THUMPER bewerkte cilinderkoppen - interesse in groupbuy?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

THUMPER bewerkte cilinderkoppen - interesse in groupbuy?

10 dec 2006, 21:04

Ik ben zelf erg onder de indruk van resultaten behaald met Thumper cilinderkoppen. Op meerdere amerikaanse s'jes is icm de standaard ''bolt-ons'' een winst van gemiddels +25pk gehaald! Dat is dus alleen met een andere kop (géén nokkenas).

Aankomende week gaat Mike van Thumper Performance de eerste bewerkte cooper-cilinderkop monteren. Hij verwacht zelf een pk stijging van 10 tot 20pk, en een toename in trekkracht van ongeveer 10 tot 25 nm's, maar daar kan hij dus eind deze week meer duidelijkheid over verschaffen.

De standaardprijs voor deze cilinderkop is 1595 USD. Een behoorlijke smak geld, maar een gemiddelde prijs in de klasse voor het geleverde werk. Wat ik belangrijker vind is dat ze een goede naam hebben en de boel heel blijft!

zie zelf voor meer info en pics: http://www.hunterstyle.com/thumper/minis.php

Is er interesse in een groupbuy (ergens in februari bijvoorbeeld)? Maaij? Berthil? Anderen? :)

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 dec 2006, 21:19

Zoals ik het lees heeft deze dezelfde klepgrootte behouden. Nou heb ik bergrepen dat dat bij de inlaatklep niet erg is, maar dat het wel beter is als de uitlaatklep wat groter is. Of lees ik het niet goed?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2006, 21:35

Berthil schreef:Zoals ik het lees heeft deze dezelfde klepgrootte behouden. Nou heb ik bergrepen dat dat bij de inlaatklep niet erg is, maar dat het wel beter is als de uitlaatklep wat groter is. Of lees ik het niet goed?
je kan het beste even contact met Mike opnemen, daar heb ik vandaag al meerdere mails mee heen en weer verstuurd. :) Hij doet enkel MINI en Ford koppen. Alles is mogelijk, sterkere kleppen, grotere kleppen... het bedrag van 1595 USD is incl. pakkingen en levert op een s 18 tot 30pk op.
ik zou hem even mailen als ik jou was berthil wat betreft de mogelijkheden :) ik pm je zn mailadres.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

10 dec 2006, 22:25

Klinkt goed. Interesse heb ik altijd. Wil het zeker nog wel een keertje hebben. Misschien icm nokkenas :)

Keuze wordt moeilijk. M7/Beek of deze? :)

Even de definitieve cijfers afwachten.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2006, 22:30

inderdaad moeten we het afwachten en vergelijken, want het is best een kritiek punt wat betreft kwaliteit/resultaten/prijzen :) kan geen kwaad meerdere mogelijkheden aan te dragen.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

10 dec 2006, 22:47

Berthil schreef:Zoals ik het lees heeft deze dezelfde klepgrootte behouden. Nou heb ik bergrepen dat dat bij de inlaatklep niet erg is, maar dat het wel beter is als de uitlaatklep wat groter is. Of lees ik het niet goed?
Volgens mij zijn de inlaat en uitlaat kleppen gewoon hetzelfde gebleven.
Is lees ook dat je betere prestaties krijgt met een groter uitlaatklep (of was het nou de inlaatklep?)
M7 Racing schreef:Op dit moment is M7 Racing samen met VG en Montronic een kop voor de MINI aan het ontwikkelen welke volledig is flowed en voorzien van oversized inlaat- en uitlaatkleppen. (software dient elders te worden gedaan....mischien iets voor Braspenning ?).

En zorg voor een kleine (minimaal) 15 DIN PK erbij...meer koppel onderin en betere doorstroming bij de uitlaatzijde.

Als jullie intresse hebben laat het me even weten kosten, met inlevering van je oude kop (of een alternatief) ...... 1595,00 excl. BTW en montage
De kleppen (uit en inlaat) van de M7 kop lijkt dus wel groter te zijn dan standaard?
Ik neem aan dat M7 hier ook wel een dyno test gaat doen.
Kunnen we kijken hoeveel extra pk's en NM beide koppen leveren :)

Wel best een groot prijsverchil tussen beide koppen.
De THUMPER zal omgerekend 1236 euro kosten (zonder verzenden etc..)
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2006, 23:04

en daar gaat nog denk ik iets van 150 dollar per kop van af als we er meerdere bestellen...
Mike doet de hele dag niks anders dan koppen bewerken dus hij weet er wel het eea vanaf, maar deze week wordt ook pas zijn eerste cooper. hij heeft de compressie iets verhoogd en verder dezelfde handelingen (alhoewel anders uitgevoerd) toegepast op de cooper kop als op de s kop.
even afwachten dus nog maar :)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2006, 23:11

Zouden jullie echt een kop uit Amerika halen die (met verzendkosten erbij) net zoveel kost als in NL met waarschijnlijk ongeveer dezelfde resultaten?!?

