Geen BMW maar een Peugeot!
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als ik hem deze week heb opgehaald zal ik wel even betere foto's maken en een paar filmpjes schieten.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
k heb zondag de 205 opgehaald en op dit moment staat hij bij de garage voor een verse apk. De peug was geschorst en de apk dus verlopen. Na de eerste meters ben ik al helemaal enthousiast hij rijd echt leuk! Geen stuurbekrachtiging een paar brede banden en een stuur zo groot als een brood bordje maken dat je hard moet werken.
Voor een auto van 18 jaar ziet hij er netjes uit maar hij is natuurlijk niet helemaal compleet meer, zou iemand mij ook kunnen helpen, de wielboog rechtsvoor ontbreekt namelijk en nou heb ik de hele avond al zitten zoeken maar ik kan er geen vinden. Ik ben ook niet erg bekend in de wereld van de peugeots en weet ook niet precies meer waar ik moet zoeken. Verder ben ik op zoek naar een hele goedkope sportuitlaat dus mocht iemand nog ideeen hebben of een adresje, ik sta overal voor open. Ook cheap ass sjonnie tuning acties mogen aangezien het een carbagerun auto is.
Voor een auto van 18 jaar ziet hij er netjes uit maar hij is natuurlijk niet helemaal compleet meer, zou iemand mij ook kunnen helpen, de wielboog rechtsvoor ontbreekt namelijk en nou heb ik de hele avond al zitten zoeken maar ik kan er geen vinden. Ik ben ook niet erg bekend in de wereld van de peugeots en weet ook niet precies meer waar ik moet zoeken. Verder ben ik op zoek naar een hele goedkope sportuitlaat dus mocht iemand nog ideeen hebben of een adresje, ik sta overal voor open. Ook cheap ass sjonnie tuning acties mogen aangezien het een carbagerun auto is.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
De peugeot is gisteren voor de keuring geweest. Helaas is hij niet in een keer door de apk gekomen. De achterremmen doen niet helemaal wat ze moeten doen. Daarom ga ik daar vanavond samen met een vriend mee aan de gang, volgens de garage was even open maken en opnieuw gangbaar maken voldoende. Vanavond gaan we ook even kijken of het nodig is om bepaalde dingen preventief te vervangen. mocht dat nodig zijn dan worden die onderdelen nieuw besteld en gemonteerd.
Prioriteit nummer 1 is op dit moment de APk, zodra die erop zit kunnen we verder gaan kijken.
Prioriteit nummer 1 is op dit moment de APk, zodra die erop zit kunnen we verder gaan kijken.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je bent niet de enige ik heb gehoord dat er drie keer zoveel mensen op de reserve lijst staan dan dat er mee doen.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou vanavond maar eens even wezen kijken hoe dat nou zit met de remmen, ik hoopte erop dat gangbaar maken en waar nodig invetten zou volstaan. Bij het loshalen van de rechter rem-trommel kon die hoop direct de prullenmand in.
De voering lag er los op en moet dus 100 procent vervangen worden. Uiteraard is dit geen probleem, veiligheid boven alles. Ik ga morgen achter onderdelen aan en dan worden die volgende week zaterdag gemonteerd. Verder hebben we de 205 aan een grondige technische inspectie onderworpen en blijkt dat alleen de remmen achter, de V snaar en het luchtfilter vervangen hoeven worden om de auto in top conditie te krijgen. Veel andere onderdelen zijn zo goed als nieuw of bijna nieuw. Om het af te maken schenken we de 205 ook nog een paar nieuwe bougies.
Een goed onderhouden auto is wel een prettig idee als je er de komende tijd gewoon in gaat rijden en er later een monster tocht mee onderneemt. De Olie doen we voorlopig even niet omdat deze er nog niet zo lang op zit en we deze ruim voor de Carbagerun nog gaan verversen.
De voering lag er los op en moet dus 100 procent vervangen worden. Uiteraard is dit geen probleem, veiligheid boven alles. Ik ga morgen achter onderdelen aan en dan worden die volgende week zaterdag gemonteerd. Verder hebben we de 205 aan een grondige technische inspectie onderworpen en blijkt dat alleen de remmen achter, de V snaar en het luchtfilter vervangen hoeven worden om de auto in top conditie te krijgen. Veel andere onderdelen zijn zo goed als nieuw of bijna nieuw. Om het af te maken schenken we de 205 ook nog een paar nieuwe bougies.
Een goed onderhouden auto is wel een prettig idee als je er de komende tijd gewoon in gaat rijden en er later een monster tocht mee onderneemt. De Olie doen we voorlopig even niet omdat deze er nog niet zo lang op zit en we deze ruim voor de Carbagerun nog gaan verversen.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vandaag achter rem-onderdelen aan geweest. Gelukkig is me eindelijk duidelijk geworden welke set ik nodig had. Er zijn namelijk twee verschillende sets. Normaal gesproken vergeet ik altijd foto's te maken van mijn sleutel avonturen maar gelukkig had ik gisteren de moeite genomen om even een fotootje te schieten met mijn mobiele telefoon. Daar was gelukkig precies genoeg op te zien om duidelijk te worden wat er besteld moest worden.
Morgen komen de onderdelen binnen en waarschijnlijk kunnen we volgende week zaterdag monteren. Dan gaan we ook even de V-snaar vervangen, het luchtfilter en 4 nieuwe bougies. En dan is hij vrijwel klaar!
Morgen komen de onderdelen binnen en waarschijnlijk kunnen we volgende week zaterdag monteren. Dan gaan we ook even de V-snaar vervangen, het luchtfilter en 4 nieuwe bougies. En dan is hij vrijwel klaar!

