De mini Cooper heeft me wel teleurgesteld mbt de kwaliteit.
Het ding gaat om de haverklap kapot.
Na diverse problemen(veerpootlager,portierslot,motor mbt elec.ramen en nog veel meer) breekt er
vandaag tijdens het wisselen van zomer naar winterbanden tot overmaat van ramp een wielbout af.
Deze orginele bouten zijn zo verroest dat je ze niet los krijgt.
Deze is er na 3 uurtjes kloten nog niet uit. Morgen de remschijf eraf halen en maar
hopen dat ik het afgebroken stuk via de achterkant eruit krijg.
Anders kost het me weer een remschijf(of 2).
Dit is de eerste en zeker de LAATSTE Mini Cooper.
Er komt echt wel een Audi TT.
Echt rotzooi is het.
Sorry maar ik moest dit even met jullie delen.
Mark.
Slechte kwaliteit
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vervelend!!!
Hoe is destijds de bout aangedraaid? Ligt het aan MINI of degene die de bout heeft vastgedraaid? Momentsleutel gebruik?
Ik wissel ook zomer en wintervelgen (soms een andere set tussendoor), nog nooit een afgebroken bout gehad .... (hoop het ook niet mee te maken) ..... vastzetten met een momentsleutel en na een paar honderd kilometer nog ff natrekken. Vooralsnog nooit problemen met boute die TE vastzitten!!!
Succes met het oplossen van je probleem!!
marss
Hoe is destijds de bout aangedraaid? Ligt het aan MINI of degene die de bout heeft vastgedraaid? Momentsleutel gebruik?
Ik wissel ook zomer en wintervelgen (soms een andere set tussendoor), nog nooit een afgebroken bout gehad .... (hoop het ook niet mee te maken) ..... vastzetten met een momentsleutel en na een paar honderd kilometer nog ff natrekken. Vooralsnog nooit problemen met boute die TE vastzitten!!!
Succes met het oplossen van je probleem!!
marss
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
altijd een tufje kopervet om de naaf en de bouten!
nooit last dat je wielen vast gaan zitten op de naaf of dat je je bouten niet los krijgt!
en ik gebruik ook geen moment sleutel maar vast is vast natuurlijk en niet een kwart slag voor afbreken stoppen!
nooit last dat je wielen vast gaan zitten op de naaf of dat je je bouten niet los krijgt!
en ik gebruik ook geen moment sleutel maar vast is vast natuurlijk en niet een kwart slag voor afbreken stoppen!
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ja sorry hoor, maar hier kan toch niemand iets mee?
Er zitten een paar dingen tegen en er volgt meteen een grote scheldkanonnade? 4 topics, 12 berichten, zitten een paar dingen tegen en het hele produkt MINI is ruk?????????? Snap je frustratie, maar niemand heeft een idee waar dit verder over gaat.
Er zitten een paar dingen tegen en er volgt meteen een grote scheldkanonnade? 4 topics, 12 berichten, zitten een paar dingen tegen en het hele produkt MINI is ruk?????????? Snap je frustratie, maar niemand heeft een idee waar dit verder over gaat.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Geen kopervet gebruiken.
Stalen naaf, alu velg en dan nog koper toevoegen... 3 metalen bij elkaar is niet aan te bevelen (elektrolytisch effect).
Je kan beter een ander smeerseltje gebruiken. Wij gebruiken een beetje blanke tektyl op de naaf. Het e.e.a. gaat dan niet roesten en het plakt een beetje waardoor de kans ook kleiner is dat een wielbout losloopt.
Stalen naaf, alu velg en dan nog koper toevoegen... 3 metalen bij elkaar is niet aan te bevelen (elektrolytisch effect).
Je kan beter een ander smeerseltje gebruiken. Wij gebruiken een beetje blanke tektyl op de naaf. Het e.e.a. gaat dan niet roesten en het plakt een beetje waardoor de kans ook kleiner is dat een wielbout losloopt.
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
X2Sepp schreef:Ja sorry hoor, maar hier kan toch niemand iets mee?
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- AA-16V
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Vrijheid van meningsuiting ...
Als die mens niet tevreden is van de kwaliteit van Mini, is dat zijn mening.
Daarom moet er niet om gelachen en gespot worden, vind ik.
Ben zelf moderator op een Opel forum maar heb geen Opel voor alledag, ook vanwege de mindere kwaliteit die ik ondervond. En op dat forum krijg ik niet de reacties die hierboven geschreven staan.
Als mijn R53 me in de steek laat door slechte kwaliteit of mankementen, dan zal ik dat ook hier neerschrijven. Dan mag iedereen het weten dat er ook probleem Mini's zijn. Blijkbaar worden niet alle Mini's aan dezelfde kwaliteitsnorm gefrabiceerd en heeft Markvs gewoon brute pech dat ie een probleem Mini heeft.
PS ben GEEN geitenwollen sokken dragende super verdraagzame groene jongen, alles behalve
.
Mijn mening,
Gerrit
Ben zelf moderator op een Opel forum maar heb geen Opel voor alledag, ook vanwege de mindere kwaliteit die ik ondervond. En op dat forum krijg ik niet de reacties die hierboven geschreven staan.
Als mijn R53 me in de steek laat door slechte kwaliteit of mankementen, dan zal ik dat ook hier neerschrijven. Dan mag iedereen het weten dat er ook probleem Mini's zijn. Blijkbaar worden niet alle Mini's aan dezelfde kwaliteitsnorm gefrabiceerd en heeft Markvs gewoon brute pech dat ie een probleem Mini heeft.
PS ben GEEN geitenwollen sokken dragende super verdraagzame groene jongen, alles behalve

Mijn mening,
Gerrit
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
.
Ik geef je helemaal gelijk, maar het is natuurlijk ook een beetje de manier waarop je iets brengt. Als je een topic met deze toon opent zonder je eerst een keer netjes voorgesteld te hebben, dan vind ik deze reacties hier toch ook wel weer enigszins begrijpelijkAA-16V schreef:Vrijheid van meningsuiting ...
PS ben GEEN geitenwollen sokken dragende super verdraagzame groene jongen, alles behalve.
![]()
![]()
Mijn mening,
Gerrit

Laatst gewijzigd door Ivo op 27 nov 2010, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Onze sponsors