Noodzakelijkheid: kijk maar naar die foto's.
Als het bij jouw ook tuimelaars zijn he... hoeft niet.
Zou eerst het stappenplannetje nakijken wat ik al doorgelopen had.
Hoe is je oliepeil nu? Wat voor olie zit erin?
Kostenplaatje, tuimelaars compleet: ca. 400 euro incl. btw, arbeid, ca. 1 - 2 uur?
Even contact met Beek opnemen anders.
(heb je toevallig een andere nokkenas recent laten plaatsen?)
Adriaan's R53 - update en ringtripjes
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Soms hard, soms zacht, en soms duurde het kort en soms erg lang...
Het werd op den duur wel erger (reed er denk ik al bijna 3/4 jaar mee...
)
De olie moest op druk komen en zodra deze een laagje tussen de betreffende tuimelaar en klepstoter vormde hoorde je het tikken niet meer.
Nee, bij mij was het enkelt tijdens het starten, zo nu en dan, niet altijd.alv schreef:Zat nog ff te lezen, maar als ik het goed begrijp ging het bij jou weg zodra je de auto in de versnelling zet.
Bij mij is het ook tijdens het rijden.. en zodra de motor maar een pietsie warm is is het geluid weg.
Soms hard, soms zacht, en soms duurde het kort en soms erg lang...
Het werd op den duur wel erger (reed er denk ik al bijna 3/4 jaar mee...

De olie moest op druk komen en zodra deze een laagje tussen de betreffende tuimelaar en klepstoter vormde hoorde je het tikken niet meer.
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Alv, als je een tuimelaar moet laten vervangen is het wellicht iets dat mn pa dat voor je doet?
Die tuimelaars zijn namelijk de kosten echt niet, en het is gewoon een kwestie van IC eraf, kleppendeksel eraf en dan pak je ze er bijna zo van de nokkenas af.
Je kan op realoem.com de prijzen van een tuimelaar nakijken, en als er eentje defect is, betekent dat niet dat ze allemaal defect zijn.
Krukaslagers doen dat bij alle temperaturen, ik heb er een filmpje van op mn pc staan hoe mijn minitje klonk, maar op de een of andere manier kan ik die niet uploaden
Die tuimelaars zijn namelijk de kosten echt niet, en het is gewoon een kwestie van IC eraf, kleppendeksel eraf en dan pak je ze er bijna zo van de nokkenas af.
Je kan op realoem.com de prijzen van een tuimelaar nakijken, en als er eentje defect is, betekent dat niet dat ze allemaal defect zijn.
Krukaslagers doen dat bij alle temperaturen, ik heb er een filmpje van op mn pc staan hoe mijn minitje klonk, maar op de een of andere manier kan ik die niet uploaden
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ok, dus bij deze kunnen we de krukaslagers voor 99% uitsluiten?
Dat is mooi dat je vader dat eventueel kan doen! Die ga ik onthouden!
Wat ik ga doen is mijn auto een nachtje in de garage parkeren en morgenochtend bekijken of het geluid er nog steeds is...
Adriaan
Dat is mooi dat je vader dat eventueel kan doen! Die ga ik onthouden!
Wat ik ga doen is mijn auto een nachtje in de garage parkeren en morgenochtend bekijken of het geluid er nog steeds is...
Adriaan
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo dat klink heftig, lijkt wel oorlog joh
Nee zo klinkt het bij mij zeker niet. Eigelijk hetzelfde als het filmpje van AJ gepost op de vorige pagina.
Misschien vanaaf nog ff mn oliepeil nakijken of ik er wel echt gnoeg heb ingedaan gisteraaf...

Nee zo klinkt het bij mij zeker niet. Eigelijk hetzelfde als het filmpje van AJ gepost op de vorige pagina.
Misschien vanaaf nog ff mn oliepeil nakijken of ik er wel echt gnoeg heb ingedaan gisteraaf...
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
speedy schreef:combineert mooi met alle andere rammels / kraakjes enz

burn rubber not your soul

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je dan die tuimelaars los haalt, en je gaat er idd maar 1 vervangen moet je goed uitkijken bij de andere tuimelaars, want die gele plastic ringetjes die de boel bij elkaar houden zijn ontzettend slecht, en laten heel snel los waardoor de boel uit elkaar valt (metalen geleidertje ook eruit). Al gebeurd dit tijdens montage valt het in je blok (wat waarschijnlijk dus bij mij gebeurd is met montage van de Cat Cams nokkenas)
Aangezien we tijdens het vervangen van de distributie ketting geleiders zo een geel ringetje tegengekomen zijn in het blok.
Volgens Beek kon dat destijds geen kwaad. Als ze enkelt de tuimelaars er nog ff af getrokken hadden was het probleem duidelijk geworden. Maarja, dat is achteraf.
Nu weet ik natuurlijk dat dat metalen geleidertje wat ertussen hoort te zitten dan ook pleite is, en dat ie daardoor ratelde.
Bij mij zijn dus alle tuimelaars vervangen, misschien een beetje over enthausiast, maar beter zo dan binnenkort weer het blok openhalen.
Klopt, al zou het een tuimelaar zijn, maar welke defect is weet je niet, dus zal je eerst de boel moeten openhalen, wat zoiezo moet om het te controleren.Daveke schreef:Alv, als je een tuimelaar moet laten vervangen is het wellicht iets dat mn pa dat voor je doet?
Als je dan die tuimelaars los haalt, en je gaat er idd maar 1 vervangen moet je goed uitkijken bij de andere tuimelaars, want die gele plastic ringetjes die de boel bij elkaar houden zijn ontzettend slecht, en laten heel snel los waardoor de boel uit elkaar valt (metalen geleidertje ook eruit). Al gebeurd dit tijdens montage valt het in je blok (wat waarschijnlijk dus bij mij gebeurd is met montage van de Cat Cams nokkenas)
Aangezien we tijdens het vervangen van de distributie ketting geleiders zo een geel ringetje tegengekomen zijn in het blok.
Volgens Beek kon dat destijds geen kwaad. Als ze enkelt de tuimelaars er nog ff af getrokken hadden was het probleem duidelijk geworden. Maarja, dat is achteraf.
Nu weet ik natuurlijk dat dat metalen geleidertje wat ertussen hoort te zitten dan ook pleite is, en dat ie daardoor ratelde.
Bij mij zijn dus alle tuimelaars vervangen, misschien een beetje over enthausiast, maar beter zo dan binnenkort weer het blok openhalen.
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens Spenki lijkt de oorzaak van 'bovenstaande' op olietekort en aangezien er erg weinig olie inzat kan dit dus kloppen. Auto heeft vandaag heledag buiten gestaan en na het starten geen geratel meer gehoord.
Toen ik thuis kwam schrok ik me echt kapot. Lag een grote plek olie op straat, waar mijn mini vaak staat. Ik weet alleen niet of hij daar vanacht gestaan heeft of een paar meter ervoor...
Nu staat ie al ruim drie uur lekker binnen en geen olie onder de auto te zien, dus denk dat die plas olie van een andere auto is geweest. Anders had er vast wat op de garagevloer gelegen als ik de grote plas buiten zie... Maar even afwachten

Toen ik thuis kwam schrok ik me echt kapot. Lag een grote plek olie op straat, waar mijn mini vaak staat. Ik weet alleen niet of hij daar vanacht gestaan heeft of een paar meter ervoor...
Nu staat ie al ruim drie uur lekker binnen en geen olie onder de auto te zien, dus denk dat die plas olie van een andere auto is geweest. Anders had er vast wat op de garagevloer gelegen als ik de grote plas buiten zie... Maar even afwachten

Onze sponsors