Even voorstellen en gelijk wat vraagjes....

Stel je hier even voor.
ienimini
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Even voorstellen en gelijk wat vraagjes....

07 dec 2010, 09:49

Dag allemaal,

Ik, (vrouw, 38 jaar uit het hoge noorden des lands) stel me alvast even voor op het forum... ik ben op dit moment nog niet in het bezit van een Mini :( maar hoop dat hier snel verandering in komt :D .

Juist omdat ik nog geen keus heb kunnen maken welke het gaat worden hoop ik hier wat adviezen en ervaringen te lezen.

De twijfel ligt vooral bij het feit... wel of geen cabrio (Cooper S)!
Het is natuurlijk superleuk om een cabrio te rijden als het mooi weer is maar ik vraag me af.. de meeste dagen is het in Nederland niet echt cabrio weer..... en dan ga ik vooral twijfelen omdat ik me zorgen maak over de kap! De auto zou bij ons namelijk altijd buiten staan .. dat lijkt me niet zo erg goed voor de kap (maar ik weet het dus niet).
En hoe vaak komt het voor dat een kap kapot wordt gemaakt (inbraak!)... (geen idee hoe dit dan weer verzekering technisch geregeld is).

Een Mini met panorama dak lijkt me ook wel een aardig alternatief voor een Cabrio...

Ik hoop dat jullie mij wat voor en nadelen kunnen noemen of wat ervaringen wat het voor mij misschien wat gemakkelijker maakt om een keus te maken!

Groetjes uit het hoge (momenteel erg gladde) Noorden
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2010, 09:54

Welkom hier! En succes met de zoektocht.

:() http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=20272
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2010, 10:31

Welkom!! :D

Om meteen maar wat antwoord op je vragen te geven, een cabrio is echt TOP 8) en de zon hoeft niet per se te schijnen om met je dak open te rijden... zolang het dakkie droog is, gaat het er af bij ons, kacheltje aan, en het is echt heerlijk vertoeven.
De stoelverwarming is zeker het overwegen waard, wij hebben die er helaas niet in zitten, maar het maakt het allemaal nog ff wat comfortabeler ;)
en over de kap, die kunnen tegenwoordig best wat hebben. (ze zijn zelfs was-straat-bestendig :s dat raad ik dus wel af ;) want dan slijt het natuurlijk extra snel. zolang je er gewoon bewust mee om gaat kan het heel veel hebben ;). Ons kapje staat nu al zo'n 8 maanden buiten en hij ziet er nog super uit, zeker als je hem goed verzorgd blijft het kapje netjes. je heb speciale cabrio cleaners voor het dak, en zo af en toe (2 a 3 keer per jaar) ff impregneren helpt heel veel. dat kan je laten doen door een bedrijf, maar het is ook prima zelf te doen in een middagje... verder is de kans op dat een malloot een mes in je dak zet natuurlijk wat groter als bij een dichte versie, maar dat hangt heel erg af van waar je je auto parkeert natuurlijk, lijkt me dat dat in het altijd zo vredige hoge noorden wel goed moet komen ;) :lol:
voor je verzekerings vragen zou ik even in het aparte verzekering topic kijken, J van dam is zo'n beetje de huisverzekeraar, en kan dus AL je vragen beantwoorden ;)

Zo heel verhaal... :lol:

Succes met je keuze ;) en mocht je nog meer vragen hebben. stel ze gerust!

groet,

Mark
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2010, 14:25

Hallo ieniMini,

Welkom bij de club en..... :lol:

.............................succes met het zoeken naar de juiste MINI

Code: Selecteer alles

:P  :)  :D 
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2010, 17:10

Welkom !!
Veel succes en veel plezier :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 dec 2010, 17:17

Cabrio zeker doen als je open rijden leuk vindt. Stoelverwarming is een must als je leer hebt en ook eens met het kapje open wilt rijden beneden 20 graden wat dus zeer goed mogelijk is met de Mini.

Kaponderhoud hoor je verschillende verhalen over. De één zegt behandelen, de ander niets aan doen want van met elke behandeling slijt het ook weer. Ik maak de kap alleen schoon met een borstel met zeepsop en daarna afspuiten.

Opengesneden Mini kappen heb ik nog niet van gehoord. Maar Floris biedt een verzekering aan die vandalisme aan de kap ook vergoed dus dat is een zorg minder.

Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

07 dec 2010, 17:52

Cabrio rijden is gewoon gaaf!
en vraag maar aan Marcel dat het met -14 ook mogelijk is :mrgreen:

dus ik zeg: DOEN! 8)

alvast welkom met je nieuwe dikke MINI Cooper S Cabrio dan :mrgreen: :wink:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2010, 17:59

Gewoon een cabrio nemen!

En je zeker niet door vandalisme tegen laten houden, anders kun je net zo goed geen MINI kopen. Je laat je toch niet beperken door een stel mafkezen?

Succes met je zoektocht!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

08 dec 2010, 09:18

hallo Ieminini,
Leuk dat je ook een Minitje wil! Cabrio = 8)

Zelf heb ik een bewuste keuze gemaakt om altijd open te willen rijden. Ook in "discutabele" weersomstandigheden. Maar dat is een persoonlijke keuze.

Maar als je dat niet doet, je de kap dus niet verder dan het schuifdak opent wanneer het onder de 10 graden is EN je niet volledig opengaat wanneer de kap nat is, is het uitstekend te doen.
Rijdt je dak droog voordat je het openvouwt.

Indien je in de binnenstad parkeert heb je gewoon meer risico van vandalisme dan wanneer je ergens in een "slaapwijk" staat. Een cabrio valt meer op en trekt het dus meer aan. Net als Berthil heb ook ik echter nog nooit gehoord van mensen bij wie de kap opengesneden werd .

Omtrent onderhoud van de kap:
De kap is door Mini geïmpregneerd met een of ander goedje en daar moet je niet teveel vanaf soppen. Dus doe ik 1x per jaar een goedje erop en dat moet voldoende zijn. (gewoon zoiets dat je bij de Halfords koopt). Wat ik wel (onmiddelijk) doe is als er vogelstront op zit, dit er onmiddelijk dezelfde dag met sopje vanaf halen. Want daar krijg je wel vlekken van op de kap.
Een paar keer per jaar neem ik het dak gewoon even mee bij de wasbox met insoppen. (dus niet elke keer dat ik daar sta).

Daarnaast de beste tip ooit, leg permanent een kledingborstel in je auto. Dan kan je heel makkelijk het stof er even vanaf vegen en ziet je auto er net even netter uit.
Leg tegelijk ook een voorraad zonnebrand, sjaaltjes, petjes en haarspelden aan voor alle bijrijders/-sters. Dan ga je veel fun hebben. :zon :zon
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Sander--87
Be Mini
Be Mini

08 dec 2010, 17:40

Welkom hier.
En succes met zoeken :wink:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2010, 17:47

Welkom bij de club!

Cabrio rijden is natuurlijk heerlijk, en reken maar dat we steeds meer zonnige zomers gaan krijgen...daarbij, wat marcel zegt, ook bij "minder typisch" cabrio weer is het heerlijk mits je natuurlijk stoelverwarming hebt.

Just go for it! 8)
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 dec 2010, 22:24

ik zeg cabrio :D (en ff lekker spammen met m'n eigen foto's)

Afbeelding
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2010, 22:46

Hoi ieniMini,

Welkom op deze site 8)
Succes met je zoektocht.
Waar kom je weg uit het hoge noorden?
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\