Ik zou de kop liever laten leveren en monteren door 1 bedrijf. Of dat nou M7 is of Beek, dat maakt niet uit. Het maakt het in ieder geval wel véél makkelijker als het niet aan de verwachtingen voldoet of als er onverhoopt problemen mochten zijn.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2006, 23:13

het lijkt mij het beste een kop te regelen die we met meerdere nederlandse mini-rijders gaan gebruiken. Dit met oog op montage en prijs (groupbuy).
echter als een Nederlands bedrijf niet de kwaliteit en zekerheid kan garanderen dan betaal ik graag 100 dollar verzendkosten.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2006, 23:17

Uhm, ik wil niet veel zeggen maar mijn ervaring met amerikaanse aftermarket produkten is dat de 'kwaliteit' en 'zekerheid' niet is zoals wij dat in Europa gewend zijn...

Ik praat nu niet in het bijzonder over produkten voor de Mini.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2006, 23:25

al komt hij uit mexico peter, een goede kop is voor mij een goede kop als hij voor twee dingen zorgt:
- toename in vermogen, want daar draait het uiteindelijk om
- duurzaamheid

de vraag is wie de juiste mix van deze 2 kan leveren.

Thumper levert al jaren koppen voor Fords die zeer gerespecteerd zijn in de amerikaanse aftermarket-scene. Ze zijn pas sinds kort bezig met koppen voor de mini, maar hebben al indrukwekkende resultaten laten zien. Of ze ook duurzaam zijn zal de tijd ons leren.

M7 heeft nog geen koppen (voor zo ver ik weet) geleverd aan mensen die hun mini dagelijks gebruiken, wat ik toch wel een beetje als een nadeel zie. racen blijft natuurlijk iets anders dan dagelijks gebruik.

beek heeft volgens mij nog geen mini koppen onder handen genomen, dus wat betreft mijn kop door beek onder handen laten nemen...ik zie dat niet zitten omdat ik niet graag voor proefkonijn speel met dit soort duur speelgoed, en wetende dat er anderen zijn die het spelletje al eens eerder gespeeld hebben.
Laatst gewijzigd door Sid op 10 dec 2006, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2006, 23:25

Oh ja, heb je ook rekening gehouden met het feit dat je je eigen kop op moet sturen naar de US zodra je de nieuwe kop hebt gemonteerd? Anders kost het je nog ff 600 dollar extra....

Lijk me allemaal erg omslachtig.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2006, 23:27

peter schreef:Oh ja, heb je ook rekening gehouden met het feit dat je je eigen kop op moet sturen naar de US zodra je de nieuwe kop hebt gemonteerd? Anders kost het je nog ff 600 dollar extra....

Lijk me allemaal erg omslachtig.
ik zou eerder mn eigen kop sturen en die laten bewerken. Volgens Thumper zit je 7 tot 14 dagen zonder kop, incl. verzendtijd.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 08:18

Volgens mij is een goede kop bij jou, sid, een goede prijs.. en daar laat jij je keuze vanaf hangen.. 30pk winst gaan ze echt niet halen met alleen een bewerkte kop, dit is tunerpraat oftewel MTH praat :lol: Heel gesprek met Beek hierover gehad je haalt max. 10pk winst, dus ik sla lekker over.
Maar desondanks ben ik natuurlijk wel benieuwd wat dit met de rijeigenschappen doet.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 10:07

uiteraard speelt prijs een grote rol.
ik ben wel de laatste die 300 euro meer gaat betalen omdat je dan de moeite met verzenden enzo niet hoeft te doen :s
uberhaupt, we rijden wel mini's en geen autos van honderduizenden euros, dus geld speelt voor ons allemaal een rol!

de 30pk (nougoed, 25) is en wórdt gehaald op een s, maar ook ik besef dat dit never nooit niet op een cooper gehaald wordt! ik draai lang genoeg mee om dat goed te beseffen. blijft alsnog interessant om de resultaten af te wachten, niet?

m7 vind ik het meest interessante alternatief. cosworth schijnt (lees: schijnt!) ook goed werk af te leveren maar is een stuk duurder en valt daarom voor mij af. beek zie ik zelf niet zitten omdat deze nog geen mini koppen hebben bewerkt, maar dat is mijn mening.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”