Nokkenas
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nokkenassen via Beek tjek: http://www.catcams.be/ kosten normaal €333,- voor de Mini en Newminiclubbers krijgen 20% korting
netjes..
dit is excl inbouwen natuurlijk. Maar dat kunnen ze natuurlijk ook voor je doen.. (ik sla effe over, standaard nokkie doet het best
)
merk
bmw
nok layout
DOHC
motor layout
4cyl - L
volger type
RPRH
kleppen [in/uit]
4v [2/2]
draaizin
cw
model
inhoud
motor code
van
tot
Mini
1600cc
partnr.
duratie
duratie
max. lift
lift in BDP
onderdelen
toepassing
[data link]
[0.1mm+s]
[1.0mm+s]
[-]
(TURBO)
O.E.M.
255 / 254°
198 / 200°
8.40 / 7.85mm
0.20 / 0.65mm
O.E.M.
HYDR: O.E.M.
1302461
256 / 258°
210 / 214°
9.50 / 8.50mm
0.40 / 1.05mm
O.E.M.
HYDR: sport
1302463
269 / 278°
230 / 233°
10.50 / 8.55mm
1.80 / 2.10mm
O.E.M.
HYDR: rally & race
1302464
278 / 280°
238 / 240°
10.45 / 8.45mm
2.30 / 2.50mm
O.E.M.
HYDR: rally & race
! Andere profielen zijn verkrijgbaar op aanvraag
(kopieren is niet mijn sterkste punt
)

dit is excl inbouwen natuurlijk. Maar dat kunnen ze natuurlijk ook voor je doen.. (ik sla effe over, standaard nokkie doet het best

merk
bmw
nok layout
DOHC
motor layout
4cyl - L
volger type
RPRH
kleppen [in/uit]
4v [2/2]
draaizin
cw
model
inhoud
motor code
van
tot
Mini
1600cc
partnr.
duratie
duratie
max. lift
lift in BDP
onderdelen
toepassing
[data link]
[0.1mm+s]
[1.0mm+s]
[-]
(TURBO)
O.E.M.
255 / 254°
198 / 200°
8.40 / 7.85mm
0.20 / 0.65mm
O.E.M.
HYDR: O.E.M.
1302461
256 / 258°
210 / 214°
9.50 / 8.50mm
0.40 / 1.05mm
O.E.M.
HYDR: sport
1302463
269 / 278°
230 / 233°
10.50 / 8.55mm
1.80 / 2.10mm
O.E.M.
HYDR: rally & race
1302464
278 / 280°
238 / 240°
10.45 / 8.45mm
2.30 / 2.50mm
O.E.M.
HYDR: rally & race
! Andere profielen zijn verkrijgbaar op aanvraag
(kopieren is niet mijn sterkste punt

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik heb net nog een half uur gebeld met een Duitser van www.newmini-technik.de die zelf koppen verwisselt en een goed adres heeft die koppen bewerkt.
Deze jongen heeft ook zijn Schrick nokkenas te koop.
Hij heeft 5 MINI's behandeld met nieuwe kop en nokkenas. Al deze stappen langzaamaan weer terug op de serie nokkenas, inclusief hijzelf. De Schrick nokkenas verliest teveel koppel onderin waardoor alledaags rijden moeizamer gaat. Er is wel meer vermogen boven 5000 toeren maar daar heb je dus niet zo veel aan buiten het circuit.
Een bewerkte kop bestaat uit vergrote uitlaatkleppen, gepolijste uitlaatkanalen, bewerkte brandruimte rond de bougie en een hogere compressiedruk om pingelen tegen te gaan. De inlaatkleppen wordt niets aan gedaan, daar is geen winst te behalen. Dan gaan er MiniMania kleppen op (350 euro) of Schrick kleppen (800 euro
). Het bewerken van de kop kost 1050 euro en dan moet je nog zelf een kop aanleveren. Hij zet er hem dan op voor 250 euro. Daarna moet je natuurlijk de software nog gaan optimaliseren.
Dit levert dus duidelijk vermogen én koppel onderin op. Als je al een ander spruitstuk en andere mods hebt levert dit de meeste winst op, anders is het niet zo zinvol.
Ik weet nog niet of ik het bij hem ga laten doen maar dat dit een keer gaat gebeuren staat wel vast, dat wordt het kroonstuk op de tuning en dan ben ik klaar
Deze jongen heeft ook zijn Schrick nokkenas te koop.
Hij heeft 5 MINI's behandeld met nieuwe kop en nokkenas. Al deze stappen langzaamaan weer terug op de serie nokkenas, inclusief hijzelf. De Schrick nokkenas verliest teveel koppel onderin waardoor alledaags rijden moeizamer gaat. Er is wel meer vermogen boven 5000 toeren maar daar heb je dus niet zo veel aan buiten het circuit.
Een bewerkte kop bestaat uit vergrote uitlaatkleppen, gepolijste uitlaatkanalen, bewerkte brandruimte rond de bougie en een hogere compressiedruk om pingelen tegen te gaan. De inlaatkleppen wordt niets aan gedaan, daar is geen winst te behalen. Dan gaan er MiniMania kleppen op (350 euro) of Schrick kleppen (800 euro

Dit levert dus duidelijk vermogen én koppel onderin op. Als je al een ander spruitstuk en andere mods hebt levert dit de meeste winst op, anders is het niet zo zinvol.
Ik weet nog niet of ik het bij hem ga laten doen maar dat dit een keer gaat gebeuren staat wel vast, dat wordt het kroonstuk op de tuning en dan ben ik klaar

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
De JCW kop heeft kennelijk alleen gepolijste uitlaatkanalen, en dan ook nog machinaal. Kan je nagaan wat er gebeurd als ik er een échte kop op heb zitten
Ik ga zeker ook bij Beek informeren want daar wou ik mijn software daarna ook laten doen. Ik ga ze morgen even bellen denk ik.

Ik ga zeker ook bij Beek informeren want daar wou ik mijn software daarna ook laten doen. Ik ga ze morgen even bellen denk ik.
Laatst gewijzigd door Berthil op 30 nov 2006, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Vandaag mail gehad van Kempower:
Geachte Heer,
Vooreerst moet U de chip weer origineel laten zetten bij Heinz. Er is altijd
een specifiek aangepaste chip nodig. Elke chip wordt hier op maat
geprogrammeerd op de testbank samen met het aansluiten van alle nodige
appartuur (wide-band lambda - pingelsensor - datalogging enz..)
De prijs bedraagt :
- nokkenas 335,00 Euro *
- montage 215,00 Euro*
- chip op maat op testbank 650,00 Euro *
* prijs excl BTW
Totaal 1.200,00 Euro + BTW =1.452,00 Euro all in
Door deze nokkenas hebt U winst over het ganse toerental, maar natuurlijk
meer en meer naarmate de toeren stijgen.
Enkel met de nokkenas en de aangepaste chip halen we 140pk en 172 Nm
Met Uw bijkomende luchtfilter en uitlaat moet het nog meer zijn
Het heeft totaal géén invloed op het rijcomfort.
Dit duurt 1 dag op afspraak, maar U moet hem de namiddag van de dag ervoor
binnenbrengen, dan meten we eerst het vermogen zoals hij is en daarna kunnen
we hem laten afkoelen om de volgende morgen de nokkenas te kunnen vervangen.
Vriendelijke groeten,
Ing Jan Kempynck
Kempower motorsport N.V.
Klaverbladstraat 25
B-3560 LUMMEN
BELGIUM
tel +32 13 522608
fax +32 13 522220
www.kempower.be
Onze sponsors