Ik heb gezocht, maar niets hierover gevonden.
Hoe monteren jullie een beltline. Bij mij ging hij namelijk op alle hoeken loslaten en zag het er echt niet meer uit.
Is het mogelijk om die hoekjes van de lijsten te demonteren en het uiteinde van de beltline daarin te stoppen en dan die dop er weer opzetten?
Adriaan
Montage beltline
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
denk dat je voor het beste antwoord op je vraag even de sticker-koning en/of de sticker-koningin kan vragen 
Maar volgens mij heb ik Ida ooit eens horen zeggen dat je het met een beetje water met zeep, een vinger en een fohn moet doen...
of die hoekjes eraf kunnen weet ik eerlijk gezegd ook niet
Succes!

Maar volgens mij heb ik Ida ooit eens horen zeggen dat je het met een beetje water met zeep, een vinger en een fohn moet doen...

Succes!
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee dat heb ik niet gedaan, dom! Als je dit doet blijven de hoekjes dan ook goed zitten? En hoe doe je dat met de hoeken, gewoon afsnijden?Blont-007 schreef:Hoi Ardriaan, heb je de beltline eerst wel goed schoongemaakt en daarna ontvet? Dat gaat het beste met wat spiritus.

- Glenn-DUB
- Be Mini
Bericht
goed ontvetten daarna kommetje met water en zeepsop je vinger natmaken en over de chromen beltline heen wrijven, daarna met schone droge handen de tape op gaan plakken, klinkt moeilijk ivm de hoeken maar als je bezig bent zie je dat het eigenlijk vanzelf gaat, wel in de gaten houden dat je strak tegen de bovenkant (plastic) heen plakt.

suc6

suc6

- Blont-007
- NMC Legend
Bericht
Gewoon goed ontvetten en goed kijken en strak houden als je plakt.
Die beltline kun je maar beter NIET nat plakken.mini cabrio schreef:denk dat je voor het beste antwoord op je vraag even de sticker-koning en/of de sticker-koningin kan vragen
Succes!
- wheeler
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb de beltline droog geplakt, het is gewoon een kwestie van geduld en schoon oppervlak. Eerst nat geprobeerd maar kreeg geen grip erop en het voelde niet prettig met handen vol tape, fohn en mesje.
Heb niks in gevouwen of ingesneden en tape blijft prima zitten, gewoon strak tot de rand geplakt.
Heb niks in gevouwen of ingesneden en tape blijft prima zitten, gewoon strak tot de rand geplakt.
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gelukkig heb jij er wel verstand vanBlont-007 schreef:Die beltline kun je maar beter NIET nat plakken.mini cabrio schreef:denk dat je voor het beste antwoord op je vraag even de sticker-koning en/of de sticker-koningin kan vragen
Succes!

- Blont-007
- NMC Legend
Bericht
mini cabrio schreef:Gelukkig heb jij er wel verstand vanBlont-007 schreef:Die beltline kun je maar beter NIET nat plakken.mini cabrio schreef:denk dat je voor het beste antwoord op je vraag even de sticker-koning en/of de sticker-koningin kan vragen
Succes!
Gewoon goed ontvetten en goed kijken en strak houden als je plakt.![]()

- Deroo
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb zwarte tape van Motip binnengekregen via Easyparts (wheel stripe tape). Het plakken op de beltline gaat prima, maar hoe haal je met goed fatsoen de blanke beschermfolie eraf? De eerste poging mislukte finaal, scheurde de complete tape er weer af.
De gebruiksaanwijzing op achterzijde vermeldt alleen dat je het er voorzichtig af moet halen...
De gebruiksaanwijzing op achterzijde vermeldt alleen dat je het er voorzichtig af moet halen...
- Mini-Cooper
- Mod virus alert!
Bericht
Het beste is idd ontvetten met wasbenzine en zeker niet nat plakken. Daar waar de strip een klein beetje nat is, hecht
de folie helemaal niet ( daar ff de fohn op zetten )
@ Deroo, ik heb ook de sticker van easyparts gebruikt.
Als je de folie geplakt hebt, eerst heel goed met de doek de sticker nog eens nalopen/vastwrijven . Dan aan het begin van de sticker voorzichtig ff met de nagel krabben zodat het begin loslaat en dan rustig zo dicht mogelijk bij de sticker blijven in de richting waarop je m lostrekt (zodat je geen spanning op de sticker zet)Eigenlijk over de sticker waar de folie nog zit heen laten glijden, niet haaks op de folie trekken.
Ging bij mij echt goed.
de folie helemaal niet ( daar ff de fohn op zetten )
@ Deroo, ik heb ook de sticker van easyparts gebruikt.
Als je de folie geplakt hebt, eerst heel goed met de doek de sticker nog eens nalopen/vastwrijven . Dan aan het begin van de sticker voorzichtig ff met de nagel krabben zodat het begin loslaat en dan rustig zo dicht mogelijk bij de sticker blijven in de richting waarop je m lostrekt (zodat je geen spanning op de sticker zet)Eigenlijk over de sticker waar de folie nog zit heen laten glijden, niet haaks op de folie trekken.
Ging bij mij echt goed.
- chosenfew106
- Be Mini
Bericht
Probeer het even met een plakbandje.Deroo schreef:Ik heb zwarte tape van Motip binnengekregen via Easyparts (wheel stripe tape). Het plakken op de beltline gaat prima, maar hoe haal je met goed fatsoen de blanke beschermfolie eraf? De eerste poging mislukte finaal, scheurde de complete tape er weer af.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Goed aanwrijven en even twee dagen wachten voordat je de beschermfolie eraf trekt.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Maichel
- Be Mini
Bericht
Ik had striping tape van motip.
Daar zit dat beschermfolie niet op en werkt veel makkelijker.
De boel goed ontvetten en de beltline erop plakken.
Niks geen water of fohn bij gebruik
Die stripingtape is ook exact zo breed als de beltline van een R50 (12mm)
Klusje van een goed uurtje, alleen de bochten zijn even tricky.
Daar zit dat beschermfolie niet op en werkt veel makkelijker.
De boel goed ontvetten en de beltline erop plakken.
Niks geen water of fohn bij gebruik

Die stripingtape is ook exact zo breed als de beltline van een R50 (12mm)
Klusje van een goed uurtje, alleen de bochten zijn even tricky.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors