Geluid bij voorwielen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
blackmamba
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Geluid bij voorwielen

15 nov 2010, 09:30

Vrienden,

Ik heb een S uit 2006!

Sinds kort hoor ik bij het met lage snelheid bochten trekken een voor mij nieuw geluid komende vanaf de voorwielen. Het klinkt als een aandrijfriem die niet lekker loopt....of een pomp. Het lijkt wel iets met de stuurbekrachtiging te maken te hebben. Het is dus met name bij korte bochten, in en uitparkeren en keren.

Wie heeft hier ervaring mee?
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2010, 10:04

Is het misschien dit:

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0

Dan ff kap onder stuur vandaan halen en koppelingen inspuiten met WD40... Succes!
JorisD
Be Mini
Be Mini

15 nov 2010, 10:09

De stuurbekrachtiging hoor je bij de Mini altijd.. en best wel luid ook, veel luider dan bij andere auto's, kan dat het zijn?
blackmamba
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 nov 2010, 11:35

Adriaan schreef:Is het misschien dit:

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0

Dan ff kap onder stuur vandaan halen en koppelingen inspuiten met WD40... Succes!
Adriaan, dank voor je reactie, ik ga hier zeker naar kijken alleen mis ik de "knik" waar men het over heeft.
blackmamba
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 nov 2010, 11:38

JorisD schreef:De stuurbekrachtiging hoor je bij de Mini altijd.. en best wel luid ook, veel luider dan bij andere auto's, kan dat het zijn?
Joris, Nou dat zou best wel eens kunnen, temeer ik de loop der jaren wat sportiever ben gaan rijden dankzij mijn S.....de eerste jaren dat ik hem had is het mij namelijk nooit opgevallen, pas het laatste jaar en het lijkt steeds erger te worden. Kan ook psychisch zijn omdat ik er nu elke keer op let :s

Dank voor je reactie!
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 nov 2010, 18:04

Ik heb net hetzelfde aan de hand, ik heb geen knak bij het draaien zoals wel meer mensen, maar bij mij hoor je een schurend geluid bij lage snelheden bij sterk afdraaien. Precies of de voorwielen raken de wielkast.

De servompomp is het volgens mij niet want deze hoor je goed draaien als de motor loopt.

Ook vind ik dat de mini heel zwaar stuurt in vergelijking met andere wagens. Je voelt wel dat je iets of wat servo hebt, maar het stuur is bijna niet bekrachtigd.

Misschien horen deze problemen samen.....
blackmamba
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 nov 2010, 20:35

jean schreef:Ik heb net hetzelfde aan de hand, ik heb geen knak bij het draaien zoals wel meer mensen, maar bij mij hoor je een schurend geluid bij lage snelheden bij sterk afdraaien. Precies of de voorwielen raken de wielkast.

De servompomp is het volgens mij niet want deze hoor je goed draaien als de motor loopt.

Ook vind ik dat de mini heel zwaar stuurt in vergelijking met andere wagens. Je voelt wel dat je iets of wat servo hebt, maar het stuur is bijna niet bekrachtigd.

Misschien horen deze problemen samen.....
Ja hij stuurt wel wat zwaar maar dat heeft hij altijd gedaan.....ik ga wel eens langs de dealer, dan moeten ze maar eens kijken, ook al heeft hij net een grote beurt gehad.

In elk geval dank voor je bericht.
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 nov 2010, 11:17

blackmamba schreef: Ja hij stuurt wel wat zwaar maar dat heeft hij altijd gedaan.....ik ga wel eens langs de dealer, dan moeten ze maar eens kijken, ook al heeft hij net een grote beurt gehad.

In elk geval dank voor je bericht.
Laat eens weten wat ze daar vertellen als je wil. Dan kan ik dit ook nog eens laten nakijken, vertrouw het toch niet helemaal!

thx

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”