Even uitzoeken met het apparaatje van Smeets welke airbag het is en dan resetten. De kosten van het apparaatje heb ik er nu dus al 2 keer uit

Duur grapje dus. Ik vind het wel vreemd, hij ging bij mij ineens uit het niets aan. Het was niet zo dat ik ergens aan had zitten rommelen of zoals ik meer lees op het forum dat er iets onder de stoel lag of iets dergelijks. Blijf het vreemd vinden dat hij het hele airbagsysteem niet herkent.Shag schreef:mijn mini is afgelopen week bij de dealer geweest vanwege het airbaglampje. Bleek uiteindelijk een breuk in de pluskabel van de accu te zitten welke storing gaf. Uiteindelijk hele accu pluskabel moeten vervangen en nu is de storing weg. Kosten zo'n 500,- waarvan die kabel slechts 170,- kost ex btw..![]()
Zou het overigens wel snel laten fixen, als het je pluskabel is kan er bij een ongeluk geen of een verkeerd signaal komen waardoor je airbags niet ploffen of je deuren op slot schieten/blijven...
De dealer wist mij te vertellen dat een MINI die jij en ik hebben (uit 2002) nog wel eens last kon hebben van een storing bij de gordelspanners. Als je echt wil weten waar hij vandaan komt moet je hem uitlezen. Bij de dealer of met eigen apparatuurQuinten schreef:mijn airbag lampje brand, ik moet binnenkort keuring dus moet het nu echt verhelpen..
wat kan het allemaal zijn dan loop ik het even na!
alvast bedankt!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors