Welke uitlaat?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

Welke uitlaat?

17 jan 2006, 12:34

Ik het topic over JCW eindstukken [van MarjoleinART, die JCW eindstukken op de standaard uitlaat had laten zetten omdat ze die mooier vind dan de standaard eindstukken] op een standaard uitlaat kwamen we op een hele andere uitlaat:
Eelke schreef:Ik zou eens overwegen of je niet een mooi einddempertje zou aanschaffen waar gelijk ook mooiere eindstukken op zitten. Er is heel wat keuze (Miltek, PlayMini, ...), waar anderen je ongetwijfeld een stuk meer over kunnen vertellen. Een stuk goedkoper dan een JCW-setje (waarschijnlijk ook goedkoper dan alleen een JCW-uitlaatje, alleen wel duurder dan alleen de eindstukjes natuurlijk), leuk geluidje (ook daar genoeg keuze in, van "wat komt daar nou aan" tot gewoon een lekkere grom) en tenminste ook wat go (en niet alleen show ;)).

Volgens mij is het hoog tijd voor een "welke uitlaat" topic :)
Ik heb maar even de vrijheid genomen om zo'n topic te openen.

Reactie in het andere topic:
peter schreef:Simpel antwoord: Milltek!!!! Via Van der Velde in Zoetermeer/Benthuizen.
Moet je ff naar Gregory vragen. 079-3517281
Als je belt kan je zeggen dat je via Peter komt van die zwarte MINI cabrio.
En dan even wat verdieping: waarom speciaal Milltek en geen andere uitlaat (wat zijn de voordelen? misschien ook nadelen? ;) )

Ik heb zelf een JCW soundkit onder de Cooper (niet dat dat direct vergelijkbaar is met een S), maar het voordeel daarvan vind ik dat het wel een dieper geluid geeft, maar niet opdringerig wordt (toch wel fijn, als er iets staat over representatief, in je lease contract ;) ). Het kan met een uitlaat ook "te gek" worden. PlayMini is begonnen met uitlaten voor de classic, maar op een classic vind ik die vaak te. Op een Mini2 geen ervaring mee.
Laatst gewijzigd door Eelke op 18 jan 2006, 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

17 jan 2006, 12:38

kijk now we're talking!! ;) Als iedereen zo ver mogelijk een beetje de prijzen inc. Montage en BTW erbij kan zetten?? Dat zou echt super zijn :)
Afbeelding
Oz-i
Enthousiast
Enthousiast

17 jan 2006, 13:51

Destijds (1,5 jaar geleden) uitgebreid georienteerd voor onze Cooper. Rondgekeken op meetings en diverse fora. Op basis de feedback door gebruikers, looks en geluid gekozen voor een PlayMINI TT-style. Mooie dikke pijp met ferme rand. Materiaal is van goede kwaliteit. PlayMINI levert ook een slash-cut uitvoering (lijkt optisch een beetje op de JCW pijp voor de Cooper).

De TT-style geeft bovendien een iets diepere brom dan de Slash Cut. Door de dikkere rand ontstaat waarschijnlijk een resonantie.

Slash Cut;
Afbeelding

TT-Style;
Afbeelding

Meer info op de PlayMINI website.

Zeer tevreden over de uitlaat, mooie diepe brom is aanwezig maar niet dominant. Bovendien vriendelijk voor de omstanders.

@Eelke, vanuit lease perspectief denk ik niet dat je TT-style goedgekeurd had gekregen.
Afbeelding
Ik neem een joint zei de goudvis ... dan word ik haai! 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 jan 2006, 13:52

Ik heb ook de Milltek via v.d. Velde voor mijn S (want ik weet niet of Milltek er ??n heeft voor de Cooper). Je hebt mijn Milltek filmpje al gezien (anders even klikken) of mijn pagina hierover? De Milltek geeft gewoon een prachtig geluid als je het gas intrapt en is bescheiden qua geluid als je rustig rijdt. De prijzen moet ik even nakijken maar ik dacht rond de 550 inc. BTW ex. montage.

Alleen als je ooit nog eens een MTH header wilt hebben moet ik even waarschuwen voor de hoeveelheid geluid. Dat is echt behoorlijk samen met de Milltek. Arjan en Sleefje hebben even achter mij gereden met de Brabantrit dus die weten waar ik het over heb. Binnenkort hoop ik er een kort filmpje over te hebben gevolgd door een wat uitgebreider filmpje inclusief testbank dag.

