niet echt nee. het had erger gekund natuurlijk en dat de auto total loss zou zijn of dat ik stil zou staan langs de weg. maar ja dit maakt het niet leuker op.
ik ben liever bezig met mijn mini omdat ik er zelf iets aan wil veranderen, niet omdat iets vervangen moet worden vanwege slijtage en dat ik een dure garage rekening krijg.
Despoo's BRG MC aka Emilia's ondeugende zusje
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Slijtage is toch normaal als je een auto gebruikt?
ik vind het niet vreemd als stuurkogels of stangen vervangen moeten worden..
dat zijn nou eenmaal zaken die slijten.. en zijn ook flink afhankelijk hoe en waar je rijd.. denk aan vaak drempels etc
wel lullig altijd.. zeker als je het niet verwacht.
Ik hoop voor je dat het vervangen van die zaken het geluid voor je oplost, want dat scheelt je de volgende rekening

ik vind het niet vreemd als stuurkogels of stangen vervangen moeten worden..
dat zijn nou eenmaal zaken die slijten.. en zijn ook flink afhankelijk hoe en waar je rijd.. denk aan vaak drempels etc

wel lullig altijd.. zeker als je het niet verwacht.
Ik hoop voor je dat het vervangen van die zaken het geluid voor je oplost, want dat scheelt je de volgende rekening

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
hoi Benjamin niet zo mooi van die dure reparaties, maar je moet maar zo denken, eens in de zoveel tijd ben je gewoon aan de beurt en kun je daarna weer een tijdlang zonder grote kosten doorrijden en fun hebben.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat klikkende geluid had ik ook ooit bij scherp insturen...weet al niet meer wat ze daarvoor vervangen hebben....kan best het wiellager geweest zijn.....overigens.....lekkende motorsteunen is ook een bekend probleem...bij mijn Works 2 tegelijk vervangen!
al die mankementen zijn een bekend probleem bij de MINI....zeker bij de sportievere rijders onders onsdespoo schreef: wiellager rechtsvoor moet vervangen worden.
spoorstang rechtsvoor moet vervangen worden
band rechtsvoor is schuin afgesleten (2,1mm profiel nog)
En ik moet een onderhoudsbeurt doen.
Maar ja het kloekende geluid bij het insturen konden ze niet reproduceren.
Nu moet ik volgende week terug komen om die zelf te reproduceren samen met de monteur.
Ik denk zelf dat het de kruiskoppeling van de aandrijfas is, maar goed we zullen het zien volgende week. Wordt sowieso een duur grapje denk ik.

Dat klikkende geluid had ik ook ooit bij scherp insturen...weet al niet meer wat ze daarvoor vervangen hebben....kan best het wiellager geweest zijn.....overigens.....lekkende motorsteunen is ook een bekend probleem...bij mijn Works 2 tegelijk vervangen!
Laatst gewijzigd door Miniboard op 25 nov 2010, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
- despoo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Heb afgelopen zaterdag samen met de broer van mijn vriendin de auto opgekrikt en nagekeken en blijkt dat de binnenste spoorstang behoorlijk veel speling heeft. De Mini trekt ook behoorlijk naar rechts. De band rechtsvoor moet ook vervangen worden, die is idd schuin afgesleten zoals de dealer zei.
Met het wiellager is niks mis, daar probeerde de dealer mij een poot uit te draaien.
Over 1600km moet is de Mini volgens de boordcomputer toe aan een beurt dus dan doe ik samen met mijn schoonbroer een onderhoudsbeurt en vervangen we gelijk de spoorstang. Hij kent een adres waar hij goede korting krijgt. Daarna zal de auto uitgelijnd moeten worden. En de band moet vervangen worden. Via een adres op internet eentje gevonden voor 144 euro inclusief verzending. Dat scheelt 60 euro met de vorige keer. Hoef ik alleen maar een bandenboer te vinden die de band erop legt.
Met het wiellager is niks mis, daar probeerde de dealer mij een poot uit te draaien.
Over 1600km moet is de Mini volgens de boordcomputer toe aan een beurt dus dan doe ik samen met mijn schoonbroer een onderhoudsbeurt en vervangen we gelijk de spoorstang. Hij kent een adres waar hij goede korting krijgt. Daarna zal de auto uitgelijnd moeten worden. En de band moet vervangen worden. Via een adres op internet eentje gevonden voor 144 euro inclusief verzending. Dat scheelt 60 euro met de vorige keer. Hoef ik alleen maar een bandenboer te vinden die de band erop legt.
aka BenjaMini
- despoo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Eindhoven
Bericht
heb zaterdag de inspection 2 gedaan. inclusief vervanging van de spoorstang. vandaag de Mini laten uitlijnen, sporing is weer goed alleen rechts heeft teveel negatieve wielvlucht. De bandenspecialist kon dit niet verhelpen. Is dit een bekend iets? Iemand ideeën hoe dit te verhlpen is?
aka BenjaMini
Onze sponsors