Vastgevroren ramen?

De 2e generatie vanaf 2006
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Vastgevroren ramen?

01 dec 2010, 20:10

Mensen,

Ik heb al ff zitten zoeken, maar kon er zo gauw ff niks over vinden... (kan ook aan mij liggen natuurlijk :P )

Maar de portierramen van onze mini zijn vastgevroren, ze gaan nauwelijks meer naar beneden bij het openen van de deur...
ze bewegen wel wat, en net voldoende dat de deur voorzichtig geopend kan worden, maar het bevalt me toch niet helemaal...
Ik vroeg me af of dit zo'n bekend mini kwaaltje is wat je gewoon voor lief moet nemen, en of daar dan misschien oplossingen voor zijn... of dat dit juist niet hoort... aangezien al onde andere auto's nog nergens last hebben van vastgevroen onderdelen...

Hoor het wel! ;)

thnx 8)
St.pierre
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 dec 2010, 20:15

rubbers al eens ingesmeerd met vaseline o.i.d. ?
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2010, 20:20

dat niet, maar aangezien je dan vrij vettige ruiten krijgt lijkt me dat ook niet direct de beste optie??

bovendien lijkt het me vrij lastig om tussen het raam en rubber te komen, aangezien deze vrij strak tegen de ruit zit?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 dec 2010, 20:39

Heb ik ook. Even wat langer met auto rondrijden, als alles wat warmer is doen ze het weer.

Bekende vanochtend had het ook met zijn Toyota Rav4
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2010, 20:41

ok thanks!

helaas word er dezer dagen geen fatsoenlijk stukken mee gereden...
maar dit kan dus verder geen kwaad voor de motor van het raam?? dat deze doorbrand oid??
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

01 dec 2010, 20:53

Als het goed is stop het motortje na een paar tellen vanzelf met aan de ruit te trekken. Ongeveer net zoals de inklembeveiliging stopt met het sluiten van het raam.
clubwoman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 dec 2010, 20:54

Hallo,

Had het vandaag ook, een klein stukje naar het werk en het raam gaat niet naar beneden.
Sta je voor de slagboom en moet je de auto uit om bij de intercom te komen, verrekte koud!!
Ik rij een stukje van ongeveer 7 kilometer, waarschijnlijk te kort om goed warm te worden.
Groetjes,

Anjo.
Marcel Always Open
Cabrio-King

01 dec 2010, 21:16

Er bestaan van die siliconen sticks of spray waarmee je de raamrubbers insmeert. Dat voorkomt vastvriezen.
De stick is het beste omdat de spray teveel overal gaat zitten bijvoorbeeld op de ramen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2010, 21:19

thnx marcel!! :D

Weet je misschien ook hoe dat heet? of is het bij de dealer of de halfords te verkijgen?
Marcel Always Open
Cabrio-King

01 dec 2010, 21:22

alle "halfords" en soortgelijke winkels hebben het, tenzij dat ze uitverkocht zijn (zoals de winterruitenwisservloeistof deze week uitverkocht was).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2010, 21:24

Top marcel!!

dank je man!
ik ga morgen eens ff zoeken!
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 dec 2010, 21:51

Ik heb wel al gehad dat de motorsturing ontregeld werd door het vastgevroren zijn van de ramen. Na een paar keer gingen de ramen totaal niet meer naar beneden bij het openen van de deuren, ze deden zelfs geen poging meer, ook niet wanneer de auto de ganse nacht in een vriesvrije garage gestaan heeft.
Kreeg dit ook zelf niet verholpen door het 'resetten' (raamschakelaar blijven naar boven houden gedurende paar seconden, of omgekeerd, weet niet meer precies) Uiteindelijk bij de dealer moeten langsgaan om dit te laten herinitialiseren.

Heb vorige winter ook het omgekeerde gehad, raam zakte 2 cm, maar ging toen niet meer naar boven bij het sluiten van de deur, ook wanneer de mini opnieuw uit de vrieskou geslapen had. Heel erg ambetant want dan tocht het nogal tijdens het rijden.
Opnieuw naar de dealer om dit te verhelpen.
Ik heb ook nog meegemaakt dat ze niet de gebruikelijke 2 cm zakken, maar wel zeker 5 cm. Met sneeuw is dat niet ideaal, want alles valt gewoon naar binnen bij het openen van je deur.

Je kunt dus best wat smeren, en hopen dat de sturing niet ontregeld raakt.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2010, 00:47

hier ook altijd hetzelfde gedoe. Vorig jaat zijn bij beide auto's de motortjes al eens vervangen omdat ze kapot waren gegaan door vastgevoren ramen. Vind dit echt een behoorlijk minpunt om eerlijk te zijn. Het staat mss leuk die stijlloze ramen, maar praktisch is het niet...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”