een eigen voorschakelweerstand.
to be continued...