Verder heb ik van de mini2.com eigenaar Paul Mullet begrepen dat BMW ook onderdelen van derden test. Uit eerste hand heeft hij van iemand bij BMW gehoord dat de Milltek de beste uitlaat was in een uitlaattest, maar welke andere uitlaten daar nog bij hebben gezeten weet ik niet. Hij heeft zijn JCS uitlaat destijds ingeruild voor een Milltek.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2006, 16:07

Ik heb de Laser Dual Exhaust zonder dB-filter...

Afbeelding
Overigens is deze foto nog zonder de verlaging...

Heerlijk geluid in combinatie met het Pipercross open luchtfilter!!!

Tjek deze site eens voor meer info...

Prijs weet ik niet, ik heb 'm er gratis bij gekregen bij het afsluiten van de lease,
omdat ze verder nix met de prijzen konden doen... :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2006, 20:04

De Milltek vind ik het mooiste qua looks. Wat dikkere tips dan de works uitlaat. Wat het geluid betreft is het net of de MCSC de baard in de keel heeft gekregen. Hij ploft lekker en zwaarder dan normaal.
Ik heb ook met de MCSC met Works uitlaat van Hans gereden maar die klinkt toch echt een stuk minder goed.... Gelukkig gaat ie dat nu opossen met een MTH spruitstuk. :mrgreen:
Voor de Milltek uitlaat kan je terecht bij Van der Velden in Zoetermeer/Benthuizen. Vraag even naar Gregory (079-3517281).
Je kan eventueel aangeven dat je via Peter van de zwarte cabrio komt.

Ze hadden eerst de verkeerde uitlaat geleverd, was niet echt de schuld van Van der Velden, maar de manier waarop ze het hebben opgelost was keurig. De 'verkeerde' uitlaat zit nu voor een geinig voor weinig prijs bij Werner onder de MCS. :D
Oz-i
Enthousiast
Enthousiast

17 jan 2006, 20:40

Misschien een idee om voor de volledigheid te melden of je een Cooper een Cooper S hebt, kan nogal een verschil zitten lijkt mij.
Afbeelding
Ik neem een joint zei de goudvis ... dan word ik haai! 8)
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2006, 21:36

Eelke als ik zo vrij mag zijn.

Eelke Blok
2006 Cooper Checkmate

Een MC dus.

Milltec levert rvs dempers met een goede afwerking en goede passing. Voor de vermogenstoename hoef je het niet te doen. (+/- 2PK)
Het geluid neemt in de hogere toeren ook iets toe maar niet storend
(zelfs niet met mth spruitstuk) :lol:

GR.werner
Demelza
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

18 jan 2006, 00:28

Het ging Eelke niet zozeer om m zelf ;) (Hij heeft namelijk al een een hele mooie John Cooper Works Soundkit op z'n Cooper zitten ;) )

Was geloof ik in het topic over het Soundkit eindstukje waar Eelke suggereerde dat het wel handig was om een soort van uitlaten overzicht te maken, zodat het voor (andere) mensen makkelijker is om een leukere uitlaat te kiezen.

Dus eigenlijk was het idee meer een show your uitlaat topic.

Zie ook z'n eerste post in dit topic.
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

18 jan 2006, 10:31

Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar het ging inderdaad niet om mezelf. Het gaat dus in eerste instantie om de Cooper S van MarjoleinART.
Eelke Blok
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
Ga
Gast

04 feb 2006, 16:42

Mmm, misschien een beetje een off-topic vraag, maar ja, stel hem toch maar :p weet iemand waar ik online delen van laser uitlaten kan bestellen?

Robin
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 feb 2006, 16:51

www.laserexhausts.com. Ik weet niet waar je woont maar je kunt via deze site het land en de plaats waar je vandaan komt ingeven en dan krijg je de dichtstbijzijnde Laser dealer te zien. Bijvoorbeeld
Brezan Rotterdam-West, telephone : +31-10-4770445
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 feb 2006, 16:53

En dit is de Nederlandse importeur van Laser uitlaten:

Jama engineering B.V.
Boonsweg 85
3274 LH Heinenoord
Fax: 0186-646499
Afbeelding
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

04 feb 2006, 17:30

@Sepp ander onderwerp :

De importeur heeft geen website?
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 feb 2006, 17:36

Jawel, www.laser-jama.nl, maar die site staat op het moment toch weer direkt doorgelinkt naar www.laserexhausts.com. Dit was trouwens enige jaren geleden niet zo. Dus dit verbaast me wel een beetje. Ik weet dus niet in hoeverre het nog goed gaat met Jama Engineering als Laser-vertegenwoordiging.
Laatst gewijzigd door Sepp op 02 apr 2006, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”