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ik zou voor een cheapass uitlaat ff op MP kijken.. daar vind je genoeg van die naamloze dingen voor weinig 

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja maar daar heb ik geen heel geweldige ervaringen mee haha.
Wel een geinig verhaal. Ik was 19 en moest en zou een japstyle uitlaat onder mijn micra hebben. Prachtig! Hagelnieuw dempertje gekocht in Almelo. Zag er echt mooi uit, echt RVS netjes rond geen lelijke lasnaad eroverheen gewoon een mooi ding om te zien. Een vriend van mij had hem er heel mooi onder gehangen en alles was wel. Ik startte de uitlaat en ik kreeg een lekker brommetje te horen, nog steeds niets mis mee. Er werd me al verteld dat dit met de tijd iets meer geluid zou gaan maken als hij "ingebrand" zou zijn. Nou dat heb ik geweten! Ik de week erop naar de autoshow in Essen en halverwege was de herrie al haast niet meer te houden! Het werd met de meter gekker! Kijk ik op de parkeerplaats in de demper, ligt daar gewoon een zooitje wol te gloeien! Uiteindelijk toen ik thuis was was de hele uitlaat leeg gebrand haha.
Heb toen nog een tijdje met een DB killer rond gereden maar toen de demper uiteindelijk helemaal kapot was heb ik maar besloten om toch voor een iets degelijkere oplossing te gaan.
Wel een geinig verhaal. Ik was 19 en moest en zou een japstyle uitlaat onder mijn micra hebben. Prachtig! Hagelnieuw dempertje gekocht in Almelo. Zag er echt mooi uit, echt RVS netjes rond geen lelijke lasnaad eroverheen gewoon een mooi ding om te zien. Een vriend van mij had hem er heel mooi onder gehangen en alles was wel. Ik startte de uitlaat en ik kreeg een lekker brommetje te horen, nog steeds niets mis mee. Er werd me al verteld dat dit met de tijd iets meer geluid zou gaan maken als hij "ingebrand" zou zijn. Nou dat heb ik geweten! Ik de week erop naar de autoshow in Essen en halverwege was de herrie al haast niet meer te houden! Het werd met de meter gekker! Kijk ik op de parkeerplaats in de demper, ligt daar gewoon een zooitje wol te gloeien! Uiteindelijk toen ik thuis was was de hele uitlaat leeg gebrand haha.
Heb toen nog een tijdje met een DB killer rond gereden maar toen de demper uiteindelijk helemaal kapot was heb ik maar besloten om toch voor een iets degelijkere oplossing te gaan.

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heey Sid! Dat ga ik waarschijnlijk ook nog doen! Super gaaf heb nu al zin in de zomer editie. Vanavond nog even een tweedehands Sebring RVS einddemper geregeld, voor het luttele bedrag van 15 euro!
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo maar weer eens een update. Ik heb getracht de bumpers van de 205 weer helemaal zwart te krijgen. Dit lijkt toch een brug te ver, of iemand moet nog een uitzonderlijk goed middeltje hebben.
Verder heb ik een paar nieuwe ruitenwissers gemonteerd en heb ik een nieuw luchtfilter gekocht. We gaan ook direct de bougies en de V-snaar vervangen en om door de apk te komen is het nodig om de rechter handrem kabel te vervangen. Gelukkig heb je bij het invoeren van het kenteken in H-base altijd 2 verschillende keuzes dus heb ik ze allebei maar meegenomen.
Foto's zeg meer dan duizend woorden dus bij deze:
Verder heb ik een paar nieuwe ruitenwissers gemonteerd en heb ik een nieuw luchtfilter gekocht. We gaan ook direct de bougies en de V-snaar vervangen en om door de apk te komen is het nodig om de rechter handrem kabel te vervangen. Gelukkig heb je bij het invoeren van het kenteken in H-base altijd 2 verschillende keuzes dus heb ik ze allebei maar meegenomen.

Laatst gewijzigd door biermagnaat op 24 nov 2010, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors